2023 m. liepos 15 d. – ypatinga diena Lietuvos ir aviacijos istorijai. Būtent šią dieną buvo minimas Stepono Dariaus ir Stasio Girėno skrydžio su „Lituanica“ lėktuvu per Atlantą 90-metis. Šios ypatingos sukakties proga laikrodžių gamintojas iš Šveicarijos „AVIATOR“ sukūrė riboto tiražo (90 vnt.) laikrodžių seriją. Simboliška – ši žinoma laikrodžių gamintoja gamina tik su aviacijos istorija susijusius laikrodžius, todėl galime tik pasidžiaugti, kad jų iniciatyva buvo pagerbti ir šie iškilūs Lietuvos pilotai.

Lietuvos Respublikos Seimas siekdamas pažymėti drąsių Lietuvos lakūnų Dariaus ir Girėno „Lituanicos“ skrydžio, išgarsinusio Lietuvą ir suvienijusio lietuvius visame Pasaulyje 90-ąsias metines, nutarė 2023 m. paskelbti Dariaus ir Girėno „Lituanicos“ skrydžio metais.

Proveržis aviacijos istorijoje

1933 m. liepos 15 d. pilotai Steponas Darius ir Stasys Girėnas su eksperimentiniu lėktuvu „Lituanica“ pakilo iš Floido Beneto Fyldo (JAV, Niujorkas) oro uosto ir jau kitą dieną turėjo nusileisti laikinojoje Lietuvos sostinėje Kaune.

Visa trasa buvo suskirstyta į tris etapus: Niujorkas-Niufaundlandas – 2129,8 km, Atlanto vandenynas – 3513,2 km, Airija-Kaunas – 1543 km (iš viso 7186 km). S. Darius ir S. Girėnas per 37 valandas ir 11 minučių, be jokio nusileidimo ir poilsio buvo įveikę net 6 411 km (!) atstumą.

Dar prieš skrydį lakūnai deklaravo, kad pirmuosius du etapus laikė sunkiais ir pavojingais, o trečią – lengviausiai įveikiamu. Visgi, būtent paskutiniame etape, likus vos 650 km iki kelionės tikslo, lėktuvas sudužo tuometinės Vokietijos miškuose, o kartu žuvo ir abu Lietuvos pilotai. Tikslios katastrofos priežasties iki šiol niekas neišaiškino.

Verta pažymėti, kad blogomis oro sąlygomis, be radijo ryšio, autopiloto ir parašiutų skrido tiksliau, negu kiti tautų lakūnai, aprūpinti visomis moderniausiomis navigacijos priemonėmis. Dėl šių aplinkybių jų skrydis iki šiol laikomas antras pagal tikslumą visoje aviacijos istorijoje.

Laikrodis, kuris turi ne tik vardą

Kaip žinia, garsioji Šveicarijos laikrodžių gamykla „AVIATOR“ gamina tik su aviacijos istorija susijusius laikrodžius, todėl faktas, kad jų iniciatyva buvo sukurtas vardinis „Lituanica“ skrydį įprasminantis laikrodis, tik dar kartą įrodo, kad S. Darius ir S. Girėnas pasiekė savo pirminį kelionės tikslą – padėjo išgarsinti Lietuvos vardą.

„Šis Lietuvos lakūnų skrydis tapo viso pasaulio lietuvius vienijančiu simboliu ir iki šių dienų tarnauja kaip puikus drąsos, užsispyrimo ir pasiaukojimo Tėvynei pavyzdys. Pagal tuometinės aviacijos galimybes, sudėtingumą ir rizikas ekspertų prilyginamas šiuolaikiniam piluotuojamam skrydžiui į kosmosą! Džiaugiamės, kad šio proginio laikrodžio gamybą inicijavo būtent Šveicarijos laikrodžių gamintojas „AVIATOR“, kuris ne tik suteikė „DARIUS IR GIRĖNAS“ vardą, tačiau ir aktyviai domėjosi skrydžio istorija, konsultavosi dėl smulkiausių gamybos detalių ir suteikė laikrodžiui simbolinės reikšmės“, – teigia „AVIATOR“ laikrodžiais Lietuvoje prekiaujantis laikrodziai.lt bendrasavininkas Aleksandras Niaunys.

Šis vardinis „DARIUS IR GIRĖNAS“ laikrodis yra limituotas (viso – 90 vnt.) „AVIATOR“ serijos gaminys. Kiekvienas laikrodis turi išgraviruotą unikalų numerį, o laikrodžio dangtelyje, saulės spindulių fone pavaizduotas lėktuvo, kuriuo skrido pilotai „Lituanica Bellanca CH-300“ atvaizdas.

Pagrindinės laikrodžio savybės: safyrinis stikliukas, kvarcinis mechanizmas, 43 mm pločio korpusas, atsparumas vandeniui WR-100. Šiuo metu laikrodį galima pasirinkti su nerūdijančio plieno arba paauksuoto rausvojo aukso korpusu.

Šis Lietuvos didvyrius įamžinantis laikrodis išsiskiria ir savo siūloma GMT funkcija su ciferblate įrengtu papildomu besisukančiu disku ir visomis 24 laiko zonomis. Kaip žinia, galutine „Lituanica“ stotele turėjo tapti Kauno oro uostas, todėl siekiant išlaikyti skrydžio autentiką, mūsų laiko zonai buvo suteiktas „Kaunas“ vardas. Ši namų laiko zona nustatoma su Lietuvos vėliava.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

68 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Kaip vertinate naujieną, jog Užupyje kursuos autobusas be vairuotojo?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist