Po Pirmojo pasaulinio karo arklinis tramvajus Vilniuje veikė iki 1925 metų, ir nors arklinis transportas sėkmingai nukonkuravo omnibusus ir diližanus (išstūmė šiuos į miesto pakraščius), nuo pat amžiaus pradžios juos ėmė keisti kita, gerokai patogesnė ir greitesnė transporto priemonė – autobusai. 1905 m. Vilniuje atidarytas pirmasis autobusų maršrutas Gedimino aikštė – Verkiai.
Dauguma autobusų tais laikais buvo nedideli ir vienu metu galėjo vežti 14-16 žmonių. Važiuojant nuo Rotušės aikštės iki Verkių bilietas kainuodavo 30-35 kapeikas, kas buvo net penkis kartus brangiau už įprastą arklinio tramvajaus bilietą. Nors autobusai ir buvo patogūs bei greitesni už to meto alternatyvas, reguliaraus autobusų eismo mieste dar reikėjo palaukti – jis prasidėjo tik 1926 metais.

Pirmieji keleiviniai autobusai kursavo trimis linijomis, maždaug tais pačiais maršrutais, kaip anksčiau arklinis tramvajus: Geležinkelio stotis – Rotušės aikštė – Žvėrynas,Stotis – Antakalnis ir Stotis – Kalvarijų gatvė. Po trejų metų buvo atidarytos dar trys linijos: Ukmergės gatvė – Prekių stotis, Katedros aikštė – Polocko gatvė ir Didžioji Pohulianka. Šiais maršrutais važinėjo nedideli, 14-15 vietų, autobusai.
Važiavimas jais kainavo brangiai: 20 grašių už vieną tarpstotę. Palyginimui, 1 kg cukraus kainavo 4 grašius, todėl keliones viešuoju transportu sau galėjo leisti tik pasiturintieji. Taupydama, didelė dalis miesto gyventojų nepaisė didelių atstumų ir į darbą bei iš jo keliaudavo pėsčiomis. 1928 m. minėtomis linijomis kursavo 63, o šiek tiek vėliau, 1932 – 1937 m., tik 25-34 autobusai. 1932 m. autobusų linijų buvo 8, o tais pačiais metais pervežta daugiau kaip 5 mln. keleivių. Tačiau iš esmės autobusai kaip transporto priemonė pamažu prarado savo populiarumą, o jų skaičius Vilniuje ir toliau mažėjo.
Pirmieji lengvieji automobiliai Vilniuje važinėti pradėjo 1905 m. Tačiau jų išpopuliarėjimas nebuvo toks greitas kaip esame įpratę matyti filmuose – Pirmojo pasaulinio karo metais Vilniuje vis dar tebuvo keliolika automobilių ir 1154 karietų, tempiamų arkliais.
Įdomu tai, kad šiame laikotarpyje – 1908 m. lapkričio 8 d. – įvyko ir pirmasis auto įvykis Vilniaus istorijoje: Katedros aikštėje automobilis užvažiavo ant vežiko, stipriai sužeizdamas arklį bei sulaužydamas patį vežimą.
1930 m. visame Vilniaus krašte buvo užregistruoti 168 taksi ir 210 autobusų. Arklinio tramvajaus bėgiai buvo išardyti ir panaudoti Neries ir Vilnelės pakrančių aptvarams įrengti.