Siekdami užkirsti kelią užsienio vairuotojų nebaudžiamumui, trečiadienį europarlamentarai sustiprino ES valstybių bendradarbiavimą nustatant kelių eismo pažeidėjus.

Atsižvelgdami į tai, kad 40 proc. kelių eismo pažeidimų, kuriuos padaro užsienio vairuotojai, lieka nenubausti, EP nariai atnaujino ES taisykles, kurios įpareigos ES valstybes glaudžiau bendradarbiauti keičiantis informacija apie pažeidimus ir nustatant nedrausmingus vairuotojus. Gavusios informaciją apie pažeidėją, ES valstybės turės per du mėnesius atsakyti į tarpusavio pagalbos prašymą. Be to, valstybei, kurioje padarytas kelių eismo pažeidimas, paprašius, baudos išieškojimą galės perimti valstybė, kurioje vairuotojas gyvena nuolatos, tačiau su sąlyga, kad bauda yra didesnė nei 70 eurų, o pažeidėjas jos nesumokėjo ir išnaudojo visas baudos ginčijimo galimybes.

Pagal naujas taisykles išplečiamas pažeidimų, kurie inicijuotų tarptautinį bendradarbiavimą, sąrašas. Be informacijos apie greičio viršijimą, vairavimą neblaiviam ir važiavimą per raudoną šviesoforo signalą, ES valstybės turėtų keistis duomenimis apie užsienio vairuotojų pavojingą parkavimą, pavojingą lenkimą, ištisinės juostos kirtimą ar pasišalinimą iš įvykio vietos sužalojus asmenį.

ES valstybė, kurioje įvykdytas pažeidimas, turės 11 mėnesių nuo pažeidimo momento nuspręsti, ar skirti baudą. Kartu nustatomos pranešimų apie paskirtą baudą pagrindinės detalės, pavyzdžiui, pažeidimo vieta ir laikas, aplinkybės bei teisė ginčyti skirtą baudą. Be to, europarlamentarams pavyko įtraukti nuostatą, kad po dvejų metų nuo šių taisyklių perkėlimo į nacionalinę teisę privačioms įmonėms bus draudžiama padėti ES valstybėms išieškoti kelių eismo pažeidimo baudas iš užsienio vairuotojų.

Siekiant padidinti taisyklių skaidrumą ir palengvinti jų įgyvendinimą, Komisija įpareigojama sukurti informacijos apie kelių eismo saugumo taisyklių pažeidimus portalą. Jame visomis ES kalbomis turės būti viešinama informacija apie ES valstybėse galiojančias kelių eismo nuobaudų sistemas, jų sumokėjimo tvarką ir ginčijimo sąlygas.

EP pranešėjas Kosma Złotowski (Europos konservatoriai ir reformuotojai, Lenkija) pažymėjo: „Siekdamos padidinti kelių eismo saugumą, ES valstybės turi stiprinti bendradarbiavimą ir turėti veiksmingas priemones kelių eismo pažeidėjams iš užsienio valstybių nubausti. Atnaujintos taisyklės padės tai pasiekti, bet kartu bus naudingos ir vairuotojams, kurie turės gauti informaciją apie pažeidimą per nustatytą laiką, savo kalba ir su paaiškinimu, ką daryti nepripažįstant pažeidimo. Be to, draudimas privačioms bendrovėms išieškoti baudas apsaugos vairuotojus nuo apgaulingų pranešimų ir asmeninių duomenų nutekinimo.“

Naujosioms taisyklėms pritarė 570 EP narių, 36 nepritarė, o 24 susilaikė. Jų įsigaliojimui dar reikalingas formalus ES Tarybos pritarimas. ES valstybės turės 30 mėnesių pasiruošti jų taikymui.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

10 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Lukiškių aikštėje vėl turėtų būti atidarytas paplūdimys?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist