Vilniaus gatvės

Viešasis transportas Vilniuje judės greičiau – Ukmergės gatvė tik pradžia

Sostinės Ukmergės gatvės A juosta važiuoti galės viešasis transportas, elektromobiliai, taip pat nuo šios savaitės sugrąžinamas taksi judėjimas. Tyrimas ir rezultatų analizė parodė, kad spalį Ukmergės gatvės dalyje įrengus guminius bortelius, kurie A juostą atskyrė nuo bendro automobilių srauto, viešojo transporto greitis didėjo iki 30 proc., o pažeidėjų sumažėjo beveik dvigubai. Taksi automobiliams važiuoti A juosta vėl leidžiama, nes atlikus tyrimą paaiškėjo, jog jų judėjimas ryškios įtakos viešojo transporto greičiui nedaro.

„Siekiame, kad kelionės viešuoju transportu būtų kuo greitesnės ir patogesnės, o miestiečiai tai pastebi – keleivių srautai auga. Atnaujinant autobusų ir troleibusų parką taip pat galvojame ir apie būdus, kurie padėtų trumpinti pačios kelionės trukmę. A juostų plėtrai ir pažeidėjų kontrolei skirsime ypatingą dėmesį. Ukmergės gatvės pilotinio projekto rezultatai parodė, kad einame teisinga linkme“, – sako Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas.

Spalio mėn. dalyje Ukmergės gatvės įrengti borteliai, kurie atskyrė A juostą ir apribojo potencialių pažeidėjų patekimą į ją, taip pat uždraustas 4+, taksi automobilių judėjimas. Lapkričio pradžioje dvi savaites darbo dienomis SĮ „Susisiekimo paslaugos“ stebėjo atkarpą nuo I. Šeiniaus iki Saltoniškių stotelių – fiksavo viešojo transporto greičio pokyčius, taip pat ir pažeidėjus. Viešojo transporto juostos atskyrimas pažeidėjų skaičių padėjo sumažinti bene dvigubai. Atkarpose, kuriose fizinio atskyrimo nėra, per vieną rytinio piko valandą buvo užfiksuota 313 pažeidėjų. Įrengus bortelius ir judėti Ukmergės gatvės dalyje leidžiant viešajam transportui, elektromobiliams ir taksi, vidutinis pažeidėjų skaičius buvo 171.

 
Nuotr.: Sauliaus Žiūros

„Rytinio piko metu atkarpoje nuo Igno Šeiniaus iki Šeškinės poliklinika stotelės viešojo transporto greitis padidėjo iki 18 proc., nuo Šeškinės poliklinika iki Ukmergės stotelės – iki 24 proc., o nuo Ukmergės iki stotelės Šeškinė – net iki 30 procentų. Kasdien darbo dienomis Ukmergės gatve centro kryptimi keliauja iki 15 tūkst. viešojo transporto keleivių, kuriems kelionės jau tapo greitesnės – skaičiuojame, kad rytinio piko metu kasdien per darbo dieną sutaupysime iki 180 keleivių valandų. Šiuo metu mieste yra 36 kilometrai A juostų, jų tinklą planuojama praplėsti. Keleivių apklausos rodo, jog būtent kelionės greitis yra vienas tų faktorių, kurie skatina miestiečius rinktis viešąjį transportą“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Šiuo metu Vilniaus mieste pažeidimus viešojo transporto juostose fiksuoja gatvėse sumontuoti greičio matuokliai bei didžiojoje dalyje troleibusų ir autobusų įrengti vaizdo registratoriai ir vaizdo kameros, kurių skaičių kitąmet planuojama plėsti. Taip pat prisideda ir policijos pareigūnai, kurie organizuoja reidus ir kontroliuoja važiavimą A juostomis. Kitąmet kontrolei planuojama pasitelkti ir naujus greičio matuoklius, kurie padės dar efektyviau nustatyti viešojo transporto juostomis važiuojančius pažeidėjus.

Viešojo transporto eismo juostos Vilniuje įrengiamos įvertinant keleivių srautus, kelionės trukmę ir viešojo transporto greitį, esamų A juostų tinklo nuoseklumą, realų viešojo transporto judėjimą, taip pat įtaką automobilių greičiui ir bendram eismo judėjimui bei pralaidumui.

 

Per 2020-2021 m. A juostas preliminariai planuojama įrengti T. Narbuto, Kalvarijų, Ozo, Kareivių gatvėse. Taip pat bus vertinamos ir kitos gatvės, kuriose galėtų atsirasti viešojo transporto juostos arba stiprėti jų kontrolė siekiant didinti viešojo transporto greitį.

Primenama, jog mieste yra kelių kategorijų A juostos. Vienomis be viešojo transporto gali važiuoti elektromobiliai, taksi ir 4+ automobiliai, kitomis – viešasis transportas, elektromobiliai ir taksi. Vairuotojų prašoma stebėti kelio ženklus, ženklinimą ir laikytis kelių eismo taisyklių.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
39 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
3 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Andrius

Tik “autobusai” judės. Turbūt toks juostos atskirimas reiškia, kad tikrai nieks kitas daugiau nevažiuos. Kažkaip praktika sako visai ką kitką. Kiekvieną rytą piko metu tie patys lengvieji automobiliai kaip važiavo ypatingąją “tik autobusų” juostą taip ir toliau važiavo, tai kas buvo atlikta? O gi nieko. Dvigubai sumažintas pažeidėjų skaičius? Pagal kokius duomenis? Kiekvieną rytą tenka važiuoti šia gatve, kiekvieną rytą tas pats š…. kaip važiavo autobūsų juosta taip ir važiuoja… Tik stovint pareigūnams ir darant tokius periodinius mini reidus, matėsi, jog sumažėjo tokių pažeidėjų. Tai gal reikėjo kitokias išvadas padaryti? O čia dar ne viskas. Perbraižytos juostos, sudėti borteliai, kas… Skaityti daugiau

Aldona

Vilnius yra ne „made”, o „antikvarus”. Taip jau pasaulis surėdytas, kad reikia derinti „sena ir nauja”. Tai unikalus miestas. Šiuolaikiniams žmonėms labiau tiktų aplinkiniai miestukai: Šalčininkai, Žiežmariai, Vievis, Švenčionys, Butrimonys.

Arvydas Norkūnas

Pritariu ir nepritariu Aldonos nuomonei. Aplinkinių miestelių traukos reikšmė didėja vykstant priemiesčių formavimuisi. Visame pasaulyje didžioji dalis pasiturinčiųjų bando įsigyti nuosavą namą, taigi 30-50 atstumu įsikurdami atokiau kas dieną vykti į darbą nuosavu transportu. Vilnius, reikia tai drąsiai pripažinti, tiesiog puikiai derina senąjį paveldą su modernumu. Šiandieną sostinė tapo moderniausiu šiuolaikinės lietuvių tautos civilizacijos centru ir tik jis turi pačias geriausias galimybes, istorine etnopsichologine, istorinio paveldo, geografinės padėties, modernios gyvenimo raiškos prasme konkuruoti su kaimyniniais Minsko, Rygos ar Varšuvos centrais. Reikia tikėtis iki 2050 m sostinėje gyvens 0,75 mln nepersenusių veržlių gyventojų, 70 – 75 % lietuviais laikančių save asmenų.… Skaityti daugiau

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button