Viešasis transportas

„Vilniaus viešajam transportui“ leista įsigyti 159 troleibusus už 92,4 mln. eurų

Vilniaus savivaldybės taryba leido „Vilniaus viešajam transportui“ įsigyti 159 modernius troleibusus su autonomine rida per artimiausius kelerius metus.

Trečiadienį sostinės politikai pritarė, kad įmonei būtų leista įsigyti šį kiekį troleibusų užtikrinant, kad bendri įsigijimo sandoriai neviršytų 92,43 mln. eurų.

„Vilniaus viešojo transporto“ direktorius Darius Aleknavičius anksčiau sakė, kad pirmuosius troleibusus, nekilus kliūčių dėl viešųjų pirkimų, finansavimo, Vilnius turėtų išvysti 2023 metų trečiąjį ir ketvirtąjį ketvirtį, o likusius 119 – palaipsniui per 2024 metus.

 

Pirmieji 50 tokio tipo dviašių troleibusų bus perkami iš Aplinkos projektų valdymo agentūros jau skirtų 10 mln. eurų.  

Vilniaus viešasis transportas“ derasi su Europos bankais (CEIB, EB, NIB) dėl viso projekto finansavimo, įmonė sieks gauti ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą likusių 119 troleibusų įsigijimui. 

Akcentuojama, kad elektriniams autobusams reikalingos krovimo stotelės, tuo metu autonominės ridos troleibusai galėtų būti kraunami nuo kontaktinio tinklo, kelionės metu.

 

Įmonės duomenimis, 2018-2019 jau įsigytas 41 troleibusas, tad papildomos 159 šios transporto priemonės leis visiškai atnaujinti troleibusų parką, padidins vidutinį troleibusų greitį, mažins kelionės savikainą, be to, atsiras galimybė išmontuoti troleibusų linijų tinklą senamiestyje ir centre, leis prailginti kai kuriuos maršrutus.

Preliminariais rinkos konsultacijų duomenimis, anot D. Aleknavičiaus, vienas dviašis troleibusas, kuriame telpa iki 100 keleivių, kainuotų apie 530 tūkst., triašis, talpinantis iki 150 keleivių – apie 650 tūkstančių eurų.

Naujo tipo troleibusai su autonomine rida, lyginant su įprastiniais, gali nuvažiuoti apie 20-30 kilometrų be kontaktinio tinklo ir esant reikalui apvažiuoti kliūtis gretimomis gatvėmis. Jų baterijos kraunasi ir važiuojant, prisijungus prie kontaktinio tinklo.

 

Žadama, kad naujieji troleibusai taip pat turės vėdinimo sistemą, kuri, anot „Vilniaus viešojo transporto“, padės pristabdyti koronaviruso plitimo riziką.

Šiuo metu „Vilniaus viešasis transportas“ valdo 413 autobusų, jų vidutinis amžius – 8 metai, taip pat 257 troleibusai, jų vidutinis amžius – 22 metai. 

Autorius Ignas Jačauskas

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
29 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
17 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Techninis

Hmm. Kvepia įsisavinimui. Rašo laidai centre bus pašalinti. Tai 5 trulas Kalvarijų g. Prie savivaldybės sustos išlipa vairuotojas nuleis ūsus. Tada ant baterijų pravažiuoja senamiestį ir kažkur prie stoties vėl sustoja išlipa vairuotojas išskleidžia ūsus pasijungy prie laidų kad pasikrauti?. Ir taip kiekvieną ratą darant stotis – Žirmūnai… Bullshit liaudžiai.

Robert

nuleisti ar uzkelti laidus ir 45 sekundziu darbas

ghg

nusileidžia ir pasikelia automatiškai naujuose troleibusuose. Prisikabinimas vyksta stotelėse, kur įrengiami nukreipėjai ūsų tiesiai ant laidų

Ccc

600k vagiu kompanija

Pilietis

Kaip čia nutilo panegyrikos Amberiams? Juk sakėte, kad trečdaliu pigiau gamintis, žmonės darbo turi… Kodėl tada dabar bus švaistomi pinigai?

Trolleybusfan

Dar geriau jei iš pradžių visą kontaktinį tinklą atnaujintų nes Kaune troleibusai važinėja greičiau

MikrorajonVibes

Šis atnaujinimas yra geras, bet Vilniuj reikia bent kokių papildomų poros milijardų iki pakenčiamos, ES sostinės vertos VT sistemos. Tokie atnaujinimai yra lašas jūroje. VMS žmonės dabar turėtų (1) nusisamdyti rimtą tarptautinę kompaniją kaip COWI ar Systra (NE Civitta) ir sukurti planą ateinantiems porai dešimtmečių, kurių centre turės būti rimta Light Rail sistema su pilnu ‘right of way’, (2) trypti vyriausybės ir ES slenksčius ir maldauti eurų to projekto įgyvendinimui. Kito kelio nėra, esame visiški aborigenai VT srity ES kontekste.

GGards

Jau kiek planų darė ir viskas į stalčius.Nereikia šokti aukščiau bambos. Reikia atnaujinti esamą viešąjį transportą. Troleibusų kontaktinį tinklą reikia atnaujinti. Iš esmės tik sankryžose, kur susikirtimai, iešmai, taip pat kreivėse. Kitur kontaktinis tinklas jau atnaujintas.

Tonis Bleras

Šitas veikėjas siaučia miestai.net forume pseudonimu VLR. Fantazorius jis.

Zigmas

Ne taip smarkiai siaučia, kaip siautė tavo mama mano lovoje vakar, sovietinis atlieka 🙂

Tonis Bleras

Žiurėk, kad nereiktų atsiklaupus sasalint tik dėl atleidimo, mažvaiki.

Zigmas

‘Sasalint’ – haha, išsidavei, vatine šiukšle.

Helsinki

VLR rašinėja gerai, traiško sovietikus kaip vabalus tramvajaus temoje, dėl to ir uždarė ją. O kas tamsta būsite? Tas autistas Pilaitis?

Thuglife

Pilaitis yra kažkoks ligonis. Su juo net neverta pradėti diskutuoti.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button