Antradienį Seimas priėmė sprendimą dėl Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo pakeitimų, kuriais įpareigojama privalomai drausti kai kuriuos galingesnius paspirtukus bei žoliapjoves.

„Už“ įstatymo pakeitimus balsavo 72, „prieš“ – 25, susilaikė 27 parlamentarai.

Pritarus projektui, taip pat yra perkeliama Europos Sąjungos (ES) direktyva į Lietuvos įstatyminę bazę.

Finansų ministerijos teigimu, tarp projekto nuostatų numatyta, kad turi būti draudžiamos ir neregistruotinos motorinės transporto priemonės, kurių didžiausias projektinis greitis yra daugiau kaip 25 km/val. arba kurių didžiausias grynasis svoris – daugiau kaip 25 kg, o didžiausias projektinis greitis – daugiau kaip 14 km/val.

Tarp draustinų transporto priemonių gali pakliūti ir elektriniai paspirtukai ar kitos panašios transporto priemonės, atitinkančios aukščiau nurodytus greičio ir svorio kriterijus.

Ministerija nurodo, kad pakeitimais taip pat siekiama didinti eismo įvykiuose nukentėjusių trečiųjų asmenų apsaugą bei užtikrinti sklandesnį nuostolių atlyginimą.

Projektu į nacionalinę teisę numatoma perkelti Europos Sąjungos direktyva, pagal kurią mažiausia draudimo suma turi būti 6,45 mln. eurų dėl žalos asmeniui ir 1,3 mln. eurų dėl žalos turtui. Įstatymo projekte šios sumos nustatytos kaip maksimalios draudimo sumos dėl vieno eismo įvykio. 

Taip pat nustatoma, kad neregistruotinų transporto priemonių valdytojai privalo tikrinančiam pareigūnui pateikti galiojantį draudimo liudijimą bei, kad eismo įvykis, dėl kurio metu padarytos žalos gali būti mokama draudimo išmoka, gali būti ir kai transporto priemonė stovi. Be to, įteisinama elektroninė eismo įvykių deklaracijos forma.

Ignas Dobrovolskas (ELTA)

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

127 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist