Ekspertas: Vilnius po truputį tampa metropolio teritorija

Komentarai 3

  1. MikrorajonVibes says:

    Tarpukariu, Vilnius gana smarkiai plėtėsi aplink stoties rajoną ir buvo galima stebėti pirmas miesto centro tęsinio užuomazgas ten. Jei ta kryptis būtų pasilikusi, visi NMC ofisynai praktiškai garantuotai būtų buvę pastatyti ten ir važinėjimas į darbą traukiniu būtų labai konkurencingas variantas, kaip ir vakarietiškas miesto formavimas palei traukinio linijas, statant mažas priemiesčio stoteles. Deja po karo, dingus privačiai komercijai, stoties rajonas pradėjo merdėti, todėl miesto centro formavimas ten baigėsi. Sovietinis (ir posovietinis) Vilnius (sveiku protu nesuprantamai) plėtėsi vien į šiaurę, o stotis atsidūrė miesto pietiniame krašte ir tapo visiškai nekonkurencinga. Ji yra apie pusketvirto kilometro nuo Konstitucijos prospekto, tai yra milžiniškas atstumas tokio dydžio mieste – visas Londono centras užima mažiau km. Centrinės stoties nebuvimas Vilniuje yra pagrindinė priežastis, dėl ko Vilnius yra vienintelė ES sostinė, neturinti integruoto bėginio transporto (pagal Urban Rail puslapį).
    Lietuvos geležinkeliai, aišku, irgi yra visiškai nekompetetingi aptarnauti miesto vidinius maršrutus (kuriuos dar galima išspausti iš dabartinio miesto tinklo) – tvarkaraščiai nėra taktiniai, jie – visiška betvarkė, miesto stotys – betvarkė, platformos nepakeltos – į traukinį lipti reikia kaip WW2 laikais (estai pasidarė gerai taip, kad nereikia ‚cariniai geležinkeliai‘ mėšlinų pasiteisinimų), bilietai neintegruoti su miesto VT ir tt. ir tt.
    Dėl to keista girdėti tokius klausimus kaip autoriaus. BMW ar traukinys? Tipiškam vilniečiui lieka tik BMW, nieko kito jam pasiūlyta nebuvo ir, turint omeny visiškus posovietinius liuzerius VMS, artimiausiu laiku nebus. Neprikalusomybės laikais buvo tik vienas projektas, galėjęs atgaivinti stotis – Systros light rail projektas, kurį Šimašius ceremoningai sudegino (nes ‚Zuoko‘) ir nieko kito vietoje to nepasiūlė. Norint vakarietiško modelio, kur visi į darbą važiuoja traukiniais ar light rail, būkite pasiruošę išleisti kokius bent 2 milijardus Eurų ir palaukti kokius bent 15 metų. Aišku prieš tai atsikratę posovietinių, nusišnekančių nevykėlių VMS. Kitu atveju Vilnius liks automobilizuotas, akropolizuotas getų kratinys, o ne normalus, vakarietiškas miestas.

  2. hmmm says:

    Lukas Rekevičius = MikrorajonVibes, tas pats asmuo?:)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


TAIP PAT SKAITYKITE

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist