Vilniaus gatvės

Vyriausybė visam laikui leido grąžinti dešiniojo posūkio rodykles sankryžose

Vyriausybė trečiadienį visam laikui leido grąžinti dešinįjį posūkį automobiliams leidžiančias vadinamąsias žaliąsias rodykles sankryžose.

Vyriausybė pakeitė savo nutarimą, kuris įpareigojo tokias rodykles pašalinti nuo šių metų sausio.

Išvakarėse susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius žadėjo senąją tvarką grąžinti metams, tačiau Ministrų kabinetas galiausiai nusprendė neįtvirtinti jokio termino. 

 

Premjeras Saulius Skvernelis piktinosi, kad savivaldybėms davus penkerių metų laikotarpį, kai kurios savivaldybės apie problemas pranešė pakeitimams įsigaliojus.

„Buvo pramiegota ir atsibusta. Jei mes pratęsime metams laiko, bus tas pats – pamiegos ir vėl paskutinę dieną spręsime problemą“, – trečiadienį Vyriausybės posėdyje sakė S. Skvernelis.

Žaliosios rodyklės dešinįjį posūkį automobiliams, kaip ir anksčiau, leis esant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdys pėsčiųjų saugumui, kitų transporto priemonių eismui.

 

J. Narkevičius posėdyje tvirtino, kad dauguma savivaldybių bendradarbiaudamos su ministerija pasirengė pakeitimams ir jokių galimų nesklandumų nebuvo numatyta, o problemų kilo tik Vilniaus savivaldybėje.

„Atėjus sausio 1 dienai, ypač Vilniaus mieste, vykdant situacijos monitoringą, nustatėme, kad yra didelis vairuotojų nepasitenkinimas, iš esmės dėl to, kad panaikinus dešiniojo posūkio lenteles, padidėjo transporto spūstys, eismo pralaidumas sumažėjo“, – tvirtino jis.

Anot jo, tai nutiko, nes Vilniuje „nebuvo performuoti šviesoforai, nebuvo organizuoti eismo sistemos pakeitimai“. Iš viso žaliosios rodyklės anksčiau buvo 120-yje sankryžų. Nuėmus rodykles, 52-ose buvo numatyti pakeitimai, įskaitant naujų sekcijų įrengimą, šviesoforų perprogramavimą, tačiau ne visur tai padaryta.

 

Nors nutarime jokio laikino termino nenumato, ministras pabrėžė, kad lentelės kai kuriose sankryžose bus leidžiamos laikinai, „kol bus atlikti numatyti darbai“, žaliosios rodyklės taip pat būtų įrengtos ten, kur eismo problemų neįmanoma išspręsti keičiant infrastruktūrą. 

J. Narkevičius pabrėžė, kad galutinį sprendimą dėl rodyklių įrengimo konkrečiose sankryžose priimtų ministerija ir jos valdoma Transporto kompetencijų agentūra. Vilniaus valdžia tokiu siūlymu nebuvo patenkinta ir siekė, kad dėl rodyklių įrengimo vietos galėtų priimti sprendimus pati.

„Jei matome, kad inžineriškai nebus galima išspręsti ne tik Vilniuje, bet ir kitur, tos išimtys tikrai gali likti, bet jos turi būti derinamos su ekspertais, mokslininkais, eismo saugumo specialistais, o ne paliktos savivaldai spręsti savarankiškai, be argumentų, jokių kriterijų“, – teigė S. Skvernelis.

 

Tiek premjeras, tiek kiti ministrai turėjo priekaištų Vilniaus savivaldybei ir dėl naujo eismo reguliavimo žiedinėse sankryžose. Pasak premjero, tai sukėlė spūstis netgi aplinkkeliuose.

Dešinįjį posūkį leidžiančių rodyklių Lietuvos sankryžose neliko nuo sausio, tačiau didžiųjų miestų savivaldybės sako, kad tai padidino eismo spūstis, o sprendimo nauda yra abejotina.

Susisiekimo ministerija, 2014-aisiais pasiūliusi naikinti rodykles, remiasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu, parodžiusiu, jog sankryžose su vadinamosiomis žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.

 

Autorius Ignas Jačauskas

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
28 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
11 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Gidas
Gidas
2 metus

Negi nežino, kad dabar susivieniję chamai reikalaus, kad niekas nestovėtų pirmoje juostoje!

Tomas
Tomas
2 metus

Sveikas protas nugalėjo, su tuo ir sveikinu!

Piktas
Piktas
2 metus

Išleido 103000€ kad nuimtu dabar 200000€ kad uzdetu. Seimas iš savo kišenės tegul ir moka. Bananų šalis

viko2000
viko2000
2 metus
Atsakinėti į  Piktas

Na virš 300kiloEurų. Tiek keliukas Skvernui kainavo.

Ne emigraves
Ne emigraves
2 metus
Atsakinėti į  viko2000

Nu ne skvernui, o visiems aplink gyvenantiems. Jis juk ne vienkemy gyvena. Aš asmeniškai čia tragedijos nematau. Vat su rodyklėm tai jo, gryniausias švaistymas

Almantas
Almantas
2 metus
Atsakinėti į  Piktas

Ir iš kur tokie skaičiai? Gal galite pasidalinti informacijos šaltiniu? Nes mano manymu tokio neturite, o skaičiai – išgalvoti.

FastFood
FastFood
2 metus
Atsakinėti į  Piktas

O kaip tau atrodo, kieno pinigai yra seimo kišenėje?

Tadas
Tadas
2 metus
Atsakinėti į  Piktas

nesuprantu parasei teisybe ,bet dar avineliu atsiranda kurie nesutinka su tavo komentaru,kas per debilai ,…

Marius
Marius
2 metus

Na tai siandien ministrui vakariene LTSA saskaita – kazkas gi pramoritorino VMS abuojuma. Desertas – VMS.
:)))

Edu
Edu
2 metus
Atsakinėti į  Marius

Ką?

Marius
Marius
2 metus
Atsakinėti į  Edu

Ka ka
Vieni valgo, kiti maitina. Musu pinigus. Keturiu metu ciklu. O ministerijos su pavaldziomis direkcijomis, administracijomis, savivaldybemis priimineja KLAIDINGUS SPRENDIMUS, kuriems patys VISISKAI NEPASIRUOSIA.
Ka

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button