Nekilnojamas turtas

Ekspertai įvertino stoties rajono konversijos alternatyvas: siūlo rinktis nuosaikų atnaujinimą

Vilniaus stoties rajonas artėja prie didelių pokyčių – įvairių sričių ekspertai atliko daugiau kaip 30 ha rengiamo teritorijos tarp Panerių, Geležinkelio, Stoties ir Seinų gatvių detaliojo plano strateginio pasekmių aplinkai vertinimą (SPAV) ir pateikė savo rekomendacijas. Iš pateiktų trijų teritorijos planavimo derinių jie išskyrė antrosios alternatyvos kryptį, kuri numato nuosaikų visos teritorijos atnaujinimą.

Esminiai šios alternatyvos akcentai – naujas integralus visuomeninio susisiekimo centras Stoties aikštėje, kur keleiviams patogiu atstumu išdėstytos traukinių ir autobusų stotys, o virš bėgių įrengta nauja jungtis, kuri sujungtų Senamiestį ir Naujininkus. Teritorijoje taip pat siūlomos žaliosios erdvės ir Šv. Stepono gatvę pratęsianti papildoma pėsčiųjų ir dviratininkų jungtis su Naujininkais.

Vilniaus m. savivaldybės (SPAV organizatoriaus) užsakymu SPAV atliko bendrovė „Civitta“. SPAV metu vertintos 3 teritorijos atnaujinimo alternatyvos ir jų įtaka aplinkai gamtiniais, urbanistiniais, kultūros paveldo, ekonominiais ir socialinės gerovės kriterijais.

 

Ekspertų geriausiai įvertinta ir daugiausiai balų surinko antroji alternatyva, kuri, numatoma, turėtų didžiausią teigiamą poveikį aplinkai, ekonomikai ir socialinei gerovei.

Mažins taršą, formuos jungtis ir viešąsias erdves

Urbanistiniu požiūriu, pasak ekspertų, šioje alternatyvoje reikšmingai įprasminamos formuojamos urbanistinės ašys, gatvių tęsiniai, tiltai su viešųjų erdvių arba statinių akcentais. Stoties funkciniai komponentai išdėstyti efektyviausiu ir patogiausiu keleiviams linijiniu principu, o suformuota Stoties aikštė atitinka daugiausiai gyvybingai viešajai erdvei priskiriamų parametrų, be to, formuojamas nuoseklus viešųjų erdvių tinklas jungiantis pėsčiųjų, dviratininkų srautus.

Taip pat antrojoje alternatyvoje numatyti sprendiniai prisidės prie darnaus judumo vystymo teritorijoje ir visame mieste, reikšmingai sumažės teritorijos tarša.

 

Nuosaikus atnaujinimas

Antrojoje alternatyvoje Stoties aikštėje numatomas naujas viešojo transporto susisiekimo paslaugų mazgas. Jame sutelkiamos pagrindinės funkcijos ir sukuriama galimybė miesto iniciatyva organizuoti vieningą keleivių aptarnavimo centrą, kuris turėtų tiesioginę jungtį su pietine miesto dalimi – Naujininkų rajonu. Pelesos g. trasa keičiama, esamoje trasoje kuriama linijinė rekreacinė erdvė, kurioje išlaikomas visuomeninio transporto eismas. Šiaurinėje gatvės pusėje siūlomas didesnio mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas. Vyraujantis užstatymo tipas –  atviras perimetrinis, formuojantis nedidelio mastelio kvartalus su viešosiomis erdvėmis, kurios jungiasi su būsima Pelesos g. rekreacine teritorija.

Šiaurinėje teritorijos dalyje ties Geležinkelio g. siūlomas didesnio mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas. Vyrauja uždaro perimetrinio užstatymo tipo pastatai, formuojantys Naujamiesčio istoriniam užstatymui būdingą viešųjų-privačių erdvių charakterį.

Vakarinėje dalyje siūloma išskirtinai rekreacinio tipo papildoma jungtis per geležinkelio teritoriją – pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtas viadukas, atkartojantis buvusią istorinę miesto gatvių trasą.

 

Visuomenė kviečiama susipažinti ir teikti pasiūlymus

Susipažinti su SPAV ataskaita bei jos metu nagrinėtomis teritorijos pertvarkos alternatyvomis galima nuo 2020 m. liepos mėn. 21 d. iki 2020 m. rugpjūčio mėn. 18 d. planavimo organizatoriaus interneto svetainėje ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje.

Pasiūlymus vertinimo ataskaitai iki 2020 m. rugpjūčio 18 d. 12 val. galima teikti SPAV rengėjo (UAB „Civitta“) kontaktu – el. paštu [email protected] Visuomenė, teikdama pasiūlymus, turi nurodyti: fiziniai asmenys – vardą, pavardę ir adresą pagal deklaruotą gyvenamąją vietą; juridiniai asmenys – teikiančiojo asmens vardą, pavardę ir savo, kaip juridinio asmens, pavadinimą, buveinės adresą; visais atvejais galima nurodyti elektroninio pašto adresą, telefono numerį, kitus rekvizitus; pasiūlymo teikimo datą; pasiūlymo esmę (pasiūlymas turi būti aiškus ir suprantamas).

2020 m. rugpjūčio 18 d. 18 val. Vilniaus m. savivaldybės Tarybos salėje vyks viešas susirinkimas, kurio metu visuomenė bus supažindinta su galutine SPAV ataskaita. Renginio metu dalyviai galės teikti pasiūlymus žodžiu, taip pat bus pristatoma, kaip buvo atsižvelgta į anksčiau gautus vertinimo subjektų ir visuomenės siūlymus ataskaitai.

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
38 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
14 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Remis
Remis
2 metus

Kas čia per ekspertai? Ir jiems dar pasiūlymus siųsti?

Nesuprantu bajerio Šimašiaus.

Matete ką kitos šalys modernios daro su tokiais mazgais? Gal ten pažiūrėkite?

info reikia Seimui perduoti apie planuojamą korupcijos skandalą stoties rajone.

Pirma, kokie čia ekspertai? Kas ta civita iš viso? Pasamdykite normalius ekspertus iš užsienio su architektūros integracija į miestą.

Ne nu miesto ir lietuvių turtas bus išniokotas eilinį kartą.

Reikia padaryti arba maksimaliai arba nieko nedaryti iš viso.

Nelieskite mano (ir kitų) turto purvinomis rankomis.

Beje Lietuvos geležinkeliai priklauso Lietuvos žmonėms o ne ab Lietuvos geležinkeliai.

Miestas priklauso Lietuvos žmonėms o ne merui simasiui.

Hesburgeris
Hesburgeris
2 metus
Atsakinėti į  Remis

Papasakok ką modernios šalys daro su šitais mazgais.

Petras
Petras
2 metus

Absoliuti nesąmonė tokią potencialą vietą taip prastai integruoti su tokiu menku funkcionalumu. Gėda žiūrėti į tokias nuotraukas. Totali gėda. Visiškai neišnaudota ši miesto dalis. Galima būtų sukurti milžinišką pridėtinę vertę turistams ir gyventojams su vienu kitu milijardu investicijų, bet ne, užtenka šaligatvius ir kelius perkloti už keliasdešimt tūkstančių su milijonų sąmata. Iš viso ar Lietuvoje kas nors bandė iš politikų visos Lt istorijos laikais pastatyti ką nors be “politinio antkainio”… Debilai. Nu jei jums per mažai pinigų gyvenime, eikite į verslą dar kur. Kam jums per politiką vogti meluoti. Užknisat. Susiję žmonės – Vilniaus savivaldybės asmenys su meru, Lt geležinkeliai,… Skaityti daugiau

Arnas
Arnas
2 metus

Panašu, kad stoties rajonas dar daug metų atrodys kaip ubagynas.

nuomone
nuomone
2 metus

tai dabar vietoj pries Panoramos viesbuti esancio skvero darys viesojo transporto terminala?Paciame senamiestyje?O likusius medzius, kuriu labai truksta sioje vietoje iskirs ir paklos asfalta

jau ir taip ju iskirto nemazai toje vietoje

Ar butina ta VT terminala daryti butent toje vietoje, ar neuztektu kad tiesios VT privaziuotu prie stoteliu, bet autobusai ir troleibusai masiskai toje vietoje nestovetu

Opusas
Opusas
2 metus

Kai Civitta vertina, tai ir gausis nuosaikiai, nes jeigu ambicingai – reikštų, kad Civittai reikėtų pačiai padirbėti, ko jie iš principo nedaro. Čia matyt jų pirmas toks vertinimas ir matyt vėl deleguota ką tik studijas baigusiai merginai, kuri nieko bendrą neturi su tokio lygio projektais. Realiai joks čia sujungimas su Naujininkais, tai ir dabar viskas jungiasi, yra net trys jungiamosios dalys, o papildomas viadukas tik nukirs vieną nedidelį kampą. Matant, kokiomis sovietinėmis plytelėmis dabar grąžinama Geležinkelio g. ir kokia kokybe klojama, tai wow efektas nebus pasiektas. Tačiau Šnipiškėse Giedraičių g., kur net ne senamiestis – klojamos prabangios trinkelės, statomi granitiniai… Skaityti daugiau

Linas
Linas
2 metus
Atsakinėti į  Opusas

Bordiūras tai vokiškai prancūziškas žodis su lietuviška galūne. Neteiktina svetimybė. Apvadas mūsiškai.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button