MiestasVilniaus gatvės

Naujamiestyje bus pokyčių: eismas lėtės, gatvės taps patogesnės pėstiesiems (projektas)

Ramaus eismo sostinės Naujamiesčio rajone pilotinis projektas, pernai pradėtas nuo Naugarduko gatvės, bus tęsiamas – sausio 26 d. visuomenei bus pristatomi toliau planuojami pokyčiai. Jie apims Vytenio, T. Ševčenkos, Mindaugo ir kitas Naujamiesčio branduolio gatves. 

Architektūros ir urbanistikos ekspertai atliko Naujamiesčio gatvių pritaikymo ramaus eismo zonai analizę, gyventojų apklausą ir parengė šių gatvių pertvarkymo koncepciją, numatančią jose lėtesnį eismą, žalesnius gatvės pakraščius ir pėstiesiems patrauklesnes viešąsias erdves. Per viešą koncepcijos pristatymą bus galimybė išsiaiškinti, kokią pridėtinę vertę kuria lėtesnio eismo principų taikymas ne vienoje gatvėje, o didesniame jų tinkle.  

Gyventojams ramaus eismo gatvių koncepcija leidžia tikėtis saugesnio judėjimo ne vien automobiliams, bet ir pėstiesiems bei dviratininkams, kas sąlygoja ir gyvesnę bei patrauklesnę gyvenamąją aplinką. Naugarduko gatvė, kur nuosekliai pritaikomi lėtesnio automobilių judėjimo sprendiniai ir tvarkomos viešosios erdvės, tapo pirmuoju pozityviu pavyzdžiu, į gatvę pritraukusiu ir tokias iniciatyvas kaip gatvės turgus ar „keliaujantys kiemeliai“. Ramaus eismo gatvių sprendiniai jau išbandyti ir Naugarduko, Islandijos, I. Šimulionio, Giedraičių ir dar keliose Vilniaus gatvėse. Atsisakius perteklinio eismo juostų pločio jis skiriamas gatvės apželdinimui ir parkavimui, automobilių greitis dėl šių priemonių įprastai sumažėja iki 20–30 km/h, toks yra  numatomas ir pertvarkyti planuojamose Naujamiesčio gatvėse. Visi šie sprendiniai kuria pėstiesiems saugesnes gatves, o dviratininkai čia gali važiuoti tiesiog bendrame sraute su automobiliais. 

 

„Automobilių eismo dominavimą nutraukiantys sprendimai, kaip rodo užsienio pavyzdžiai, sugrąžina gyvybę į pertvarkytas teritorijas: kai oras tampa švaresnis, o triukšmas – mažesnis, žmonėms maloniau judėti pėsčiomis ar leisti laisvalaikį gatvėje atsirandančiose viešosiose erdvėse, o tai yra kaip tik tie tikslai, kuriuos įvardijome Vilniaus darnaus judumo plane“, – sakė vyriausiasis miesto inžinierius Anton Nikitin.

Vilniaus miesto savivaldybė kviečia nepraleisti kitą antradienį, sausio 26 d. 18 val., planuojamo pilotinio Naujamiesčio gatvių humanizavimo projekto nuotolinio pristatymo – jis aktualus ne tik šios miesto dalies gyventojams: atradus tinkamiausius sprendimus, ramaus eismo gatvių koncepciją sostinė toliau taikys daugelyje nepagrindinių miesto gatvių. Pirmiausia – ten, kur įvyksta daugiau eismo įvykių, taip pat tankiau apgyvendintuose miesto rajonuose. Planuojama, kad per artimiausius metus visame Vilniuje atsiras bent 10 ramaus eismo zonų, o iki 2030 metų pagal šiuos principus bus pertvarkyta dauguma privažiavimui prie namų ar įstaigų skirtų gatvių. Šį modelį naudoja daug Europos didmiesčių.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
56 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
12 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Rza
Rza
27 dienas (-ų)

Vėl kažkam nubires atkatai

klausimas
klausimas
1 mėnesį

Ar numatyti kokie nors oakeitimai del transporto eismo sumazinimo Kauno gatveje,ar planuojama sumazinti eisma kitose gatvese ir ji dar padidinti Kauno gatveje?

Vytautas
Vytautas
1 mėnesį

Manau dar vienas tipinis populistinis projektas. Lėtėjantis eismas ne visada lygu mažejančiai taršai. Kartais net atvyrkščiai. Tarkime sustojimas ir įsibėgėjimas prie ir po “greičio kalnelio” arba šviesoforo tik padidina co2 išmetimą. Bet pas mus greičio kalneliai ir šviesoforai visur. Keista tik kodėl? Ar ne todėl, kad tai nepigiai kainuoja ir kažkas iš to gerai uždirba? Draudimai, ribojimai, uždarymai… O kur alternatyvos laisvam žmogaus pasirinkimui? Kur nauji transporto mazgai, požeminiai tuneliai, apvažiavimai? Ne visi nori “darniai” judėti “bakterijų veisiklom”. Tuo labiau jos ne visur važiuoja! O atsakymai “ateityje numatoma plėtra” tik primena standartinį atsikalbinėjimą. Sekančius rinkimus laimės tas, kas pažadės sutvarkyti… Skaityti daugiau

Kvepuojantis
Kvepuojantis
1 mėnesį

Kokiu reikia būti glušu, kad pasakyt ar įtikėt, jog suletinus eismą bus oras švaresnis???

Hmm
Hmm
1 mėnesį
Atsakinėti į  Kvepuojantis

Per valandą pravažiuoja 1000 ar 500 automobilių – skirtumas yra?

Kukulis
Kukulis
1 mėnesį
Atsakinėti į  Hmm

tas pats 1000 automobiliu ilgiau vaziuos ir stoves prei sviesoforu.

Vardas
Vardas
1 mėnesį
Atsakinėti į  Kukulis

Greitai 600 skubančiųjų tranzitui pasirinks kitus maršrutus, tad tuomet bus 400 vietoj 1000

Raimis
Raimis
1 mėnesį

O kada automobilių aikšteles Ševčenkos g. šalia Mindaugo Maksimos panaikinsit? Miesto žemė – o pėsčiajam praeit neįmanoma! Žmonių srautas iš Senamiesčio šioje vietoje didelis ir tik didės! Ševčenkos g. žymiai svarbesnė ir patogesnė pėstiesiems nei Naugarduko.

Back to top button