Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) skyrė 61,9 tūkst. eurų baudą saulės elektrines įrenginėjančiai bendrovei „Elektra man“. Tarnyba konstatavo, jog įmonė klaidino savo klientus, o nutraukdama vystomą projektą išvengė nuostolių, kuriuos turėjo numatyti, bei perkėlė juos vartotojams.

„Elektra man“ klaidino vartotojus dėl saulės elektrinės įrengimo termino ir galiausiai nutraukė su vartotojais sutartis, tuo pažeisdama Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo reikalavimus. Už tai bendrovei skirta 61 959 eurų bauda“, – skelbiama penktadienio VVTAT pranešime.

Jame rašoma, kad VVTAT „Elektra man“ veikla ištyrė įvertinusi gautą vartotojo skundą, nors jau pradėjus tyrimą, skundą jo teikėjas atsiėmė ir paprašė VVTAT tyrimą nutraukti. Jis buvo tęsiamas įvertinus, kad iš viso nuostolius dėl įmonės veiklos patyrė 82 vartotojai.

„Elektra man“ ketino vystyti saulės parko Širvintų projektą. Bendrovė specialioje platformoje skelbė, apie 2022-05-31 planuojamą projekto užbaigimą, kai įsigytas įrenginys perduodamas klientams. Sudarytose preliminariose pirkimo-pardavimo sutartyse bendrovė įsipareigojo 2022 m. gegužės mėnesį vartotojams perduoti nuosavybės teises į 4 kW jėgaines. Vis dėlto, bendrovė sutarties įvykdymo terminą pratęsė du kartus (iš viso 10 mėnesių laikotarpiui), o 2022 m. rugsėjo 1 d. sutartis nutraukė dėl išaugusių projekto kaštų“, – pažeidimą aiškina VVTAT.

Tarnybos vertinimu, nors ir teigė, kad įsipareigojimai klientams nebuvo įvykdyti dėl nesukontroliuojamų aplinkybių (išaugusių kainų, komponentų tiekimo sutrikimų), nustatyta, jog „Elektra man“ turėjo tinkamai apskaičiuoti projekto terminus, galimus vėlavimus ar kad projektas gali brangti.

„Taip pat, turėdama pagrįstų priežasčių manyti, jog projektas nebus įgyvendintas laiku, veikti proaktyviai, nedelsiant informuoti vartotojus, atlyginti jiems nuostolius. Vartotojai, kurie yra silpnesnioji sandorio šalis, neturi pagrindo abejoti komercinės veiklos subjekto skleidžiama informacija. Būtent UAB „Elektra man“, kaip sąžiningas ir atidus verslo subjektas, turėjo pareigą užtikrinti savo finansinį pajėgumą įvykdyti savo įsipareigojimus vartotojams, nepriklausomai nuo kainų pasikeitimų rinkoje, o, susidūrus su sunkumais – neįvertintos verslo rizikos padarinių neperkelti vartotojams“, – konstatuoja VVTAT.

„Vartotojai tikėdamiesi, jog saulės elektrinė bus pastatyta laiku bei manydami, jog yra užsitikrinę energijos pagaminimą projekte, galimai pasirinko nepalankius energijos planus (kadangi tikėjosi, kad jie bus reikalingi tik laikinai), neieškojo alternatyvių projektų bei negalėjo pasinaudoti kitais pasiūlymais ir taip galėjo patirti nenumatytų nuostolių“, – taip pat pažymi tarnyba.

Įmonė VVTAT nutarimą dar gali apskųsti teismui per 30 kalendorinių dienų.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

15 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist