Rotušės aikštėje stebėdami, kaip išmontuojami stulpeliai, vilniečiai spėliojo: gal naujas meras naikina kilpinį eismą? Pasirodo, to prireikė tik dėl montuojamos renginio scenos.

Kilpinio eismo stulpelių išmontavimas sutapo su mero Valdo Benkunsko inauguracija Rotušėje. Tiesa, kad nekeltų sumaišties, įmonės „Grinda“ darbininkai Rotušės aikštėje pasirodė jau po iškilmių, vėlai vakare.

Kitą dieną vietoj stulpelių Rotušės aikštėje jau stovėjo oranžiniai kūgiai. „Grindos“ atstovas Egidijus Steponavičius paaiškino, kad jokių rimtesnių pertvarkų nenumatoma – stulpeliai išmontuoti dėl vyksiančio renginio, kai, minint Pasaulinę lenkų dieną, koncertuos garsūs Lenkijos atlikėjai.

Stulpelius teko išmontuoti, kad galėtų įvažiuoti sunkiasvorė technika. Vėliau jie grįžo į senąją vietą.

Diegia kontrolės sistemą

Tad Rotušės aikštėje stulpeliai trumpam dingo ne dėl V.Benkunsko pareiškimų apie kilpinį eismą, NATO viršūnių susitikimo ar prokurorų pradėto tyrimo.

Vis dėlto kitose Senamiesčio vietose stulpelių neliko, bet juos pakeitė vaizdo kameros. Savivaldybės atstovas Irmantas Kuzas tikino, kad kilpinis eismas nenaikinamas: „Atsižvelgiant į ugniagesių prašymus, keliose vietose perstumtos gėlinės ir demontuoti stulpeliai užtikrinant gaisrinėms 3,5 metro pločio pravažą.“

Jis priminė, kad dar įvedant kilpinį eismą buvo skelbiama, jog, pradėjus veikti kilpinio eismo vaizdo kontrolės sistemai, fizinės kliūtys bus šalinamos.

Šiuo metu tokia eismo kontrolės sistema jau veikia ir yra išbandoma bei derinama. Pažeidimai fiksuojami bandomuoju režimu, vairuotojų dar nebaudžiant, tik metrologiškai tikrinant bei analizuojant situaciją.

Baiminosi piktnaudžiavimo

Anot I.Kuzo, savivaldybė užpraėjusią savaitę jau skelbė, kad dauguma fizinių kliūčių Senamiestyje yra laikinos. Mat kilpinio eismo organizavimas netrukus bus prižiūrimas įdiegtomis vaizdo kameromis ir tam tikrų gatvių eismo nebereikės reguliuoti stulpeliais ar augalų klombomis.

Beje, dalis Senamiesčio eismo ribojimo stulpelių yra nulenkiami, todėl tarnybos gali drąsiai per juos važiuoti.

„Nenorėdami vairuotojų piktnaudžiavimo, nekalbėjome apie tai viešai“, – aiškino I.Kuzas.

Žada tiktai šį tą pakeisti

Rinkimų kampanijos metu į klausimą, ar planuoja tęsti kilpinio eismo Senamiestyje projektą, V.Benkunskas atsakė aptakiai.

Kol dar buvo vicemeras, jis daug aštriau pasisakydavo šiuo klausimu.

V.Benkunsko nuomone, įvažiavimą į Senamiestį reikėtų apmokestinti. Toks būdas yra gerokai efektyvesnis ir nesudaro niekam jokių nepatogumų.

Vis dėlto projektas jau pradėtas, todėl prieš rinkimus V.Benkunskas pareiškė, kad jo atsisakyti nežada. Su savo komanda jis ruošiasi kilpinį eismą šiek tiek modifikuoti.

Jo žodžiais, šiuo metu Senamiesčio kelių žymėjimas yra neužbaigtas, neaiškus, o kai kur – ir neestetiškas. Todėl žadėjo pasirūpinti aiškesniu ženklinimu, prie įvažų į Senamiestį pažymėti, iki kurio išvažiavimo kilpinis eismas veda, sankryžose įrengti nuorodas, kuria kryptimi judėti, netvarkingas klombas pakeisti modernesniais apželdinimo sprendimais. Taip pat pasirūpinti patogiomis apsisukimo vietomis.

Prokurorai pradėjo tyrimą

Balandžio 17 dieną Vilniaus apygardos prokuratūra, ištyrusi savivaldybės administracijos veiksmus, susijusius su atliekamais gatvių pertvarkos darbais, priėmė nutarimą taikyti viešojo intereso gynimo priemones.

Prokuratūra šiuo nutarimu taip pat pareikalavo, kad savivaldybė pašalintų esamas kliūtis (stulpelius, gėlių klombas, atitvarus, lauko kavinių inventorių), trukdančias priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo automobilių judėjimui Senamiestyje ir kitose ugniagesių nurodytose vietose.

Baigęs kadenciją Remigijus Šimašius sakė, kad jei kažkas tikrai trukdo ugniagesiams važiuoti gatvėmis, tai bus pašalinta.

Grūstys – aplinkinėse gatvėse

Kilpinis eismas Senamiestyje buvo įvestas 2020 metų liepą. Nors vairavimo instruktorius A.Pakėnas palankiai įvertino savivaldybės sprendimą, jis pridūrė, kad dėl to vilniečiams, Senamiesčio gyventojams tenka perdėlioti savo kelionių maršrutus, aplinkinėse gatvėse padidėjo transporto grūstys.

A.Pakėnas teigė palaikantis idėją išguiti automobilius iš Senamiesčio zonos.

„Jau daugelis esame buvę įvairiuose senamiesčiuose. Ar daug ten matėme transporto? Labai išimtiniai atvejai. Mano manymu, kad Senamiestis turėtų savo turistinę istorinę vertę, būtų galima ten vaikščioti, prekiauti, plėtoti turizmą, nebūtina į šią vietą važiuoti automobiliais“, – sakė A.Pakėnas.

Autorius: Arūnas Dumalakas, „Sostinė“, „Lietuvos rytas“

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

27 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist