Stengiantis pėsčiuosius apsaugoti nuo nedrausmingų paspirtukininkų, Seimo Teisės ir teisėtvarkos pasiūlė visiems pavojingesnį kelią, kuris tik išaugins eismo nelaimių ir gali padidinti transporto spūstis miestuose, įspėja Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas.

Trečiadienį Seimo komitetas, svarstydamas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, atnaujino šaligatvio apibrėžimą. Pagal formuluotę, „šaligatvis gali būti naudojamas dviračių, motorinių dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių eismui, kai šaligatvis ar jo dalis pažymėta dviračių tako kelio ženklais“.

„Draudimų politikams knieti, kad dviratininkai ir paspirtukininkai važiuotų tik dviračių takais arba rinktųsi gatvę. Kaip atrodys miestų gatvės, kai vienos transporto priemonės judės 50 km/h greičiu, o kitos – 20 km/h greičiu? Kadangi dviračių takų dar labai trūksta, į gatves pasipylę dviračių ir paspirtukų vairuotojai sukels beprotybę, kur jiems kils didesnis pavojus, o vairuotojai bus dar labiau erzinami“, – stebisi A. Bagdonas.

Jo teigimu, komitetas nepaisė Vyriausybės pasiūlymo, kad važiuodami šaligatviu paspirtukininkai, priartėję prie žmogaus, turėtų judėti pėsčiojo greičiu – iki 7 km/h, panašiai, kaip iki šiol darė dviratininkai. „Dalis Seimo narių neatsižvelgia į tikrovę, kad mikrojudumas yra ekologiškas ateities transportas, kuriam reikia sąlygas ne bloginti, o gerinti. Kai kurie miestai jau įvykusį konceptualų eismo lūžį supranta geriau už tautos atstovybę ir platina gatves būtent pėstiesiems, dviratininkams ir paspirtukininkams, o automobilių eismą varžo. Todėl nesant dviračio tako būtina palikti galimybę dviračio ar paspirtuko vairuotojui pačiam spręsti – važiuoti gatve ar šaligatviu, kaip buvo iki šiol“, – atkreipia dėmesį Seimo narys.

Tiesa, komitetas siūlo specialiai žymėti šaligatvius, kuriais galėtų važiuoti ir dviratės transporto priemonės. „Vadinasi, dabar Lietuvoje pėsčiųjų takus tiesiog pavadinsime dviračių takais? Juk tai tėra tuščias asfalto pervadinimas, kuris nepagerins saugumo, o kainuos brangiai“, – sako A. Bagdonas.

Seimo liberalo teigimu, optimalus būdas drausminti chuliganišką vairavimą paspirtukais – tai transporto priemonių galios ir greičio ribojimas iki 20 km/h bei saugaus eismo kursai nepilnamečiams. „Paaugliai spaudžia pedalą todėl, kad dar nesusipažino su kelių eismo taisyklėmis. Kai supras savo elgesio pavojų – vairuos atsargiau ir pasaugos kitus“, – sako jis.

Vyriausybė siūlo, kad „važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, kelkraščiu mikromobilumo priemone leidžiama ne jaunesniems kaip 16 metų asmenims, o išklausiusiems Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą – ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims. Kitur (dviračių take, dviračių juostoje, gyvenamojoje zonoje, dviračių gatvėje, šaligatvyje) mikromobilumo priemonių vairuotojų amžius neribojamas, tačiau jaunesnius kaip 10 metų asmenis privalo prižiūrėti suaugęs asmuo“.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

37 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist