Nuomonė

NUOMONĖ: jeigu caras būtų pradėjęs nuo to galo kaip R. Šimašius, šiandien, ko gero, sėdėtume be geležinkelio

Kai caras nusprendė nutiesti geležinkelį Peterburgas – Varšuva, tai Aukštaitijos valstiečiai labai susirūpino: iš kur anas paims tiek geležies?

Prisimenu šią profesoriaus Č. Kudabos užrašytą istoriją, kai tik išgirstu Vilniaus valdžios aiškinimus dėl sostinės susisiekimo ateities.

Gerai, žinoma, būtų paleidus metro traukinukus, tvirtina ir meras, ir plėtros departamento direktorius bei vyriausiasis architektas. Jie ir greiti, ir patogūs. Tačiau…

 

– Iš kur paimsi tiek keleivių tokiam transportui? – susirūpinę klausia jie. – Kur srautai?

Kažkaip neteko girdėti, kad valdžia, šiaip jau gražiai nusiteikusi prekybos centrų atžvilgiu, prieš naujos „Maximos“ ar „Norfos“ statybą imtų rypuoti:

– Ar jums užteks pirkėjų?

 

Ar kokiam nors plėtotojui kada  buvo atsukę susirūpinusį veidą: ar užteks gyventojų?

Plėtoja sau ir plėtoja…

štai dėl keleivių – tiesiog motiniškas rūpestis! Gal todėl ir rezultatas toks: srautai – ne metro traukinukuose, o pagrindinėse miesto gatvėse. Toli gražu ne ten, kur turėtų būti.

 

Tai ką daryti?

Aukštaičiai, kurie anuomet taip rūpinosi dėl caro geležies, šiandien pamokytų Vilniaus valdžią:

– Jei nori turėti keleivių, turi pasiūlyti tinkamą vežimą.

 

Štai nedidukas Austrijos miestas Gracas. Kiek panašus į Vilnių, tik gerokai mažesnis – 294 tūkst. gyventojų. Kaip ir Vilnius, Štirijos žemės sostinė didžiuojasi savo senamiesčiu, beje, taip pat įtrauktu į UNESCO  pasaulinį kultūros paveldą. Kaip ir Vilnius, Gracas buvo paskelbtas Europos kultūros sostine – 2003-aisiais. Jame didžioji kelionių dalis taip pat atliekama automobiliais.

Čia panašumai baigiasi. Nedidukas miestas Gracas turi autobusų, tramvajų, geležinkelio tinklą, dviračių takų… Čia tai darnus judumas – yra ką derinti! Negana to: šiemet Gracas ėmėsi nagrinėti galimybę nutiesti dvi automatizuoto metro linijas – 11,9 ir 13,5 kilometro. Jos turėtų būti nutiestos iki 2030 metų ir 2,5 karto (!) padidintų kelionių viešuoju transportu skaičių, gerokai sumažintų automobilių voras, taip tik labiau apsaugotų  senamiestį, pagreitintų ir pagerintų susisiekimą… Et cetera, kaip sakydavo senovės romėnai.

Na, o mes – aukštaičių, žemaičių, suvalkiečių ir dar dzūkų palikuonys šitame romėnų ir carų fone? Su savo sostine, jos valdžia ir plėtotojais, kuriems drąsos, kūrybiškumo ir inovatyvaus mąstymo užtenka tik paspirtukams…

 

– Čia ir yra pasakėčios moralas? – paklausite.

Ne, moralas štai koks: jeigu caras būtų pradėjęs nuo to galo kaip R. Šimašius su M. Pakalniu, šiandien, ko gero, sėdėtume be geležinkelio.

Danielius Jauniškis

Redakcijos nuomonė nebūtinai sutampa su skaitytojo nuomone.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
99 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
10 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Ignas
Ignas
4 mėnesius

Austrija – turtingiausia ir greičiausiai auganti ES valstybė. Tiesiog plyšta nuo pinigų ir investuoja į visokius smarkiai NUOSTOLINGUS bet mielus dalykus.
Gal priminti dešimtis metro projektų kurie nepavyko?
Lietuva … sekasi neblogai bet tą milijardą gal galima geriau panaudoti?

MikrorajonVibes
MikrorajonVibes
4 mėnesius
Atsakinėti į  Ignas

Lietuva auga gerokai greičiau nei Austrija, taip pat turi priėjimą prie ES fondų (kurio turtinga Austrija neturi), o situacija su transportu Lietuvoje yra katastrofiška lyginant su Austrijos. Tarp Lietuvos ir Austrijos, Lietuva turi kokį tūkstantį kartų didesnį poreikį investuoti į konkurencingą VT ir to nedaro vien dėl to, kad čia transporte sėdi posovietiniai žmogeliai, nesuprantantys, kaip atrodo ir veikia europietiškas miestas.

Martynas
Martynas
4 mėnesius

Kol autorius vartojimo prekių parduotuvių nepavadino prekybos centrais, argumentai už metro skambėjo rimčiau.

Saturnas
Saturnas
4 mėnesius

Žiauriai geras straipsnis, tik prie komentarų pridėčiau, kad ši valdžia ne tik toliau Vilniaus nemato, bet ir užsitupėjo miesto centre, o kituose rajonuose net nėra buvę. Meras iki skirybų gyveno centre, į darbą kulniavo pėstute, tai ką jis matė – krantinę? Būtent ten ir bando tvarkytis. Visi nori atimti nuosavą transportą iš žmonių, bet paklauskim kiek mero eks. šeima kartu sudėjus turi automobilių, nežiūrint, kad į darbą eina pėsčiomis. Kiek valdžios atstovų ar valdininkų renkasi VT? Kiek jų šeimos priglaudė automobilių? Tegu pradeda nuo savęs ir pamatys, kad važiuoti iš rajono į rajoną su tokiu VT gali tik nuotaiką susigadinti.… Skaityti daugiau

Paskutinį kartą redaguota 4 mėnesius (Saturnas)
Arunas
Arunas
4 mėnesius

Kad simasius kaimietis.ka nematot?

Audrius
Audrius
4 mėnesius

Geras straipsnis, tik ar Graco variantas tinka Vilniui??? Grace per amžių amžius buvo dirbama miesto labui. O pas mus ABONENTŲ labui. Dar džiaukimės, kad nors tiek turimę. Be to, dėl visų METRO statybų reikia bent 100 kartų paskaičiuoti visas naudas, ir ne tik finansines. Tikėtina, kad išlaikymas daugiau kainuos nei bus surinkta pinigų už bilietus. Čia kaip su Lamanšo tuneliu – reikia dotuoti, kad veiktų sėkmingai, ir jokio pelno nėra iš jo.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button