Vilniaus rinka

Svarstant apie vieningą transporto bilietų sistemą, valdžios atstovai abejoja

Keleivių tarpmiestiniais autobusais vežėjai prie 15 metų naudojamos vieningos transporto bilietų sistemos, kitaip vadinamos B linijos, siūlo jungtis didmiesčių ir kitų rajonų viešojo transporto įmones. 

Tačiau kai kurie parlamentarai ir Susisiekimo ministerija abejoja, ar toks sprendimas reikalingas.

„Šiandien galėtume apjungti ir miestų pervežimus, ypač tuos miestus, kurie turi elektroninius bilietus, taip pat ir „Lietuvos geležinkelius“. Ne kartą esame pateikę siūlymus, kaip įtraukti į tinklą“, – pirmadienį Seimo Ekonomikos komiteto Aukštųjų technologijų, inovacijų ir skaitmeninės ekonomikos pakomitečio posėdyje teigė įmonės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.   

 

Jo teigimu, prie sistemos galėtų prisijungti ir Nemunu plaukiojantis laivas „Raketa“, ir keltai, perkėlos.  

Tuo metu parlamentaras Kristijonas Bartaševičius suabejojo, ar Lietuvoje reikia tokios vieningos sistemos: „Ar turime pakankamai keleivių, kad atsipirktų turėti tokias integracijas?“  

Pasak jo, didmiesčiuose jau sukurtos skirtingos bilietų sistemos: Kaune veikia elektroninių bilietų sistema „Žiogas“, vilniečiai naudojasi „Trafi“ programėle.   

 

„Kauno savivaldybė susikūrusi savo „Žiogą“ ir nenori eiti į „Trafi“. Veikiausiai tas pats yra ir kituose miestuose“, – svarstė jis.  

Susisiekimo ministerijos Ateities susisiekimo politikos grupės vadovas Gražvydas Jakaubauskas pabrėžė, kad pasaulyje, jo žiniomis, vieningą bilietų sistemą turi tik dvi valstybės – Estija ir Singapūras. 

„Geriausia bilietų centralizacija vyksta regionų lygmenyje. Vieningo bilieto sistemos nelabai pasaulyje ir rasite, nebent kokioje Estijoje ar Singapūre“, – pareiškė ministerijos atstovas. 

 

Tačiau susisiekimo viceministrės Agnės Vaiciukevičiūtės teigimu, numatoma atlikti bilietų platformų efektyvumo analizę. 

„Reikėtų atsakyti vieną kartą ir visiems laikams, kur matomas valstybės vaidmuo ir kurioje vietoje verslas turėtų pats susitarti arba regionai, miestai, kokių jiems integracijų reikia“, – sakė viceministrė. 

Ji, be kita ko, informavo, kad ketinama atgaivinti „Vintros“ sistemą, skirtą kelionių viešuoju transportu maršruto paieškai ir planavimui.   

 

L. Skardžiuko įsitikinimu, vieninga bilietų sistema leistų daliai žmonių persėsti iš savo automobilių į visuomeninį transportą. 

„Perka keleivis iš Vilniaus bilietą į Klaipėdą, gali miestai apsispręsti, kad tas keleivis mieste važiuotų nemokamai už tai, kad jis savo automobilį palieka garaže“, – kalbėjo „Kautros“ vadovas.   

Dabar, pasak jo, B linija naudojasi daugiau kaip 40 įmonių, vežančių keleivius visais 360 tolimojo susisiekimo maršrutais. Prie jos jau prisijungė 150 priemiesčių maršrutų aptarnaujantys vežėjai.

 

Keleiviai bilietus dabar gali įsigyti naudodamiesi programėle, interneto svetainėje, autobusų stočių kasose ir savitarnos terminaluose.   

„Kautros“ vadovas sako, kad 2021 metais per sistemą parduota 1,66 mln. bilietų.    

18-osios Vyriausybės programoje numatytas susisiekimo infrastruktūros jungimas į vieningą ir nacionaliniu mastu skirtingas transporto rūšis integruojantį tinklą.  

Autorė Sniegė Balčiūnaitė

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
5 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
2 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Tomas
Tomas
12 dienas (-ų)

Olandijoj irgi yra vienas bilietas: OVchipkaart

Kostas
Kostas
12 dienas (-ų)

Vienas bilietas turėtų būti prioritetas! Kvaila sapalioti kam tokios sistemos reikia… Jeigu kiekvienam miestui, autobusui ir transporto priemonei reikia skirtingo app’so ar bilieto, man tikrai lengviau yra važiuoti mašina. Su vienu bilietu ir planuoti, ir apskaičiuoti kainą, ir optimizuoti kelionės laiką būtų žymiai lengviau.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button