Statybos Vilniuje

Vilniečiai priešinasi būsimoms statyboms „Audėjo“ teritorijoje

Investicijų bendrovės „Lords LB Asset Management” planai buvusioje „Audėjo“ fabriko teritorijoje Markučiuose, Vilniuje, įgyvendinti didelį biurų ir butų projektą sulaukė ir miesto valdžios, ir bendruomenės kritikos.

Valdžia pasigenda projekto architektūrinio charakterio, tuo metu kaimyninių kvartalų bendruomenė nesupranta vystytojų siūlomos vadinamosios co-living koncepcijos privalumų. Projekto vystytojai ir architektai ramina ir teigia, kad į specialistų pastabas bus atsižvelgta, o naujos koncepcijos gyvybingumą ir naudą miestui bei jo gyventojams rodo analizė ir poreikių studijos.

Vystytojai: projektas tikrai pasiteisins 

Fondo „Lords LB Special Fund III“ antrinė įmonė „Vilniaus miesto projektai“ buvusioje „Audėjo“ fabriko teritorijoje, 3 hektarų plote, ketina statyti du 43,7 tūkst. kv. metrų bendro ploto 5 aukštų biurų pastatus ir 25,7 tūkst. kv. metrų bendro ploto šešis 5-7 aukštų daugiabučius, kur būtų įrengta virš 500 vieno-trijų kambarių butų.

 

Pagal projekto koncepciją didžioji butų dalis – 452 – bus skirti ne pardavimui, o ilgalaikei ar trumpalaikei nuomai. Likę 56 butai galėtų būti parduoti nuolatiniams gyventojams.

Projekto vystytojai įsitikinę, kad toks sparčiai pasaulyje populiarėjantis nekilnojamo turto vystymo konceptas, vadinamasis co-living’as, kai daugiabutyje teikiamos viešbučio paslaugos, o bendromis erdvėmis bei paslaugomis, pavyzdžiui, patalpų tvarkymu, rūpinasi namo administratorius, labiau atspindi šiuolaikinio gyvenimo būdą mieste.

Į skeptikų kritiką, jog viešbučio paskirties daugiabučiai galiausiai vis tiek bus parduoti, vystytojai atsako, kad kompleksas bus nedalomas, jį prižiūrės ir administruos nuomos paslaugas biurams ir apartamentams teikianti įmonė.

 

„Galimybės, kad šis projektas nepasiteisins, nėra. Esant poreikiui koreguosime nuomos kainą, kad mūsų apartamentai nuomai būtų konkurencingi. Esame įsivertinę situaciją rinkoje, išsianalizavę aplinkinių teritorijų kontekstą, todėl blogiausiu atveju turėsime mažesnes nuomos pajamas“, – projekto viešame pistatyme visuomenei praėjusią savaitę teigė „Vilniaus miesto projektų“ direktorius Giedrius Bernotas.

Kritika dėl didelių automobilių srautų  

Vis dėlto daugiausia būsimų kvartalo gyventojų ir aplinkinės bendruomenės klausimų bei kritikos projekto vystytojai sulaukė dėl automobilių parkavimo vietų skaičiaus, jų lokacijos bei būsimų transporto srautų.

Iš viso komplekse bus įrengta daugiau nei 800 automobilių vietų, didžioji jų dalis – požeminės, bei įdiegta išmani parkavimo sistema, leisianti protingai ir tvariai naudoti vietas. Pavyzdžiui, gyventojams bus skirtos 125 vietos, tačiau ne darbo metu jie galės naudotis daugiau kaip 500 vietų, skirtų biurų darbuotojams. 

 

Projekto vystytojai įsitikinę, jog normalu skirti 125 vietas automobiliams 500-ams butų, nes kompleksas nuo miesto centro bus nutolęs tik 1,5 kilometro, šalia yra visuomeninis transportas.

Statytojo užsakymu kompleksą projektavusios architektūros studijos „Unitectus“ projekto vadovas Povilas Čepaitis sako, jog VGTU mokslininkų atlikta studija vertino, kaip keisis žmonių įpročiai, kiek būsimo kvartalo gyventojų važinės nuosavu, kiek – visuomeniniu transportu, kaip turėtų pasikeisti  infrastruktūra, kad eismo pralaidumas aplink būtų pakankamas.

„Pagal šios studijos išvadas, sutvarkius pagrindinės kvartalo Manufaktūrų gatvės įsiliejimą į Drujos gatvės šviesoforinę sankryžą, eismo pralaidumas padidėtų nuo dabar maksimalaus 3800 automobilių per valandą iki 5100. Pagal mokslinę studiją, to pakaktų aptarnauti visą teritoriją, kai joje bus įgyvendintas ne tik mūsų, bet ir kitų vystytojų projektai“, – susitikime su visuomene teigė P. Čepaitis

 

Miesto architektas nenori neišvaizdžių stambiaplokščių

Vyriausiasis Vilniaus architektas Mindaugas Pakalnis sveikina plėtrą buvusioje pramoninėje sostinės dalyje, tačiau pasigenda komplekso architektūrinio charakterio.

„Šalia Senamiesčio ir centro trūksta gyvenamojo būsto, tad tokie projektai, kaip Drujos gatvės daugiafunkcinis kompleksas, laikytini pozityviu reiškiniu. Bet kartu labai svarbu, kad čia vykstanti buvusio pramoninio rajono konversija atitiktų bendrą Vilniuje vykstančių pokyčių dvasią ir reikalavimus“, – BNS sakė M. Pakalnis. 

„Taip pat norėtųsi, kad čia projektuojami namai būtų ne kvartaliniai, o individualios architektūros bei neprimintų senųjų stambiaplokščių, o formuotų gyvybingas miesto dalis su skirtingoms funkcijomis ir paslaugomis“, – pridūrė jis.

 

Projekto vystytojai tikina, jog komplekso architektūroje ir netgi pasirinkdami medžiagas norėję netiesiogiai atspindėti šimtmečiais čia buvusios pramonės praeitį. Vis dėlto jie pripažįsta, kad architektūriškai projektas dar gali būti tobulinamas, atsižvelgiant į būsimas Vilniaus regioninės architektūros tarybos išvadas.

Tarybos vertinimui projektą ketina teikti sostinės savivaldybė. M. Pakalnis praėjusią savaitę išplatintame pranešime teigė, jog šiai vietai keliami dideli lūkesčiai – projektas bus lyginamas su šalia esančiu Paupiu, todėl jo architektūrinė kokybė yra itin svarbi, juo labiau, kad jį kūrė architektų komanda, Vilniuje sėkmingai suprojektavusi ne vieną didelį objektą. 

Anot M. Pakalnio, projekto autoriams išsakyta pastaba dėl pirmųjų pastatų aukštų pritaikymo skirtingoms funkcijoms ir paslaugoms, tikimasi, jog gatvėse prioritetas bus teikiamas pėstiesiems ir dviratininkams.

Be to, savivaldybė planuoja derėtis dėl projekto patalpų įsigijimo ar nuomos ir jose įrengti vaikų darželį ar kitas ugdymo įstaigas. 

Skelbta, jog „Lords LB Asset Management” fondo investicijos Markučiuose sieks apie 105 mln. eurų, čia iškils daugiafunkcis kompleksas su administracinės ir gyvenamosios paskirties kvartalais.  

„Vilniaus miesto projektai“ valdo 2016 metų pradžioje „Audėjo“ parduotą didžiąją dalį teritorijos Drujos gatvėje – joje yra 30 tūkst. kv. metrų ploto pastatai, kuriuose veikė baldinių audinių fabrikas ir  parduotuvė. Ankstesnė jo valdytoja bendrovė VPH čia planavo 60 mln. eurų vertės prekybos centro „Central Mall“ projektą.

NT projektų žemėlapis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
23 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
12 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Paupio gyventojas
Paupio gyventojas
4 mėnesius

Aš gimiau ir užaugau tame rajone, tokių bjaurių pastatų ten dar niekada nebuvo ir tikiuosi, kad nebus. Net senosios sovietinės gamyklos buvo įdomesnės ir tarp jų buvo erdvės kvėpuoti. Paskaičius komentarus iškart aišku, kas čia komentuoja, kaip iš kriminalinio vadovėlio, nori suprasti kieno darbas – ieškok kam tai naudinga. Tiems kas užsakė ir pabandė projektuoti, siūlyčiau pereiti gatvę ir pasižiūrėti kaip atrodo naujasis Paupys, net nebūdamas architektu gali suprasti, kaip turi atrodyti ši miesto dalis. Gėda tokiems “projektuotojams”, pažiūrėsime ar miesto vadžia sugebės pasipriešinti ir užkirsti kelią naujos šunvotės vienoje perspektyviausių ir gražiausių miesto vietų atsiradimui.

VILNIUS=MINSKAS 2
VILNIUS=MINSKAS 2
4 mėnesius

O YRA VILNIUJE KOKS OBJEKTAS KAD KAS NESIPRIESINTU STATYBOMS ?????? SOSTINEJE JAU TAMPA NORMA PRIESINTIS KAS KA BESTATYTU…KAZKOKS BANGLADESAS….

Vilnius
Vilnius
5 mėnesius

Turėjo būti prekybos centras, bus dar daugiau daugiabučių. Ir – kad būtų įdomiau – ne 1 parkavimo vieta butui, bet mažiau, nes butai statomi ant komercinės paskirties žemės. Vilniaus klasika.

Paskutinį kartą redaguota 5 mėnesius (Vilnius)
VILNIUS=MINSKAS 2
VILNIUS=MINSKAS 2
4 mėnesius
Atsakinėti į  Vilnius

SITOS ZEMES PASKIRTYS SPEJU YRA GRYNAI RUSISKAS POSSOVIETINIS BIUROKRATU ISRADIMAS. IS KUR ZINO VALDININKAI KUR GERIAU STATYTI VIESBUCIUS IR PARDUOTUVES O KUR DAUGIABUCIUS ???? O GAL TEN MISKAS REIKALINGAS ???? VISAS TAS PASKIRTIS REIK KUO GREICIAU NAIKINTI PALIEKANT AR NUMATANT TERITORIJAS PRAMONEI IR SAUGOMAS GAMTINES TERITORIJAS IR VISKAS.DAUGIAU JOKIU PASKIRCIU JOKIU BIUROKRATIZMU NEREIK.

Aida
Aida
5 mėnesius

Pagal ankstesnius reikalavimus miesto statyboje, kiek pamenu, buvo reikalaujama, kad vienam butui būtų skaičiuojama viena automobilio statymo vieta. Ar dabar jau negaloja? Taip sudaromas chaosas dėl automobilių statymo pakelėse ar žaliose vejose. Ir kur dingo higienos reikalavimas dėl atstumo išlaikymo tarp daugiabučių namų?

2 2 mare
2 2 mare
5 mėnesius
Atsakinėti į  Aida

Ir kur dingo higienos reikalavimas dėl atstumo išlaikymo tarp daugiabučių namų?”

 WTF ???

VILNIUS=MINSKAS 2
VILNIUS=MINSKAS 2
4 mėnesius
Atsakinėti į  2 2 mare

TA PRASME ??? ATSTUMAI ISLAIKYTI O NAMU BLOKAVIMAS PERIMETRU ( KAIP SENAMIESTYJE) YRA LABAI GERAI NES I KIEMUS NEPATENKA TERSALAI IR TRIUKSMAS ..JEI STATYTU KAIP IKI DABAR STATO ATSKIRUS NAMUS–VISUR BUTU VIENODAS TRIUKSMAS IR UZTERSTUMAS. AS PATS GYVENU CENTRE APLINK MUSU NAMA JUDRIOS TRIUKSMINGOS GATVES O KIEME TYLA NES NAMAI APLINK KIEMA SUBLOKUOTI BE TARPU.

VILNIUS=MINSKAS 2
VILNIUS=MINSKAS 2
4 mėnesius
Atsakinėti į  Aida

O GAL NEREIK JOKIU REIKALAVIMU DEL PARKINGU ????NEBUS JOKIO CHAOSO JEI UZ STAYMA NE VIETOJE BUS GRIEZTAI BAUDZIAMA…JUK KOKIAIS 1995 BUVO MADA MIESTE AUTO STATYT KUR NORI..SALYGATVIO, ZOLES…PRADEJO GRIEZTAI BAUST IR NELIKO..IR CIA TAS PATS TURI BUTI…NES CHAOSAS YRA DABAR KAI KIEMUOSE STATO KUR NORI IR KAIP NORI…O BUTU TVARKA, NER VIETOS NER IR AUTOMOBILIO..IR DAR..VISA STATYMA MIESTO GATVESE VISUR REIK APMOKESTINTI..GATVES TIESTOS NE PRIVACIU AUTOMOBILIU NEMOKAMAM PARKAVIMUI..

Taigi
Taigi
4 mėnesius
Atsakinėti į  Aida

Jau senokai (2016) Simasius su Pakalniu nusprende, kad centre gyvenantys vazines paspirtukais ir sumazino parkavimo vietu skaiciu 5 (penkis) kartus iki 0,25 (taip, vienam butui- lygiai ketvirtadalis parkavimo vietos). Todel ne statytojus reikia tampyti uz vienos vietos, o tokiu reikalavimu kurejus ! ! !

Dalius
Dalius
5 mėnesius

Manau ,vystytojai vietoj šviesoforo su Manufaktūrų g turėtų įrengti požeminę perėją ir panaikint šviesoforą .Kairį posūkį į Manufaktūrų g atvažiavus nuo Olandų gatvės būtų galima atlikti per Subačiaus g.Iš 5100 automobiliu apie 2500 bus priversti pilnai sustoti ,taip padidindami tarą upės slėnyje.

Mykolas
Mykolas
5 mėnesius
Atsakinėti į  Dalius

niekam neįdomu tie automobiliai

fizikos dėsniai
fizikos dėsniai
4 mėnesius
Atsakinėti į  Dalius

Teisinga linkme mąstote. Tik atkreipiu dėmesį, kad požeminės perėjos net nereikia, nes katik buvo nutiestas šaligatvis ir dviračių takas po Zarasų tiltu, tad perėją galima naikinti. Dėl kairiojo posūkio visiškai teisingai pastebėjote. O iš teritorijos į dešinę išvažiuoti galima ir per Manufaktūrų ir per Subačiaus. Reikia būtinai šviesoforinę sankryžą naikinti. Jau keletą metų stebiu kaip vyksta srautai sankryžoje, kas būna kai užsidega raudona. Piko metu sustabdoma apie 120 transporto priemonių, kad iš Drujos į Manufaktūrų kairį posūkį padarytų 3-5 auto, o per perėją arba neinama, arba eina kokie 2-3 žmonės. Tai visiškas neracionalumas. Dar pridėkime taršą kai stabdomas toks kiekis… Skaityti daugiau

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button