• Reklama
  • Kontaktai
  • Pranešk naujieną
Pranešimas
MadeinVilnius.lt
  • Naujienos
    • Miestas
    • Mikrorajonai
    • Rajonas
      • Trakai
      • Lentvaris
      • Medininkai
      • Širvintos
    • Lietuvos naujienos
    • Užsienio naujienos
    • Vilniečiai
    • Švietimas
    • Sportas
    • Turizmas
  • Verslas
    • Vilniaus rinka
    • Statybos Vilniuje
    • Nekilnojamas turtas
    • Technologijos
    • Užsienio investicijos
    • Startuoliai
  • Pramogos
    • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Koncertai
    • Festivaliai
    • Teatras
    • Parodos
    • Kinas
  • Transportas
    • Viešasis transportas
    • Vilniaus gatvės
    • Oro uostas
    • Traukiniai
  • Sportas
    • Krepšinis
    • Futbolas
    • Plaukimas
    • Lengvoji atletika
    • Tenisas
    • Auto sportas
    • Rankinis
    • Ledo ritulys
  • Statybos
  • Renginiai
  • ○︎○︎○︎
    • Istorija
      • Senasis Vilnius
      • Vilniaus miesto studija
      • Neatrastas Vilnius
    • Maistas
      • Sostinės geriausieji
      • Nauja vietelė
      • Vilniečiai rekomenduoja
      • Maistas ant ratų
    • Eurovizija
    • Orai Vilniuje
    • Horoskopai
    • Stilius
    • Savaitės klausimas
    • Vilniečio balsas
    • Temų sąrašas
Suasmeninta
Šrifto dydžio keitimasAa
MadeinVilnius.ltMadeinVilnius.lt
  • Naujienos
  • Verslas
  • Pramogos
  • Transportas
  • Maistas
  • Statybos Vilniuje
  • Sportas
  • Istorija
  • Vilniaus istorija
  • Savaitės klausimas
Paieška
  • Naujienos
    • Miestas
    • Mikrorajonai
    • Rajonas
    • Lietuvos naujienos
    • Užsienio naujienos
    • Vilniečiai
    • Švietimas
    • Sportas
    • Turizmas
  • Verslas
    • Vilniaus rinka
    • Statybos Vilniuje
    • Nekilnojamas turtas
    • Technologijos
    • Užsienio investicijos
    • Startuoliai
  • Pramogos
    • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Koncertai
    • Festivaliai
    • Teatras
    • Parodos
    • Kinas
  • Transportas
    • Viešasis transportas
    • Vilniaus gatvės
    • Oro uostas
    • Traukiniai
  • Sportas
    • Krepšinis
    • Futbolas
    • Plaukimas
    • Lengvoji atletika
    • Tenisas
    • Auto sportas
    • Rankinis
    • Ledo ritulys
  • Statybos
  • Renginiai
  • ○︎○︎○︎
    • Istorija
    • Maistas
    • Eurovizija
    • Orai Vilniuje
    • Horoskopai
    • Stilius
    • Savaitės klausimas
    • Vilniečio balsas
    • Temų sąrašas

Atraskite mus

  • Reklama
  • Kontaktai
  • Pranešk naujieną
  • Naujienos
  • Verslas
  • Pramogos
  • Vilniaus istorija
  • Maistas
  • Stilius

Populiariausi straipsniai

Naršykite šios dienos populiariausias naujienas!
Horoskopas

Pilnatis ir gegužės 13-oji diena trims Zodiako ženklams atneš netikėtą sėkmę

5 3

Sinoptikė turi blogą žinią: žadėtos šilumos – nebebus

5 2

Pašilaičiuose nugriautas „Rimi“ pastatas (nuotraukos)

16 20

Lik prisijungęs

Raskite mus socialiniuose tinkluose
130kSekėjaiPatinka
1.7kSekėjaiSekti
7.1kSekėjaiSekti
Turite paskyrą? Prisijungti
  • Apie mus
  • Reklama
  • Kontaktai
  • Privatumo politika
© 2012-2023. UAB „Naujosios medijos grupė”. Visos teisės saugomos.
Transportas

Savaitė be automobilio mieste – nebe iššūkis

Aidas Pelenis
2017 m. rugsėjo 26 d. 14:14
5 min. skaitymo
Dalintis

Savaitė be nuosavo automobilio sostinėje prieš dešimt metų būtų buvęs tikras iššūkis. Tačiau šiandien vilniečiai gali rinktis iš daugybės būdų keliauti po miestą, kuriame nuosavas automobilis tampa nebe toks reikalingas.
Tai patyrė dainininkė, duomenų analitikas, Seimo narys, Vilniaus miesto tarybos narys ir žurnalistė – savaitei atidavę nuosavo automobilio raktelius ir prisijungę prie Europos judumo savaitei (European Mobility Week) skirtos akcijos #DitchYourKeys, kurią inicijavo viena populiariausių pavėžėjimo platformų pasaulyje „Uber“.
#DitchYourKeys iššūkio tikslas – skatinti europiečius bent savaitę miestuose keliauti be nuosavo automobilio, o vietoje jo rinktis alternatyvius judėjimo būdus – pavėžėjimo paslaugas, viešąjį transportą, automobilių ir dviračių nuomą.
Vilniuje prie šios iniciatyvos prisijungė ir tokie partneriai kaip dviračių bei automobilių dalijimosi platformos „CycloCity“, „Spark“, „CityBee“, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ ir transporto programėlė „TRAFI“.
„Mūsų tikslas – prisidėti prie patogesnio miesto kūrimo. Problema ta, kad šiuolaikiniai miestai vystomi ir planuojami galvojant pirmiausia apie automobilius, o ne apie žmones. Bet juk miestas skirtas žmonėms, todėl norime pakeisti požiūrį, parodyti, kad nuosavas automobilis mieste nėra būtinas. Šio eksperimento grožis tame, kad jis apjungė alternatyvas, kai gyventojas gali pasirinkti konkrečiam atvejui tinkamiausią susisiekimo būdą“, – sako Enn Metsar, „Uber“ generalinis direktorius Baltijos šalyse.

M. Linkytė įvertino privalumus ir trūkumus
Dainininkė Monika Linkytė, po savaitės atsiimdama raktelius, pripažino, jog jaučiasi keistai, kad galės vėl važinėti nuosavu automobiliu: „Greitai pripratau prie šiek tiek pasikeitusio ritmo. Jeigu reikėdavo, kur nors skubiai važiuoti, kviesdavau „Uber“, jeigu turėdavau šiek tiek daugiau laiko, rezervuodavau „CityBee“.
Vienas didžiausių privalumų – greitis. Mano dienotvarkė labai įtempta. Negaliu vėluoti į filmavimus, repeticijas, koncertus, o naudodamasi tomis paslaugomis neužtrukdavau ilgiau, nei nuosavu automobiliu ir nereikėdavo galvoti apie automobilio parkavimą – vieną labiausiai erzinančių problemų“.
M. Linkytė vis dėl to įžvelgė ir rimtą trūkumą. Ji automobilyje nuolat vežiojasi savo veiklai reikalingus instrumentus, batelius, sukneles ir neretai palieka daiktus automobilyje, kad nereikėtų visur tampytis. Naudojantis alternatyviomis transporto priemonėmis su savimi tektų nešiotis nemažą rankinę.
Taip pat išbandė visuomeninį transportą ir liko nustebusi – jis gerokai kokybiškesnis nei prieš dešimtmetį, kai atlikėja juo naudojosi studijuodama.

Paskaičiavo, kas pigiau
Viešajam transportui neabejingi liko ir mažus vaikus auginantys duomenų analitikas Petras Kudaras bei Seimo narys Virginijus Sinkevičius. Anot jų autobusai ypač patogūs keliaujant su mažais vaikais į miestą – nėra rūpesčių, kaip įtalpinti vežimą į bagažinę, taip pat nereikia galvoti apie vaikiškas kėdutes.
„Važiuoti autobusu vaikams netgi pramoga. O kai atvažiuoji į miesto centrą nuosavu automobiliu, kurį pastatai nuošaliau, kad pigiau kainuotų parkavimas, tai didžiausias vargas būna, kad turi grįžti prie savo automobilio – negali tiesiog pasirinkti artimesnę transporto priemonę.
Be to, nepatingėjau paskaičiuoti, kiek per tą laikotarpį būtų kainavę važinėti nuosava mašina, įskaitant eksploatavimą ir nusidėvėjimą. Nors automobilis kol kas labiau apsimoka, bet skirtumas darosi labai nežymus ir iš esmės priklauso nuo žmonių gyvenamosios vietos ir poreikio. Tiesiog mes neįvertinam, kiek kainuoja automobilis, nes jį turėti – tiesiog įprotis“, – pasakojo P. Kudaras.
Vincas Jurgutis eksperimento metu mėgino atkalbėti kelis savo draugus, kurie šiuo metu neturi nuosavo automobilio ir ketina jį įsigyti, tvirtindamas, kad daiktas, kuris 90 proc. laiko stovės nenaudojamas – nereikalingas.
„Visuomenė yra dažnai linkusi matyti automobilių dalinimosi, pavėžėjimo ir viešojo transporto paslaugas kaip konkurentus, nors mes esame vienos miesto mobilumo ekosistemos dalis, kurios konkurentas iš tiesų yra nuosavas automobilis. Norime parodyti, kad gyvenant Vilniuje nuosavas automobilis nėra būtinai reikalingas, nes kartais galima pasirinkti alternatyvius būdus kelionei: „CityBee”, „Uber”, „Spark”, viešąjį transportą ar miesto dviratį. Tą kasdien daro jau daugelis vilniečių: kamštį miesto centre pravažiuoja miesto dviračiu arba šoka į „CityBee“ automobilį ir parvažiuoja namo. Penktadienį vakare į miestą važiuoja su „CityBee“, o grįžta „Uber“. Tai yra ateities mobilumas”, – teigia vienos iš iniciatyvos dalyvių bendrovės „CityBee“ vadovas Lukas Yla.

ŽYMOS:CitybeeSparkUber
Dalintis
Kaip vertinate šį straipsnį?
Labai patiko0
Nustebino0
Gerai0
Nuobodu0
Nesąmonė0

Rekomenduojami Video

- Reklama -

Ar reikalingas naujasis Alberto tiltas per Nerį?

Jums taip pat gali patikti

Vilniaus gatvės

Bus rekonstruojama Džiaugsmo gatvė

Komentarų: 0
1
Traukiniai

Vilniuje išriedėjo „Šaltibarščių traukinys“

4 komentarai
1 1
Viešasis transportas

Troleibuso stūmimo „čempionatas“: senieji „Škoda“ dar Vilniaus gatvėse

4 komentarai
2 3
MadeinVilnius.lt
Apie Vilnių ir Vilniaus kraštą su nauju požiūriu – pozityviai, optimistiškai ir su šviežio oro gūsiu.
  • Apie mus
  • Reklama
  • Kontaktai
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos © 2012-2025  UAB „Naujosios medijos grupė”. Kopijuoti, dauginti bei platinti galima tik gavus raštišką UAB „Naujosios medijos grupė” sutikimą.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Pamiršote slaptažodį?