Naujienos

Geležinkelio stoties rajono pokyčius pretenduoja kurti pasaulinio garso kompanija (vizualizacijos)

Tarptautiniame architektūros konkurse, surengtame išrinkti geriausią Vilniaus geležinkelio stoties komplekso, stoties aikštės ir aplinkinės teritorijos pertvarkymo idėją, atskleisti ir komisijos favoritai, ir konkurso dalyvių vardai. Pagal viešųjų pirkimų procedūras, vakar elektroniniu būdu atplėšus antruosius vokus, užkoduoti darbų pavadinimai nuo šiol bus susieti su jų kūrėjais, tarp kurių – pasaulinio garso kompanijos. Dalyviai buvo vertinami anonimiškai.

Vertinimo komisijos nuomone, iš 33 konkursui pateiktų darbų geriausiai Vilniaus architektūrinę viziją atitinka projektas „Green connect“, kurio autorius yra kompanija „Zaha Hadid Architects“, įsikūrusi Londone. Antroji vieta atiteko darbui, pažymėtam kodu „314159“ (B&M Architects Ltd Arkkitehtuuritoimisto B & M Oy, Suomija), trečioji – „19MM75“ (SBS Engineering Group Sp. z.oo, Lenkija), ketvirtoji – „VGS159“ (jungtinė veikla – UAB „Archinova“ su PLH Arkitekter A/S, Lietuva ir Danija), penktoji – „ZSEBUA“ (Shenzhen Aube Architectural Engineering Design Co., Ltd, Kinija). 

Konkurso nugalėtojas paaiškės baigus viešųjų pirkimų procedūras – remiantis LR Viešųjų pirkimų įstatymu, Viešųjų pirkimų komisija toliau tikrins tiekėjų kvalifikaciją ir kitus privalomus dokumentus, prireikus prašys dokumentų patikslinimo. Planuojama, kad konkurso nugalėtojas bus paskelbtas lapkričio mėnesį. 

 

Laimėtojams skirtas 120 tūkst. eurų prizinis fondas: pirmosios vietos laimėtojui atiteks 50 tūkst. eurų, antrosios – 30 tūkst. eurų, trečiosios – 20 tūkst. eurų premijos. Ketvirtąją ir penktąją vietas užėmę konkurso dalyviai gaus 10 tūkst. eurų premijas. 

„Dirbame, kad visas Stoties rajonas – įskaitant geležinkelio stotį, autobusų stotį, viešojo transporto terminalą ir visą aikštę – atitiktų šiandien kuriamo Vilniaus kriterijus: būtų žalias, patogus ir įkvepiantis. Miestas jau investuoja į aplinkines erdves, pasiruošęs dar daugiau investuoti į aikštę, gatves bei jų naują – patogesnį ir žalesnį – veidą. Tikiuosi, kad geriausios idėjos komandai pavyks išplėtoti savo idėją taip, kad ji atsakytų į visus klausimus, kurių kol kas kyla, ir išpildytų savo idėją pagal aukščiausius Vilniaus keliamus kokybės reikalavimus“, – sakė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Pasak AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) vadovo Manto Bartuškos, šiuolaikiniame mieste stotis nebėra tiesiog pastatas, kuriame galima nusipirkti bilietą ar pasėdėti prieš kelionę. Stotis bei jos apylinkės turi tapti nauju traukos centru su laisvalaikio ir paslaugų erdvėmis, patogiomis jungtimis pėstiesiems, dviratininkams ir visiems, besirenkantiems patogias bei žalias keliones traukiniais.

 

„Dėl to esame pasiryžę atverti visiems gyventojams iki šiol buvusias uždaras industrines erdves, jas pritaikyti žmonėms. Daugiau nei prieš metus parodėme pavyzdį ir patys įsikūrėme arčiau stoties. Ir tai – tik pradžia“, – kalbėjo M. Bartuška.

Vilniaus vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis didžiuojasi, kad ne tik sostinei svarbus projektas pritraukė tokio lygio tarptautinių architektūros studijų dėmesį. „Gavome daug stiprių, miesto architektūrinį veidą praturtinti galinčių darbų. Komisijos geriausia pripažintos idėjos autoriai – „Zaha Hadid Architects“ biuras – pažįsta Vilnių, turi didžiulę tokio sudėtingumo objektų projektavimo patirtį, jau projektuoja „Rail Baltica“ geležinkelio stotį Taline. Jų pateikta projektinė idėja kuria savitą, atpažįstamą, su kontekstu tinkamą santykį turintį naujojo stoties terminalo įvaizdį, formuoja kokybišką viešųjų erdvių sistemą ir per ją užtikrina svarbius ryšius tarp Naujininkų, Naujamiesčio ir Senamiesčio. Be to – sukuria galimybes geležinkelio komplekso gamybinės zonos ir aplinkinių teritorijų konversijai, gerai derina funkcinius ir estetinius sprendimus. Žinoma, tai tik pirminė idėja, bet ji tikrai galės būti vystoma, detalizuojama ir plėtojama“, – sakė M. Pakalnis.

Tarptautinis konkursas buvo paskelbtas šių metų kovo mėnesį, sulaukta 33 dalyvių darbų. Su visomis architektų vizijomis ir jų autoriais kviečiame susipažinti projekto svetainėje www.vilniusconnect.lt

 

Architektūrinio konkurso organizatoriai – „Lietuvos geležinkeliai“, šalies geležinkelių tinklą valdanti bendrovė „LTG Infra“ ir Vilniaus miesto savivaldybė. Konkurso organizatoriams atstovauja konsultacijų bendrovė „Civitta“ ir Lietuvos architektų sąjunga.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
38 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
13 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Bob
Bob
23 dienas (-ų)

Na bent jau be parkofilijos…

linas
linas
23 dienas (-ų)

na laimetojas kaip visuomet saugus labai…Nieko isskirtinio – renovacija ir tiek. Pas mus iprasta kalbeti apei europa, bet buti rusijos priemesciu.

hmmm
hmmm
23 dienas (-ų)

trečia vieta žiauriai keista plynė prieš pastatą

Laura
Laura
23 dienas (-ų)

Darykit ką norit , bet centrinis pastatas vistiek rodo,kad stotį pastatė Rusijos caras ir ji identiška kitoms to meto gubernijoms. Rusijoje 80 proc. provincijos stočių taip atrodo žiūrint į fasadine pusę.

OkKaren
OkKaren
23 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Laura

Tikrai. Nematau jokios prasmes ja issaugoti. Bus kaip su oro uostu, kai isivaziuos musu europine traukiniu sistema ir zmones prades keliaut traukiniais i visokius Helsinkius, Varsuvas ir Berlynus, kai issivystysim priemiestinius S-bahn, ta carine dalis bus tiesiog trugdis ir vel sugalvos griauti. Kodel nepastacius visos stoties is karto.

D. S.
D. S.
23 dienas (-ų)

Visi projektai grazus, bet kazkaip nesimato kaip jie atliks savo funkcija – transporto srautu valdyma – nesimato nei kur autobusai sustoja, nei infrastrukturos.

Cha cha cha
Cha cha cha
23 dienas (-ų)
Atsakinėti į  D. S.

Visi keleiviai į miestą važiuos bolt paspirtukais

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button