Vilniaus gatvės

Susisiekimo ministerija pristatė pokyčius: kai kur greitis mažės iki 30 km/val., atsiras dviračių gatvės

Susisiekimo ministerija Vyriausybei trečiadienį teiks svarstyti ir tvirtinti atnaujintą Kelių eismo taisyklių (KET) projektą, kuriame siūloma įtvirtinti naują ženklą „Dviračių gatvė“, efektyviau organizuoti specialaus transporto eismą, numatyti atskirus šviesoforo signalus maršrutiniam transportui, atlaisvinti įvažiavimus į kiemus. Šie Vyriausybės patvirtinti KET pakeitimai įsigaliotų nuo 2022 m.

„Šalies miestuose norime pėstiesiems, dviratininkams, viešajam transportui suteikti daugiau galimybių ir laisvės judėti, kad tai, visų pirma, būtų patogu žmonėms. Įvertinę užsienio šalių gerąsias praktikas, atsižvelgdami į vykstančius pokyčius visame transporto sektoriuje ir kai kurias vairuotojų dviprasmiškai interpretuojamas situacijas keliuose, inicijavome Kelių eismo taisyklių pakeitimus. Juos gyvendinus, neabejoju, kad miestuose tikrai bus patogiau, saugiau, lengviau judėti visiems“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.  

„Mes kuriame miestą, kuriame patogu judėti visiems – pėstiesiems, dviratininkams, keliaujantiems viešuoju transportu ir automobiliais. Todėl labai džiaugiamės, kad Susisiekimo ministerijos projekte pagaliau rado vietą bent du iš savivaldybės atkeliavę pasiūlymai – dėl „Dviračių gatvės“ ir viešajam transportui skirtų šviesoforų, kuriuos vilniečiai pamatys gatvėse, vos jie įsigalios“, – kalbėjo Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

 

Planuojama, kad Kelių eismo taisyklių pakeitimai įsigalios dviem etapais. Nuo 2022 m. sausio 1 d. numatomi šie pakeitimai: keičiama avarinio koridoriaus sudarymo tvarka, draudžiama parkuotis kelio ir išvažiavimo iš kiemo sankirtose, patikslinama tvarka apsisukant šviesoforu reguliuojamoje sankirtoje ir išvažiuojant iš greitėjimo juostos ar įvažiuojant į ją, taip pat įtvirtinamas įpareigojimas nedelsiant patraukti įkrautą elektromobilį iš įkrovimo vietos.

Pakeitus specialių transporto priemonių su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiais garso signalais eismo tvarką, specialios tarnybos nelaimės vietą pasieks vidutiniškai 4 minutėmis greičiau. 

Uždraudus parkuotis gatvės ir išvažiavimo iš kiemo važiuojamųjų dalių sankirtoje, bus padidintas kelio matomumas, išvengta avarinių situacijų išvažiuojant iš kiemų, nebus sukeliama nepatogumų kitiems eismo dalyviams, kai įvažiavimas į kiemą užstatomas transporto priemonėmis ir apsunkinamas ne tik transporto priemonių, bet ir pėsčiųjų eismas. 

 

Specialistai taip pat pabrėžia, kad dalis elektromobilių vairuotojų, įkrovę elektromobilį, iškart jo nepatraukia iš įkrovimo stotelės. Taip mažinamas įkrovimų vietų prieinamumas kitiems vairuotojams. Todėl siūloma įtvirtinti reikalavimą elektromobilio vairuotojams pakrautą transporto priemonę iškart patraukti iš elektromobilio įkrovimo vietos. 

Nuo 2022 m. birželio 1 d. KET pakeitimais nustatomas naujas eismo organizavimo būdas – dviračių gatvė. Taip norima sudaryti geresnes sąlygas dviratininkų eismui, paskatinti žmones rinktis alternatyvias automobiliui keliavimo priemones mieste. Dviračių gatvės bus žymimos specialiu ženklu, jos galės būti įrengiamos ramaus, lėto eismo gatvėse, kuriose vyktų mišrus motorinių ir ne motorinių transporto priemonių eismas. Dviračių gatvėje bus leidžiamas iki 30 km/h greitis, nebus galima lenkti transporto priemonių, kai išvažiuojama į priešpriešinę eismo juostą, o dviračių vairuotojams nebus taikomas reikalavimas važiuoti viena eile ir kuo arčiau dešinio krašto. Šia priemone bus galima efektyviau planuoti vientisą dviračių takų tinklą, kai nebus galimybės  įrengti atskirų dviračių takų ar dviračių juostų.

Norint, kad daugiau žmonių rinktųsi viešąjį transportą ir kitus aplinkai mažiau taršius keliavimo būdus, atsiras dviejų tipų maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos, žymimos raide A arba simboliu A+. Raide A pažymėta eismo juosta galės važiuoti tik maršrutinis transportas, čia bus įrengti atskiri baltos spalvos šviesoforo signalai, skirti tik maršrutiniam transportui, kiti eismo dalyviai jais vadovautis negalės. 

 

Simboliu A+ pažymėta eismo juosta, be maršrutinio transporto, galės važiuoti kitos transporto priemonės: dviračiai, mopedai ir lengvieji keturračiai, taip pat automobiliai, pažymėti skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele, kuriuose važiuoja neįgalieji į švietimo įstaigą ar iš jos arba į neįgaliųjų dienos užimtumo centrą ar iš jo, važiavimo maršrutą suderinus su kelio savininku. Be to, kelio savininko (savivaldybės) sprendimu atitinkamai paženklinta A+ eismo juosta galės važiuoti taksi, automobiliai, kuriuose važiuoja keturi ir daugiau eismo dalyvių, elektromobiliai ir motociklai.

KET pakeitimais taip pat naikinami kelio ženklai „Internetas“ ir „Radijo stotis“, kurių naudojimas tapo nebeaktualus. Be to, į KET įtraukiami nauji kelio ženklai: „Motorinių dviračių eismas draudžiamas“ ir „Gyvenamųjų transporto priemonių eismas draudžiamas“, atsiranda naujas horizontalusis ženklinimas – įspėjamųjų kelio ženklų atvaizdai ant važiuojamosios dalies „Vaikai“ ir „Pėsčiųjų perėja“. 

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
59 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
20 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
$udinas_vilnius
$udinas_vilnius
9 dienas (-ų)

linksma

Vairuotojas
Vairuotojas
9 dienas (-ų)

Naugarduko g. tragedija 2.0 visam Vilniuj planuoja. Fantastika

Artūras
Artūras
10 dienas (-ų)

“Dviračių gatvės” labai panašu į zuoko nupiestus dviračių takus ant pėsčiųjų takų. Tikrasis sprendimas yra dviračių takai

Taigi
Taigi
10 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Artūras

ne visur yra vietos, Vileišio gatvės projektas puikus, ten kaip tik bus dviračių gatvė. tik nesulaukiam statybų pradžios, bet lygtais konkursas jau pagaliau įvykęs sėkmingai!

Komas
Komas
10 dienas (-ų)

Rekomenduoju kanalą abejojantiems ar Vilnius eina teisinga linkme: Kodėl Nyderlandų miestai (kas buvo žino) itin gyvi ir patrauklūs.

Darius
Darius
10 dienas (-ų)

Simasius galvoja, kad Vilnius ispanijoje. Dviraciu sezonas keli men, vasara, paskiau prasideda ruduo ir gatves kemsa tevai veziodami vaikus i mokyklas/burelius. Sita kategorija niekad neses ant dviracio, todel neverta net investuoti i dviraciu infrastruktura. Galima kamscius spresti VT pagalba, galbut paleist mokyklinius autobusus, idiegti kelias beginio transporto linijas, bet simasius per skystas tokiems projektams, geriau sutvarkyti kokia nereiksminga dviraciu tako atkarpa, kuria pqstoviai naudosis 1% gyventoju.

Paulius
Paulius
10 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Darius

Visi skandinavai žiema dviračiais važinėja ir nieko 🙂

Remyga
Remyga
9 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Paulius

Aha, kiek tų “visų” yra? Kopenhagoj gal ir bus 10%, kitur ~1%.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button