Švedijos baldų milžinė „Ikea“ ketvirtadienį pranešė besitikinti, kad rugsėjo mėnesį pradėtos mažinti kainos padės sustabdyti dvejus metus dėl augančios infliacijos mažėjančias pardavimų apimtis.
Ketvirtadienį bendrovė pranešė, kad per visus metus pardavimai padidėjo 6,6 proc. iki 47,6 mlrd. eurų.
„Šį teigiamą rezultatą pavyko pasiekti nepaisant tebesitęsiančio iššūkio – sumažėjusio pardavimų kiekio“, – sakoma kontroliuojančiosios bendrovės „Inter Ikea“ pranešime.
2021 metų gruodį bendrovė paskelbė retą pranešimą, kad dėl infliacijos visose rinkose didina kainas vidutiniškai devyniais procentais.
Tačiau rugsėjo 1 dieną ji vėl pradėjo mažinti šimtų ar tūkstančių prekių kainas, priklausomai nuo rinkos, AFP sakė „Ingka Group“, kuriai priklauso dauguma „Ikea“ franšizių, mažmeninės prekybos padalinio vadovas Tolga Oncu.
Mažmeninės prekybos tinklas teigė, kad sąnaudas mažina „gerindamas materialinę plėtrą ir optimizuodamas gamybą“.
„Jautrumas kainoms didėja labiau nei bet kada anksčiau, – sakė T. Oncu. – Visose rinkose, kuriose pradėjome mažinti kainas, tai sulaukė didelio atgarsio“.
„Nėra rinkos, kuri išsiskirtų priešingomis ypatybėmis“, – sakė jis.
Pagrindinės tarptautinės kontroliuojančiosios bendrovės „Inter Ikea“ generalinis direktorius Jonas Abrahamssonas Ringas pranešime teigė, kad „Ikea“ pradėjo matyti „Ikea“ mažmeninių kainų mažėjimo tendencijos lūžį“, pasibaigus 2023 fiskaliniams metams.
„Ikea“ fiskaliniai metai trunka nuo rugsėjo 1 iki rugpjūčio 31 dienos.
„Sudėtingais laikais, kai infliacija didelė, o daugeliui žmonių išaugo pragyvenimo išlaidos, namų apstatymo sprendimų už prieinamą kainą poreikis yra didelis“, – sakė jis.
Bendrovė teigė siekianti, kad jos prekės taptų „dar labiau įperkamos“.
Živilė Aleškaitienė (AFP)