Miestas

Kur ir kaip keisis miestas per 2021 metus

Dviračių takai, nauji želdynai, patogesni šaligatviai ir partnerystės principu asfaltuojami žvyrkeliai – darbai, kurie taikant naują aplinkos standartą, pavasarį pradedami sostinėje. Infrastruktūros plėtrai iš Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto ir Kelių priežiūros ir plėtros fondo bus skirta kiek daugiau nei 26 mln. eurų.

Vilniuje nuo šių metų taikomas patobulintas aplinkos tvarkymo standartas, kurio tikslas – geresnė ir vilniečių lūkesčius atitinkanti infrastruktūros kokybė. Vieni pagrindinių jo principų – saugoti ir gausinti naujų želdinių, suteikti daugiau erdvės pėstiesiems, perteklinę asfalto erdvę skirti kitiems judumo būdams ir želdinimui. Didelis dėmesys skiriamas ir geresnei takų apšvietimo kokybei, taip pat estetiniam vaizdui gerinti.

Šiemet daug darbų bus nukreipta darniam judumui mieste – dviračių ir pėsčiųjų takų įrengimui ir plėtrai, taip pat apšvietimo modernizacijai, gatvių remontui ir rekonstrukcijai. 

 

Didžiausia dalis – beveik pusė visos sumos bus skirta kompleksinės infrastruktūros projektams įgyvendinti, kurie prisidės prie aukštesnės kokybės infrastruktūros mieste kūrimo, kuri bus patogesnė visiems eismo dalyviams. Vilnius ne tik išlaikys žalią veidą, bet ir bus dar saugesnis, Senamiesčio dalyje ketinama nužeminti pėsčiųjų takų bortus, dėl ko visi eismo dalyviai taps dar labiau lygiaverčiai. Tuo metu dalyje kitų gatvių atsiras žaliosios juostos, kurios ne tik prisidės prie saugumo atskiriant eismą, bet ir įneš dar daugiau žalumo Vilniuje.

Taip pat planuojama sutvarkyti apie 12 km gatvių, įrengti beveik 14 km naujų patogių pėsčiųjų takų bei suremontuoti daugiau nei 12 km esamų šaligatvių.

Dviratininkų takams šiemet planuojama skirti 3 mln. Eurų. Ši suma virs daugiau nei 14 km naujų dviračių takų, kviesiančių ne tik pasivažinėti laisvalaikiu, bet ir kelionėms į darbą rinktis mažiau taršią transporto priemonę.

 

Nauji dviračių takai – svarbios jungtys ir didelis žingsnis link nenutrūkstamo dviračių takų tinklo kūrimo. Planuojama pradėti įgyvendinti svarbias magistralines jungtis sujungsiančias urbanizuotas teritorijas su miesto centru (Algirdo, Dariaus ir Girėno, Geležinkelio, Žalgirio, T. Narbuto g. ir kt.).  Taip pat ne mažiau  svarbias vietinio susisiekimo – tarprajonines dviračių trasas (Tuskulėnų bei kitos).

Pirmąjį šių metų pusmetį savivaldybė žvyrkelių asfaltavimui suplanuotas lėšas skiria dalinio finansavimo („50 ir 50“) programoje dalyvaujančiųjų bendruomenių projektų įgyvendinimui kofinansuoti. Vilniaus miesto savivaldybės tarybai patvirtinus naują tvarką, savivaldybė tam tikrais nustatytais atvejais finansuoja dar didesnę dalį projektų negu iki šiol. Taip pat rengiamas seniai apgyvendintų teritorijų gatvių asfaltavimo planas, kuriuo bus siekiama pagerinti susisiekimo infrastruktūrą vietose, kuriose gatvių tvarkymo laukiama seniausiai. Apie konkrečius planus bus paskelbta vėliau.

Susipažinti su konkrečiais šiais metais suplanuotais infrastruktūros gerinimo darbais galite šiame žemėlapyje: https://maps.vilnius.lt/miesto-tvarkymas#layers (Pažymėkite sluoksnį „Planuojami 2021 metais miesto tvarkymo darbai” bei pasluoksnius „Planuojamų tvarkymo darbų taškai” ir „Planuojamų tvarkymo darbų atkarpos“).

 

Metų eigoje galimas suplanuotų darbų sąrašo papildymas, atsižvelgiant į iš infrastruktūros plėtros surinktas lėšas miesto infrastruktūrai gerinti. 

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
40 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
14 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
NIEKS NESIKEIS
NIEKS NESIKEIS
27 dienas (-ų)

FAKTO KONSTATAVIMAS , NIEKS NESIKEIS….NES NIEKO PAKEISTI UZ KELIS MILIJONUS NEIMANOMA.

Vytautas
Vytautas
28 dienas (-ų)

Manau bus dar daugiau šviesoforų, greičio (taršos) kalnelių, duobėtų gatvių, išpaišytų sienų, neapšviestų gatvių, dviračių takų prasidedančių kažkur ir vedančių į niekur, verslo centrų, nepatogumų Vilniečiams ir savaime aišku pažadų ir populizmo.
Tvaraus olimpinio stadiono, tvarios kosmoso stoties, tvaraus oro uosto su derižabliais ir tvariausio tvaraus tvarumo teks palaukti iki kigų tvarumo metų.

GRAND MEGA PLANAI
GRAND MEGA PLANAI
28 dienas (-ų)

IS 1500 KM GATVIU SUTVARKYS….12 KILOMETRU !!!!!!!!!!! TIKRI SOSTINISKI MASTAI !!!!!!!!!!! 🙂 KAZKOKIE LYGIO UZMOJAI !!!!!! :-D.

Aldas
Aldas
28 dienas (-ų)

Beje, kada dviračių taką į Nemenčinę remontuosit. Rajonas savo dalį sutvarkė, o miestas apsileidęs nieko nedaro.

Stegozauras
Stegozauras
26 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Aldas

o kuri dalis tako sutvarkyta? Arčiau nemenčines ar vilniaus?

Aldas
Aldas
28 dienas (-ų)

Nežinau, kaip pavadinti kvailumu ar aplaidumu, bet kai naujai nutiestus (ir senesnius) šaligatvius, dviračių takus žiemą valo didžiuliai traktoriai, nevadinčiau kitaip, kaip visuomeninio turo naikinimu. Bortai išklaipomi, įspaudžiamos kraštinės plytelių eilės. KAs leido prižiūrėtojams tokia sunkia technika važinėti? Jei negalit sukontroliuot, kad jie įsigytų ir naudotų tinkamą techniką, geriau jau nuvalyt rankomis siauriau arba kartais išvis geriau nevalyt visų šaligatvių. Druskos naudojimas ant dviračių takų apskritai nosensas. Tampa dar slidžiau ir negalima žiemą normaliai naudoti dviračių.

DULKINOS GATVES
DULKINOS GATVES
28 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Aldas

O KA ZVYRA PILTI KURI PO TO IKI RUDENS NESUGEBA SUSLUOTI ?????

Rekomenduojamas VIDEO
Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button