Lenteles su rodyklėmis prieš porą metų nusprendė nuimti tuometinė Vyriausybė, tačiau, kilus triukšmui, vėliau sprendimą atšaukė. Dalyje sankryžų, kuriose buvo žalios rodyklės, o papildomos sekcijos įrengti neišeina, sostinės valdžia norėtų šias lenteles grąžinti.

„Dalis tų rodyklių jau yra grąžintos. Ir matom vietų, kur dar gali būti jų grąžinta tam, kad nekeliant pavojaus eismo saugumui, jos galėtų pagerinti eismo srautus“, – sakė Vilniaus meras Valdas Benkunskas.

Iki šio sprendimo Vilniuje buvo apie 120 lentelių su žaliomis rodyklėmis, tačiau kiek jų grįš, meras pasakyti dar negali.

„Gaunam į savivaldybę labai daug vietų ir prašymų iš gyventojų, kad kažkada buvo rodyklė, dabar ji nuimta ir ten stovima, ir be reikalo gaištamas laikas“, – teigė V. Benkunskas.

Beje, jų nuėmimas, po to grąžinimas, kelio ženklų korekcijos, šviesoforų keitimas, eismo juostų perbraižymas ir kiti susiję darbai Vilniui jau kainavo apie 100 tūkst. eurų.

Dėl valdžios sprendimo apie 150 lentelių su žaliomis rodyklėmis nuėmė ir Kaunas. Kol kas grąžino aštuonias. Dar apie 20 grąžinti svarsto. Kur tai vyks – specialistai kol kas tariasi. Beje, Kaunui nuėmimo, uždėjimo, sankryžų pertvarkymo darbai kainavo mažiau nei sostinei – apie 40 tūkst. eurų.

„Tikrai pastebėjome, kad kai kuriose sankryžose, kur lenteles panaikinom, atsirado mažesnis eismo laidumas. Grąžinus jas matome, kad eismo srautai pagerėjo, padaugėjo per sankryžą pravažiuojančių automobilių“, – padarė išvadą Kauno savivaldybės transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Į dešinę sukti leidžiančias lenteles grąžinti ruošiasi ir Klaipėda.

„Yra mūsų darbinė grupė sudaryta, kuri važiuoja ir nagrinėja 19 sankryžų jau atrinktų. Šitas sankryžas grąžinti žaliąsias rodykles mes artimiausiu metu pateiksime Transporto kompetencijų centrui“, – kalbėjo Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus.

Klaipėdiečiai to labai laukia.

„Nesąmonė didžiausia padaryta. Taigi kiek trukdymų. Aš stoviu gatvėj, kur galėčiau važiuoti. Užimu pilną juostą“, – piktinosi klaipėdietis.

„Žalios rodyklės yra reikalingos, nes sumažina kamščius“, – teigė kitas miesto gyventojas.

Tačiau imti ir paprasčiausiai prisukti atgal šių lentelių savivaldybės negali. Jų grąžinimą pagal įstatymą reikia suderinti su Transporto kompetencijų agentūra.

„Jeigu kyla klausimų dėl Vilniaus ir Klaipėdos miestų, tai galime atsakyti, kad šios savivaldybės oficialiai dėl lentelių derinimo nesikreipė. Kaunas yra šiais metais kreipęsis, bet čia metų pradžioje, šiuo metu neturime jokios informacijos dėl galimo kreipimosi“, – aiškino Transporto kompetencijų agentūros atstovas Evaldas Morkūnas.

Kol savivaldybės galvoja, kuriose sankryžose reikia tų rodyklių, Transporto kompetencijų agentūros atstovas sako, kad sprendimas leisti tam tikroje sankryžoje jas grąžinti ar ne priklauso ir nuo saugumo klausimų.

„Tikrai mes Lietuvoje turim daug klausimų, kuriose yra prastas matomumas. Ir mes sukdami į dešinę galime nepastebėti atvažiuojančių transporto priemonių, kas yra svarbu sukant į dešinę naudojantis žaliąja lentele“, – teigė E. Morkūnas.

Taip pat modeliuojama, ar grąžinus lentelę tikrai pagerėtų sankryžos pralaidumas. Pirmenybė vis dėlto teikiama papildomos sekcijos įrengimui, ne žaliosios rodyklės grąžinimui – esą taip saugiau.

„Jeigu mes nustatome, kad sankryžos modernizavimas turėtų teigiamą efektą, tuomet mes rekomenduojame vis dėlto įrengti sekciją ten, kur leidžia galimybės. Kur neleidžia galimybės modernizuoti sankryžos ir įrengti papildomos sekcijos posūkyje į dešinę, tuomet mes leidžiame įrengti lentelę“, – kalbėjo Transporto kompetencijų agentūros atstovas.

Kiek savivaldybėms kainuos šių lentelių grąžinimas kitąmet, kol kas nesuskaičiuota.

Kopijuoti, platinti, skelbti LNK.lt turinį be LNK.lt raštiško sutikimo draudžiama.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

20 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist