Vilniaus gatvės

NUOMONĖ: Suvaldyti Vilniaus kamščius. Misija neįmanoma?

Transporto spūstys Vilniuje ir vietų automobiliams statyti trūkumas – tai nesibaigiančios temos, kurioms iki šiol niekaip nerandama tinkamo sprendimo. Vilniaus miesto savivaldybė yra atsakinga ne tik už vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūrą, transporto infrastruktūros objektų projektavimą, statybą, bet ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimą. Savivaldybės sprendimai, siekiant padidinti transporto pralaidumą ir didinti eismo saugumą mieste, neduoda norimų rezultatų.

Žiedinių sankryžų pertvarka

Vilniaus miesto savivaldybei inicijavus žiedinių sankryžų pertvarką ir vietoj trijų eismo juostų, padarius dvi, spūstys pagrindinėse Vilniaus miesto žiedinėse sankryžose –  Konstitucijos pr. ir Geležinio Vilko bei T. Narbuto ir Olandų g. sankryžose (šalia šv. Petro ir Povilo bažnyčios) – akivaizdžiai padidėjo. Štai, pavyzdžiui, sumažinus eismo juostas Savanorių prospekto žiedinėje sankryžoje, Vilniaus vakariniame aplinkkelyje kiekvieną rytą nusidriekia dar didesnės automobilių eilės nei iki žiedinės sankryžos rekonstrukcijos. Kyla klausimas, ar spūstys didėja tik dėl rudenį kasmet padidėjančių transporto priemonių skaičiaus gatvėse, ar ir dėl atnaujintų žiedinių sankryžų. Natūralu, kad sumažinus eismo juostas, sumažėja ir transporto priemonių pralaidumas, dėl to sulėtėja automobilių eismas, taip sudarydamas dar didesnes transporto priemonių spūstis gatvėse.

Eismo juostas ne mažinti, o didinti

Vienas iš sprendimo būdų, galintis padėti sumažinti eismo spūstis, galėtų būti sankryžų, taip pat ir žiedinių, platinimas įrengiant papildomas kelio juostas. Taip pat, norint susigrąžinti prarastas kelio juostas, reikėtų įrengti papildomas nuovažas (gatves) šalia žiedinių sankryžų. Tai tik keli būdai, kuriais nors iš dalies būtų išspręsta transporto mazgo pralaidumo problema.

 

Autobuso juostomis – ne piko metu

Šiuo metu Vilniuje autobusų juostomis lengviesiems automobiliams važiuoti draudžiama. Šios juostos padeda viešajam transportui lengviau judėti miesto gatvėmis, vis dėlto, mano nuomone, autobusų juostas galima būtų išnaudoti efektyviau. Pavyzdžiui, didinti automobilių pravažumą leidžiant automobilių eismą autobusų juostomis ne piko metu, o riboti tik ryte, nuo 7 val. iki 9 val., ir vakare – nuo 16 val. iki 19 val.

Informaciniai stendai žiedinėse sankryžose

Rugpjūčio pradžioje Vilniuje vairuotojus pasitiko išankstinė informacija apie eismo tvarką žiedu, kad jie galėtų iš anksto užsiimti reikiamą eismo juostą prieš įvažiuodami į žiedinę sankryžą. Šiuo metu sostinėje prie Savanorių, Laisvės prospektų, Geležinio Vilko ir Tūkstantmečio gatvių žiedinės sankryžos vairuotojai mato stendus, iš anksto informuojančius apie laukiančius eismo pakeitimus. Kuo anksčiau vairuotojai pastebi ir supranta, kaip reikės įvažiuoti ir judėti priešakyje esančiame žiede, tuo mažiau klaidų jie daro. Atsižvelgę į ženklus dauguma eismo dalyvių iš anksto pasirenka teisingą judėjimo juostą ir sklandžiai įveikia sankryžą, taip sumažindami avaringų situacijų skaičių tokio tipo sankryžose.

Priemonės transporto spūstims mažinti

Kitos priemonės transporto spūstims mažinti – tai skirtingų lygių sankryžų įrengimas, kelių įrengimas (Šiaurinė gatvė), aplinkkelių įrengimas, papildomų žiedinių sankryžų įrengimas. Štai, pavyzdžiui, transporto srautų reguliavimui Gariūnų sankryžoje arba Titnago g. žiedinė sankryža padėtų padidinti transporto pralaidumą ir taip išvengti spūsčių.

 

Atsižvelgdamas į susidariusią situaciją, lapkričio mėnesį Seime įregistravau pasiūlymą skirti papildomą 1 mln. eurų specialiąją tikslinę dotaciją Vilniaus miesto infrastruktūrai gerinti.

Seimo nario Algio Strelčiūno pranešimas

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
134 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
15 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Nesvarbus asmuo

Pastatykit prieš žiedus pėsčiūjų šviesaforus, spūstys ženkliai sumažės, pėstieji po vieną išeidami į perėjas stabdo eismą į įvažiavimą į židą, kaip tuo metu žiedas yra tusčias

Pranelis

Kelnės tryni seime dykai ir sugalvojai pasisakyti?Pastatyk vaikų darželius tinkamose vietose kad tėvams nereiktų vežti vaikų į kitą miesto galą ir kamščiai išsispręs

Snipiskes

Nuo kada cia Seimo nariai turi reiksti nuomone apie kamscius? Kur specai su komprehuota info, detali statistika ir t.t.? Jei nera specu, tai write this down tada… Ko dabar reikia, tai didinti mokescius automobilistams ir daugiau A juostu.
Dar priedo sureguliuoti naujai pirktus kinietiskus sviesoforus, nes zmones neiskencia tiek laukti ir pradeda pazeidineti taisykles (eiti ar vaziuoti per raudona).

Jonas

Labai kvaila nuomone. Lyg kokio valstiecio

Eduardas

Lietuvoje reformos grįstos pinigų įsisavinimu. Gedimino pilis, nacionalinis stadionas, valdovo rūmai ir t.t.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button