Sostinės meras Remigijus Šimašius kreipsis į Susisiekimo ministeriją dėl leidimo pačioms savivaldybėms spręsti, ar miestams reikalingos papildomos šviesoforų lentelės su žaliomis rodyklėmis tam tikrose sankryžose. Vilniaus miesto savivaldybė atkreipia dėmesį į problemas, išryškėjusias jau per pirmąsias dvi dienas, kai žaliųjų rodyklių prie šviesoforų nebeliko visoje šalyje.

„Lietuvos miestuose būtina užtikrinti pėsčiųjų saugumą. Akivaizdu, kad šia eismo reforma su žalių rodyklių pašalinimu pėsčiųjų saugumas buvo ne padidintas, o kai kuriais atvejais net sumažėjo. Šią problemą matau ne tik aš, bet ir Kauno bei Klaipėdos merai. Todėl kviečiu Susisiekimo ministeriją peržiūrėti Kelių eismo taisykles ir tam tikrais atvejais leisti miestams sugrąžinti rodykles. Kalbėjau apie tai ir su susisiekimo ministru. Džiugu, kad ministras supranta problemos esmę ir linkęs kalbėtis“, – teigia Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

„Pagrindinis argumentas pašalinti rodykles buvo didesnis eismo saugumas, tačiau dėl išaugusių eismo srautų ir neseniai priimtų Kelių eismo taisyklių pakeitimų pastebime naujų pavojingų situacijų pėstiesiems. Be to, rodyklių nuėmimas turi didelės įtakos eismo pralaidumui, ypač miestuose. Siekdami užtikrinti sklandesnį eismą mieste ir pėsčiųjų saugumą siūlome kompromisą Susisiekimo ministerijai. Suprantame, kad žalių rodyklių neturėtų būti ten, kur jos turi tiesioginę neigiamą įtaką avaringumui – pavyzdžiui, šalia ugdymo įstaigų“, – sakė vicemeras Vytautas Mitalas.

Sostinės savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ specialistai pažymi, kad pašalinus šviesoforų lenteles su žaliosiomis rodyklėmis sankryžose buvo keičiamas ir eismo organizavimas – tai daryta įvertinus, kaip pritaikyti esamą infrastruktūrą, kad eismo dalyviai būtų saugesni, o taip pat kaip įmanoma mažiau nukentėtų eismo pralaidumas. Dalyje kitų sankryžų, kur nebuvo įvesti infrastruktūriniai pakeitimai (papildomos sekcijos, trijų sekcijų šviesoforai) pritaikyti programiniai šviesoforų pakeitimai.

Papildomos žaliosios rodyklės visoje Lietuvoje buvo panaikintos įgyvendinant LR Vyriausybės sprendimą „Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo“ (http://bit.ly/36wSfZi). Ministerija šį sprendimą grindė siekiu padidinti eismo saugumą – esą sukdami į dešinę vairuotojai neišvengdavo klaidų: nepraleisdavo pėsčiųjų ir dviratininkų, prieš įvažiuodami į sankryžą nesustodavo, nepraleisdavo pirmumo teisę turinčių transporto priemonių.

Susisiekimo ministerijos patvirtintas naujas Kelių eismo taisykles (KET) savivaldybės turėjo pritaikyti iki 2020 m. sausio 1 d. Vienas KET nutarimų ir apima minėtųjų rodyklių atsisakymą: 76 punktas pripažintas netekusiu galios 2020 m. sausio 1 dieną.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

26 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar važiuosite (važiuotumėte) į Nidą „Pajūrio ekspresu“ net 7 valandas?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist