Netrukus prasidėsiantis „Rail Baltica“ europinės geležinkelio vėžės projektavimas, o vėliau – statyba pareikalaus rekordinio kiekio įvairių specialybių darbuotojų. Tam „Lietuvos geležinkeliai“ ir Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) pradeda ruoštis iš anksto.

Remiantis 2017 metais atlikta kaštų ir naudos analize, viso 870 km ilgio geležinkelio statybai trijose Baltijos šalyse prireiks apie 13 tūkst. įvairių profesijų darbuotojų, iš jų apie 1000 – geležinkelių ir kelių inžinieriai. Vien Lietuvoje reikės ne mažiau kaip 300 inžinierių ir apie 6 tūkst. darbuotojų iš viso.

Pagrindinis inžinierių poreikis Lietuvoje atsiras 2020 metais, kai per šalį bus pradėtas tiesti 394 km ilgio „Rail Baltica“ geležinkelis. Siekiant užtikrinti, kad prasidėjus darbams nepritrūktų inžinierių, Susisiekimo ministerija kartu su projekto vykdytoja AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašė bendradarbiavimo susitarimą su VGTU. Numatoma bendradarbiauti tobulinant studijų programas ir praktinių užsiėmimų laboratorines bazes, planuojant studentų praktines užduotis. Taip pat moksleiviai bus skatinami rinktis kelių ir geležinkelių inžinieriaus profesiją.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, norint laiku nutiesti europinę geležinkelio vėžę, jau dabar būtina rūpintis reikiamais specialistais.

„Ateityje „Rail Baltica“ geležinkelio vėžė atvers naujas galimybes keleiviams ir verslui. Tačiau dar iki tol projektas sukurs darbo vietas aukštos kvalifikacijos specialistams. Tam, kad maksimaliai išnaudotume visas galimybes, turėsime užtikrinti pakankamą darbuotojų skaičių“, – sakė M. Bartuška.

Anot VGTU kelių katerdros vedėjo dr. Virgaudo Puodžiuko, toks projektas kaip „Rail Baltica“ yra puiki galimybė jauniems specialistams pasisemti patirties ir tapti vienais geriausių šios srities specialistų Europoje.

„Tokio masto projektai ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje įgyvendinami ne taip jau dažnai, dėl to skatinčiau visus abiturientus pagalvoti apie galimybę studijuoti geležinkelių ir kelių inžineriją, o vėliau prisijungti prie projekto įgyvendinimo. Įgiję neįkainojamos patirties „Rail Baltica“ projekte, jauni specialistai taps tikrais savo srities profesionalais, kuriems atsivers tolimesnės karjeros perspektyvos“, – sakė dr. V. Puodžiukas.

„Rail Baltica“ – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai – Suomija.

Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 milijardo eurų.  Investicijų Lietuvoje suma apie 2,474 milijardo eurų, iš kurių 85 proc., tikimasi, finansuos ES.

Baigti tiesti europinės vėžės geležinkelį iki Talino planuojama 2025 metais, o pradėti eksploatuoti – 2026 metais.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar karinių pratybų metu Vilniuje turi būti skelbiama komendanto valanda?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist