Kiekvienas girdėjo posakį “laisvas kaip paukštis”, nes jis gali skristi aukštyn, pirmyn, kur panorėjęs. Posakiai “laisvas kaip kurmis, kaip medis, siena, kalva” tiesiog prieštarauja žmogaus psichologijai. Maketas įtikina, kad ši “Laisvės kalva” visiškai neatitinka laisvės idėjos. Kur tas skrydis? Kur įkvėpimas žengti pirmyn? Pirmiausia tai ne kalva, o kupstas, atimantis didelę aikštės dalį,na, nebent vaikiukai žiemą galėtų nuo jo važinėtis. Antra, tamsi spalva, šiurkšti faktūra, priplota forma sąmonėje siejasi su kažkuo baisiu, liūdnu, niūriu- tragedijų vietomis, kapais.
Galbūt kupstą išrinkusi komisija turėjo slaptą mintį- toje sienoje bestatant atsiras plačios durys į požeminį alubarį po kupstu.Juk nežinomi komisijos smegenų vingiai. Vieta puiki, komercinė sėkmė garantuota. Tada kalvai karštai pritariu.
Šis Šimašiaus ir Ko, su Labašausku priešakyje, projektas yra vertintinas, kaip vandalizmo aktas prieš rezistentų atminimą ir svarbiausią Lietuvos aikštę. Tai yra bandymas Lukiškių aikštėje pastatyti Kinų sieną tarp rezistentų ir kolaborantų.
Kurioje šios sienos pusėje bus gausiau palaikančiųjų?
Hahaha….gerai, kad autorius paaiškino, ką reiškia ta betono siena…Nes aš matau tik kičą, bandant šiltus medžių kamienus versti į šaltą betoną. Ir nieko daugiau! Čia nėra jokio pagoniško ar krikščioniškojo gyvybės medžio! „Partizanų bunkeris“ jau verčiamas į „gyvybės medį“… (?) Atsipeikėkit!
Žavu. 🙂 Žiū, net žodžių prisirinko, kokių anksčiau gal nei girdėjo, nei išmanė: „miško memorialinė siena. turintis daugybę sluoksnių – nuo pasaulio medžio, pagoniškų šventųjų giraičių, medžiuose įsikūnijusių sielų iki krikščioniškojo gyvybės medžio.” Taip sovietmečio chaltūrininkai tekstus DEKORUODAVO tam laikui aktualiais žodeliais. Bet kokią nesąmonę sukurps ir ji praeis. Mat, viską atperka „burtažodžiai” apie partiją, komunizmo pergalę, ir pan. Žodžiu, PAGAMINO GAMINĮ. Kol kas fabrikai tokių dar nuo konvejerio neleidžia, bet netrukus „menininkai” juos 3D spausdintuvais vieną po kito keps … O ko nekepti, jei už kiekvieną po kelias dešimtis tūkstančių gauni?
Šioje aikštėje reik tikro, didingo monumento mūsų laisvei ir kovoms už ją. Tai, kas siūloma dabar, yra tiesiog apgailėtinas bandymas išsisukti nuo temos, apeiti ją, nukreipti dėmesį į kitus dalykus. Lyg gėdytumėmės, lyg nenorėtume drąsaus, patriotiško, tiesaus mūsų laisvės pagerbimo. Šis kūrinys visai čia netinka ne tik idėjiškai. Tai ką matome, yra landšafto architektūra, deranti didelėje užmiesčio erdvėje, ir jokiu būdu ne miesto aikštėje.
Taip, reikia aukšto obelisko su simboliniu Vyčiu, pagamintu iš nerūdijančio plieno, besisukiojančiu nuo vėjo, kaip tai matėme dailininko A. Každailio Sakraliojo centro Lukiškių aikštėje eskizą. Jis būtų matomas ir nuo Tauro kalno, ir nuo Gedimino pilies.
Technika paveda. Tokiu būdu organizuota apklausa negali būti tiksli. Tie žmonės, kurie nesinaudoja šiuolaikinėmis technologijomis lieka šone, o jie taip pat norėtų išreikšti savo nuomonę. Taip buvo apklausiama ir organizuojant konkursą, o jeigu būtų atsiklauta ir tų, negalėjusių išreikšti savo nuomonės, rezultatas būtų kitas..
Pradžioje kalbėko, kad šis bunkeris įamžins žuvusius partizanus – tereikia pereiti į kitą Gedimino prospekto pusę ir ten skaitome žuvusių partizanų vardus. Prie dabartinės nepriklausomos Lietuvos XX amžiuje prisidėjo ir žuvę partizanai ir žuvę savanoriai, kurių dėka buvo atkurta nepriklausoma Lietuva (o kur dar kitų amžių didvyriai ir iškilūs žmonės bei svarbios Lietuvai datos?). Šis memorialas labai tiktų kapinėse įamžinti XX a. žuvusius savanorius.
Manau Vytis butu buves tikrai geriausias varijantas, bet kadangi jis isjojo i Kauna tai manau reiktu skelbti nauja konkursa ir isrinkti kazka su daugiau lietuviskos simbolikos kaip kad Gediminaiciu stulpai, kardas, ginklas, skydas, knygos, nes sitas, net nezinau kaip tai ivardinti… gal tiksliau instaliacija, man labai nuobodi. Siena kazkokia su nuolydziu, tad be paaiskinimo kas tai tokio niekas neateitu, net i galva, kad tai memorialas atminti kazka… nezinau ar taip deramai atminsim kovojusius ir kritusius uz LT laisve, cia man daugiau Europos Parko verta instaliacija o ne memorialas ar paminklas iamzinti toki svarbu dalyka kaip kova uz laisve.
Ar įsivaizduojama prieš šios niūrios murzinos sienos iškilmingas ar džiugus šventiškas renginys? Ar ji žadina viltis, šviesias mintis, ar ji skamba? Monumentas turi ne tik pagerbti tuos, kam dėkingi esame, kad Lietuva YRA, bet ir aukštyn, į Dangų mūsų svajones apie Lietuvą iškelti!
Prieš du metus dailininkas Arvydas Každailis buvo pateikęs savo viziją
koks turi būti Valstybės aikštės Lukiškėse Sakralusis Centras.
Turėtume didingą koloną aikštės centre su Valstybės simbolika, aplink ją → kolonada, žyminti pagrindines kovas.
Prieš koloną ir jos cokolį būtų plokštė su įrašu ŽUVUSIEMS UŽ LIETUVĄ, AMŽINOJI UGNIS ir vietos garbės sargybai.
Aikštės priekinė dalis skirta ceremonialui ir valstybės šventėms.
Kiekvienas girdėjo posakį “laisvas kaip paukštis”, nes jis gali skristi aukštyn, pirmyn, kur panorėjęs. Posakiai “laisvas kaip kurmis, kaip medis, siena, kalva” tiesiog prieštarauja žmogaus psichologijai. Maketas įtikina, kad ši “Laisvės kalva” visiškai neatitinka laisvės idėjos. Kur tas skrydis? Kur įkvėpimas žengti pirmyn? Pirmiausia tai ne kalva, o kupstas, atimantis didelę aikštės dalį,na, nebent vaikiukai žiemą galėtų nuo jo važinėtis. Antra, tamsi spalva, šiurkšti faktūra, priplota forma sąmonėje siejasi su kažkuo baisiu, liūdnu, niūriu- tragedijų vietomis, kapais.
Galbūt kupstą išrinkusi komisija turėjo slaptą mintį- toje sienoje bestatant atsiras plačios durys į požeminį alubarį po kupstu.Juk nežinomi komisijos smegenų vingiai. Vieta puiki, komercinė sėkmė garantuota. Tada kalvai karštai pritariu.
Teletabiška šūdo krūva
Šis Šimašiaus ir Ko, su Labašausku priešakyje, projektas yra vertintinas, kaip vandalizmo aktas prieš rezistentų atminimą ir svarbiausią Lietuvos aikštę. Tai yra bandymas Lukiškių aikštėje pastatyti Kinų sieną tarp rezistentų ir kolaborantų.
Kurioje šios sienos pusėje bus gausiau palaikančiųjų?
Tai ne tik vilniečių, tai visos Lietuvos, nenusavinkit sostinės. Griežtai prieš esu prieš tokius statinius be ryšio
Gadins tik landšaftą, užstos vaizdą į bažnyčią.
Hahaha….gerai, kad autorius paaiškino, ką reiškia ta betono siena…Nes aš matau tik kičą, bandant šiltus medžių kamienus versti į šaltą betoną. Ir nieko daugiau! Čia nėra jokio pagoniško ar krikščioniškojo gyvybės medžio! „Partizanų bunkeris“ jau verčiamas į „gyvybės medį“… (?) Atsipeikėkit!
Žavu. 🙂 Žiū, net žodžių prisirinko, kokių anksčiau gal nei girdėjo, nei išmanė: „miško memorialinė siena. turintis daugybę sluoksnių – nuo pasaulio medžio, pagoniškų šventųjų giraičių, medžiuose įsikūnijusių sielų iki krikščioniškojo gyvybės medžio.” Taip sovietmečio chaltūrininkai tekstus DEKORUODAVO tam laikui aktualiais žodeliais. Bet kokią nesąmonę sukurps ir ji praeis. Mat, viską atperka „burtažodžiai” apie partiją, komunizmo pergalę, ir pan. Žodžiu, PAGAMINO GAMINĮ. Kol kas fabrikai tokių dar nuo konvejerio neleidžia, bet netrukus „menininkai” juos 3D spausdintuvais vieną po kito keps … O ko nekepti, jei už kiekvieną po kelias dešimtis tūkstančių gauni?
Šioje aikštėje reik tikro, didingo monumento mūsų laisvei ir kovoms už ją. Tai, kas siūloma dabar, yra tiesiog apgailėtinas bandymas išsisukti nuo temos, apeiti ją, nukreipti dėmesį į kitus dalykus. Lyg gėdytumėmės, lyg nenorėtume drąsaus, patriotiško, tiesaus mūsų laisvės pagerbimo. Šis kūrinys visai čia netinka ne tik idėjiškai. Tai ką matome, yra landšafto architektūra, deranti didelėje užmiesčio erdvėje, ir jokiu būdu ne miesto aikštėje.
Taip, reikia aukšto obelisko su simboliniu Vyčiu, pagamintu iš nerūdijančio plieno, besisukiojančiu nuo vėjo, kaip tai matėme dailininko A. Každailio Sakraliojo centro Lukiškių aikštėje eskizą. Jis būtų matomas ir nuo Tauro kalno, ir nuo Gedimino pilies.
Kažkodėl trukdo balsuoti, daug kartų teko vėl ir vėl bandyti. Gaištamas laikas, neaišku, kiek tikslius duomenis rodo.
Technika paveda. Tokiu būdu organizuota apklausa negali būti tiksli. Tie žmonės, kurie nesinaudoja šiuolaikinėmis technologijomis lieka šone, o jie taip pat norėtų išreikšti savo nuomonę. Taip buvo apklausiama ir organizuojant konkursą, o jeigu būtų atsiklauta ir tų, negalėjusių išreikšti savo nuomonės, rezultatas būtų kitas..
Pradžioje kalbėko, kad šis bunkeris įamžins žuvusius partizanus – tereikia pereiti į kitą Gedimino prospekto pusę ir ten skaitome žuvusių partizanų vardus. Prie dabartinės nepriklausomos Lietuvos XX amžiuje prisidėjo ir žuvę partizanai ir žuvę savanoriai, kurių dėka buvo atkurta nepriklausoma Lietuva (o kur dar kitų amžių didvyriai ir iškilūs žmonės bei svarbios Lietuvai datos?). Šis memorialas labai tiktų kapinėse įamžinti XX a. žuvusius savanorius.
Manau Vytis butu buves tikrai geriausias varijantas, bet kadangi jis isjojo i Kauna tai manau reiktu skelbti nauja konkursa ir isrinkti kazka su daugiau lietuviskos simbolikos kaip kad Gediminaiciu stulpai, kardas, ginklas, skydas, knygos, nes sitas, net nezinau kaip tai ivardinti… gal tiksliau instaliacija, man labai nuobodi. Siena kazkokia su nuolydziu, tad be paaiskinimo kas tai tokio niekas neateitu, net i galva, kad tai memorialas atminti kazka… nezinau ar taip deramai atminsim kovojusius ir kritusius uz LT laisve, cia man daugiau Europos Parko verta instaliacija o ne memorialas ar paminklas iamzinti toki svarbu dalyka kaip kova uz laisve.
Ar įsivaizduojama prieš šios niūrios murzinos sienos iškilmingas ar džiugus šventiškas renginys? Ar ji žadina viltis, šviesias mintis, ar ji skamba? Monumentas turi ne tik pagerbti tuos, kam dėkingi esame, kad Lietuva YRA, bet ir aukštyn, į Dangų mūsų svajones apie Lietuvą iškelti!
Prieš du metus dailininkas Arvydas Každailis buvo pateikęs savo viziją
koks turi būti Valstybės aikštės Lukiškėse Sakralusis Centras.
Turėtume didingą koloną aikštės centre su Valstybės simbolika, aplink ją → kolonada, žyminti pagrindines kovas.
Prieš koloną ir jos cokolį būtų plokštė su įrašu ŽUVUSIEMS UŽ LIETUVĄ, AMŽINOJI UGNIS ir vietos garbės sargybai.
Aikštės priekinė dalis skirta ceremonialui ir valstybės šventėms.
Aš už tikrus simbolius. Ir tas simbolis yra Vytis.