Važiavimas dviese, staigus stabdymas, netinkamas parkavimas – tai tik dalis eismo ir tvarkos pažeidimų, kuriuos geba užfiksuoti išmanūs „Bolt” el. paspirtukai. Nuo šiol visi jie atsilieps automatiškai apskaičiuojamam reitingui: gavęs perspėjimą vartotojas galės pasitaisyti kitų 5 kelionių metu, o pasitaikant vis naujiems pažeidimams, sulauks apribojimų – lėtės el. paspirtuko greitis arba bus laikinai blokuojama prieiga prie platformos. 

Priklausomai nuo vartotojo pastangų pasitaisyti, naujasis vertinimas „Bolt” platformoje veiks trimis etapais. Jeigu paspirtukininkas dėl fiksuotų pažeidimų patenka tarp 2 proc. prasčiausiai vertinamų vartotojų, sistema jį perspėja ir išsiunčia edukacinę medžiagą. Jeigu per kitas penkias keliones pažeidimai kartojasi toliau, antrame etape maksimalus paspirtuko greitis apribojamas iki 15 km/h, o trečiame etape – vienai savaitei ribojama prieiga prie platformos. Vėliau ribojimai būtų taikomi neribotą kartų kiekį.

„Gana griežtą politiką netinkamo ir pavojingo eismo atvejais taikėme ir iki šiol, tačiau dažniausiai apribodavome tuos vartotojus, kurie elgdavosi piktybiškai, sukeldavo eismo įvykius arba dėl jų elgesio sulaukdavome skundų. Naujoji tvarka mūsų pastangas išplės: pasieksime ir tuos, kurie net nežino, kad nuolat pažeidinėja taisykles”, – pažymi Benas Jurlovas, „Bolt” dalijimosi paslaugų Lietuvoje operacijų vadovas.

Jo teigimu, tokia sistema buvo sukurta ir pradėta taikyti skirtingose šalyse, nes paspirtukų eismo problemų vien draudimais neišspręsi – būtinas ir edukacinis elementas, ir galimybė vartotojui koreguoti savo elgesį. Nors minėtą trijų etapų vertinimą sistema užtikrins pati, nenusišalins ir „Bolt” komanda Lietuvoje – kaip ir anksčiau, už šiurkščius pažeidimus, kaip neblaivus vairavimas, bus šalinama iš platformos, o su turinčiais prašymų ir klausimų bus bendraujama individualiai.

Daugelis sprendimų, paremtų dirbtiniu intelektu ir leidžiančių „Bolt” paspirtukams stebėti eismo pažeidimus, buvo įdiegti laipsniškai, o laikui bėgant didėjo jų tikslumas bei efektyvumas. Pavyzdžiui, praėjusiais metais startavęs sprendimas važiavimo dviese prevencijai parodė, kad 50-70 proc. pažeidėjų, gavę paprastą pranešimą programėlėje, kitą mėnesį pažeidimo nekartoja.

„Nors palyginus su automobiliais, elektrinis paspirtukas vis dar yra labai nauja transporto priemonė, vis dėl to matome, kad naujų vartotojų procentas kiekvieną sezoną vis mažesnis. Suprantame tuos, kurie paspirtuku naudojasi neseniai ir kuriems trūksta žinių, tačiau vidutinis vartotojas Lietuvos miestuose ant paspirtuko stovi antrą ar trečią sezoną, todėl mūsų reikalavimai ir kontrolės priemonės yra visiškai pateisinami”, – įsitikinęs B. Jurlovas.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

5 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist