Vilniaus gatvės

Nuotolinė „akis“ automobilių taršą matuos jau netrukus

Artimiausiu metu Vilniuje transporto priemonių keliamą taršą realiomis važiavimo sąlygomis pradės matuoti nuotolinė „akis“ – speciali kilnojamoji įranga, įprastai įrengiama šalia vienos juostos kelio ruožo su įkalne. Šį Aplinkos ministerijos nuotolinės stebėsenos bandomąjį projektą sostinėje numatoma vykdyti iki vasaros pabaigos. Kaip jau buvo skelbta, tokiu informacinio pobūdžio projektu siekiama įvertinti kelių transporto taršą nuotoliniu būdu matuojant, kiek transporto priemonės važiuodamos išmeta teršalų.

Vietos, kur bus matuojama tarša, parinktos suderinus su sostinės savivaldybe ir atsižvelgus į transporto srautus. Jos numatytos Vilniaus centrinėje dalyje ir įvažiavimo į miestą ruožuose – Santariškėse, Vilkpėdėje, Valakupiuose ir Aukštuosiuose Paneriuose. Jeigu reikės, kilnojamoji matavimo įranga bus perkelta ir kitur. Nuotolinė „akis“ matuos ne tik lengvųjų automobilių, bet ir komercinių transporto priemonių ir dalies autobusų išmetamų teršalų kiekį. Matavimo įranga taip pat gali registruoti transporto priemonės valstybinį numerį ir papildomus rodiklius: aplinkos oro temperatūrą, automobilio greitį. Šie rodikliai naudojami tolimesnei duomenų analizei – transporto priemonės taršos vertinimui realiomis važiavimo sąlygomis,  atsižvelgus į techninius parametrus, pvz., transporto priemonės amžių, degalų rūšį, kategoriją.

Įvertinus bandomojo projekto rezultatus, kaip numato Vyriausybės patvirtintas Nacionalinis oro taršos mažinimo planas, bus svarstoma galimybė nuotolinę taršos stebėseną Lietuvoje vykdyti nuolat, siekiant šalies keliuose identifikuoti taršias transporto priemones ir apie tai pranešti jų savininkams bei paskatinti automobilį susitvarkyti.

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
8 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button