„Made in Vilnius“ jau informavo apie rugsėjo pradžioje Vilniaus viešąjį transportą ištikusią didžiausią krizę šiemet – privatus vežėjas „Transrevis” nesugebėjo užtikrinti reguliarių maršrutų. Kai kuriais atvejais keleiviams autobusų teko laukti po pusvalandį ar net dvi valandas. SĮ „Susisiekimo paslaugos” (toliau „JUDU”) nurodė vežėjui sudaryti planą, pagal kurį jis turės dirbti ir užtikrinti maršrutų pastovumą.

Vis dėlto, panašu, kol Vilniaus valdžia suka galvą dėl tokių problemų, o tuo metu Talinas svarsto strategiškai ir žengia tvirtą žingsnį – planuoja metro įrengimą.

Metro – ne tik susisiekimui, bet ir saugumui

Sostinėje kalbama, kad metro įrengti nėra tikslinga esant tokiam žmonių kiekiui, bet po Rusijos invazijos į Ukrainą, estai persvarstė, kad metro galės pritaikyti ir kaip slėptuves, jei žmonėms tektų slėptis karo atveju. Metro infrastruktūra galėtų būti panaudota slėptuvių įrengimui, kuris būtų naudingas tiek civilių apsaugai, tiek ir karinėms reikmėms.

Regis, Vilniuje nepasimokyta iš skaudžių pavyzdžių Ukrainoje, kuomet įvairūs pastatai sugriauti iki pamatų, nors ten slėpėsi civiliai žmonės.

Helsinkio-Talino tunelio projektas

Skaičiuojama, jog 100 km ilgio tunelio ir stočių statybos kainuos tarp 13,8 iki 20 milijardų eurų. Statybų pradžia planuojama 2025-aisiais metais.

Šiuo metu vyksta projekto poveikio aplinkai vertinimas ir tikimasi, kad statybos prasidės, kai bus gauti visi teisės aktų patvirtinimai. Projektas užtikrins patikimą ir greitą susisiekimą tarp dviejų sostinių, kuomet iš Talino į Helsinkį bus galima nuvykti per 20-30 minučių.

Tikimasi, kad projektas gaus finansavimą iš ES, privačių investuotojų ir Suomijos bei Estijos vyriausybių. 2016 m. birželio mėn. ES skyrė 3,1 mln. EUR (3,3 mln. USD) Helsinkio-Talino tunelio projekto ir „FinEst Smart Mobility“ projekto galimybių studijoms.

2019 m. rugpjūčio mėn. FABD paskelbė, kad pasirašė ketinimų protokolą (LoI) su Kinijoje įsikūrusia investicine bendrove „Touchstone Capital Partners“ dėl 15 mlrd. EUR (16,8 mlrd. USD) projekto finansavimo.

Vis dėlto pastaruoju metu kyla įvairių diskusijų ar su Kinija susijusi įmonė būtų pats tinkamiausias partneris įgyvendinant šį grandiozinį projektą.

Estai su tuneliu į Helsinkį planuoja įrengti metro

Kaip ten besibaigtų reikalai su minėtu tuneliu iki Helsinkio, tačiau jau dabar planuojama įrengti ir požeminę 6 kilometrų metro liniją Taline. Ši požeminė linija prasidėtų ties naujai projektuojama geležinkelio stotimi Ülemiste rajone. Zaha Hadid Architectai suprojektavo naująją stotį minėtame rajone. Linija puslankiu aplenktų senamiestį ir baigtųsi miesto šiaurėje. Vėliau tinklas būtų plečiamas.

Planuojama, kad visa 17km požeminė infrastruktūra turėtų būti užbaigta 2035-aisiais metais.

Priminsime, jog Taline šiuo metu gyvena 450 tūkstančių gyventojų. Planuojama, kad metro požeminė infrastruktūra taip pat būtų pritaikyta pasislėpti civiliams karo atveju.

MadeinVilnius.lt informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „Naujosios medijos grupės“ sutikimo neleidžiama.MadeinVilnius.lt

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

65 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar karinių pratybų metu Vilniuje turi būti skelbiama komendanto valanda?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist