Vairavimo instruktoriai pastebi, kad eismo dalyviai labai dažnai važiuoja ne pagal taisykles, o naujausių pakeitimų apskritai nežino.

„Penkti metai kai leidžiama važiuoti ir nedegant sekcijai, iki šiol tenka matyti, kai žmonės stovi, kai gali važiuoti, ir, atvirkščiai, važiuoja, kai pagal taisykles neturėtų važiuoti“, – kalbėjo vairavimo instruktorius Kastytis Povilaitis.

Tą pripažino ir kalbinti vairuotojai.

„Kažkada dalyvavau diskusijoje kaip reikia įveikti žiedinę sankryžą, tai vienas žmogus labai rimtu veidu pareiškė, kad jis matė vieną žiedą Italijoje, jam labai patiko ir jis dabar visus žiedus taip važiuoja, nesuprasdamas, kad kiekvienas žiedas yra unikalus“, – nurodė vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.

Todėl jau pasigirsta siūlymų, kad vairuotojams būtų privaloma kas kurį laiką atnaujinti Kelių eismo taisyklių žinias ir galbūt laikyti egzaminą.

„Tada mūsų kryptis mokymosi buvo į techniką labiau skirta – žinoti karbiuratorių, įpurškimo sistemas, žvakes ir taip toliau. Dabar jau mokymo vairuoti yra visai kita koncepcija, daugiau dalyvavimo eisme. Pritempti tą žmogų su senąja koncepcija prie naujosios, tikrai nekenktų periodiniai kursai“, – šnekėjo A. Pakėnas.

Policijos departamentas nieko prieš.

„Iš tikrųjų yra dalis vairuotojų, kurie seka Kelių eismo taisyklių pasikeitimus, diskutuoja apie juos, bet yra dalis vairuotojų, kurie Kelių eismo taisyklių knygelę turbūt paskutinį kartą rankose turėjo ir skaitė prieš vykdami į „Regitros“ egzaminą“, – pabrėžė Policijos departamento Viešosios tvarkos biuro vadovas Vytautas Grašys.

Policija patvirtino, kad dažniau taisyklių nežino vyresnio amžiaus vairuotojai.

„Pastebim ir bendraudami su vairuotojais, kad vėlgi tam tikri taisyklių pasikeitimai nepasiekė tų vairuotojų ausų ir juo labiau smegenų. Tų pasikeitimų vairuotojai tikrai nežino, tas vėlgi prieinamumas pokyčiams galėtų būti labiau pasiekiamas galbūt ir papildomų kursų“, – tvirtino Policijos departamento Viešosios tvarkos biuro vadovas.

Tačiau kiti ekspertai klausė, kaip tokie kursai atrodytų.

„Automatiškai reikia papildomų išteklių, ar tai, sakykime, turėtų daryti vairavimo mokyklos, ar turėtų daryti „Regitra“. Pakankamai daug klausimų iškyla šioje vietoje“, – sakė saugaus eismo ekspertas Darius Kanapinskas.

Be to, nemano, kad prievarta varyti į kursus geras sprendimas.

„Optimaliausias variantas kai žmonės tai daro savanoriškai, nes visi prievartiniai dalykai sukelia tam tikrą rezistenciją. Žmogus formaliai gali tą atlikti, bet ar tai duos naudos, ar jis taip elgsis, yra didelis klausimas“, – pabrėžė K. Povilaitis.

Esą geriau kai žmonės patys bus skatinami domėtis Kelių eismo taisyklių pakeitimais, juo labiau kad informacijos netrūksta.

„Didelį indelį padaro žiniasklaida. Niekad nebūna taip, kaip anksčiau būdavo 10 metų atgal, sužinodavai kada jau išspausdina, dabar jau viskas pradeda lįsti į viešumą bent jau mėnuo prieš“, – teigė saugaus eismo ekspertas.

Kai kurie žmonės už, tačiau didžioji dalis privalomų kursų nenorėtų.

Kai kurie vietoje privalomų kursų siūlo padaryti taip, kad atsiimant, pavyzdžiui pratęstą, pažymėjimą vairuotojui būtų pateikiama keliolika klausimų susijusių su naujausiomis Kelių eismo taisyklėmis.

Žmogus atsakyti privalėtų, tačiau jokių pasekmių nepatirtų. Tokiu atveju esą pats pamatytų, kiek jis moka, kiek ne, tai galbūt jį paskatintų patį pasidomėti įvestomis naujovėmis.

Kopijuoti, platinti, skelbti LNK.lt turinį be LNK.lt raštiško sutikimo draudžiama.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

211 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Lukiškių aikštėje vėl turėtų būti atidarytas paplūdimys?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist