Naujo Vilniaus reklaminio video, anot Go Vilnius vadovės, nufilmuoto kontrasto principu ir skirto tikslinėms rinkoms (Jungtinei Karalystei ir Vokietijai), transliacija turi būti sustabdyta. Tikiuosi Vilniaus merui, konservatoriui Valdui Benkunskui, užteks kompetencijos ir drąsos kuo skubiau priimti tokį sprendimą ir netaškyti miestiečių pinigų vėjais… Holivudo sukurtas Boratas išgarsino Kazachstaną. Paklauskite kazachų, ar jie sulaukė minios turistų ir, kiek kainuoja jiems paneigti, kad jie nieko bendro neturi su Borato sufromuotu įvaizdžiu. Keista, kad kažkam Vilnius primena Kazachstaną ar kai kuriuos vaizdelius, kurių pilnas internetas apie rusų gyvenimo ypatumus.

Šis Vilniaus reklaminis video yra neprofesionalus ir mėgėjiškas, kartu parodantis visišką užsakovo ir atlikėjų nekompetenciją.

Turizmas yra didelė daugelio valstybių ir miestų ekonomikos dalis, kuri generuoja pajamas smulkiam ir vidutiniam verslui, pripildo lėktuvus, skatina nekilnojamojo turto plėtrą, nes statomi viešbučiai ir konferencijų centrai, kuriuose sukuriama tūkstančiai darbo vietų, užsipildo muziejai ir koncertų salės. O valstybės ir miestų biudžetai gauna mokesčius, kurie padeda gerai prižiūrėti infrastruktūrą ir atperka tą žalą, kurią sukuria masinio pigaus turizmo srautai (infrastruktūros niokojimas, triukšmas ir kamščiai, nusikalstamumo didėjimas ir t.t. ). Tai turizmo industrijos elementorius.

Ir XXI amžiuje, kai egzistuoja visos galimybės tikslinio marketingo, modernūs miestai nedaro reklamos šiaip sau, tam kad didintų žinomumą ir lauktų bele kokių turistų srautų. Didžiausias pajamas miestų ekonomikoms generuoja pirmiausia konferencinis turizmas (vidutiniškai 1100 eurų per parą) , po to kultūrinis, poilsinis bei pažintinis (apie 400 eurų per parą), toliau renginių, tokių kaip įvairūs sporto čempionatai, maratonai, ypač patrauklūs veteranų sporto čempionatai, mugės ar parodos. Tai naujasis „kontrasto būdu’’ sukurtas Vilniaus video į kurią turizmo auditoriją pretenduoja? Gal užsakovas atsakytų?

Nei vienai tikslinei ir trokštamai turizmo auditorijai tokių ,,reklamų’’ nereikia, nes profesionalūs miesto atstovai dirba tiesiogiai su tokių renginių organizatoriais, medžioja konferencijas ir renginius, kuriuos miestai nori pritraukti. Ir tam vykdo tiesioginę reklamą, kuri pigesnė ir efektyvesnė. Praėjusių metų rudenį žinomas ir įtakingas Vokietijos leidinys „FrankfurterAllgemeine ‘’ (autorius Jan Brachman) parašė nerealų straipsnį, klasikinės muzikos ir atlikėjų Europoje vertinimą, kuris net pavadintas ,,Lithuania’’. Straipsnyje autorius primena, kad Lietuva ne tik geografinis Europos centras, bet dabar ir aukščiausios kokybės muzikos epicentras, ką Vakarų šalys, kurios save vertina kaip centrą, turėtų išgirsti ir reaguoti. Po tokių komplimentų Kultūros ministerija ir Vilniaus miesto marketingistai turėjo iš karto kryptingai veikti, siekiant pritraukti tokius turistų srautus. Ir save parodom, ir koncertų salės pilnos, pildosi lėktuvai, viešbučiai ir restoranai. O kur dar praleistos progos, tokios kaip Venecijos Liuto apdovanojimas už šiuolaikinę operą ,,Saulė ir jūra” ar reklamos tarptautinėse rinkose nesulaukiantys jau tradiciniai renginiai, tokie kaip ArtVilnius mugė, džiazo, Vilniaus ir Gaida festivaliai. Taip formuojama ilgalaikė ir ekonomiškai tvari turizmo strategija, kuri visiškai priešinga masiniam pigiam turizmui, kurio variklis pigus alus ir pigios linksmybės. O rezultatas numyžtos sienos ir nuvarginta policija bei skubios pagalbos medikai.

Na ir keli žodžiai apie patį „reklaminį Vilniaus’’ klipą. Bet kuris patyręs video reklamos filmų kūrėjas pasakytų, kad net taikant „kontrasto’’ pricipą, jis negali užimti du trečdalius viso klipo laiko. Jau nekalbant, kad paskutinė klipo dalis tiesiog nuobodi ir banali. Ir šiap Vilnius niekada nebuvo toks, net sovietmečiu, kokį bandoma parodyti pasauliui ir tikslinėms auditorijoms. Dar kartą klausiu kokioms? Alubarių lankytojams? Furų vairuotojams, kurie ir taip jau puikiai žino Lietuvą?

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

200 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist