Dešiniajame Neries krante kylantis JAV architekto Danielio LIbeskindo projektuotas verslo centras „Artery“ – vienas ambicingiausių pastarojo dešimtmečio sostinės NT projektų. Iš kitų centrinio verslo rajono pastatų jis išsiskiria ne tik išskirtinėmis achitektūrinėmis linijomis, bet ir Lietuvoje dar nematytais inžineriniais sprendimais. Vienas jų – specialiai šiam kompleksui pagaminti saulės moduliai, vizualiai susiliejantys su stiklo fasadu.

„Jau šį rudenį Konstitucijos pr. iškilusio „Artery“ verslo centro nuomininkai galės mėgautis ne tik funkcionaliomis biurų erdvėmis, centrine miesto lokacija ir pro langus atsiveriančia miesto panorama, bet ir daugybe modernių technologijų teikiamų privalumų“, – pasakoja verslo centro vystytojo, bendrovės „Lords LB Asset Management“ fondų valdytojas Marius Žemaitis.

Kaip vieną iš išskirtinių inžinerinių sprendimų M. Žemaitis įvardija ant pastato stogo montuojamą vizualiai nepastebimą saulės jėgainę. Ji bus įrengta ant septynių aukštų korpuso stogo, mat būtent jo stogas yra pasviręs reikiamu kampu ir į reikiamą pusę. Planuojama, kad įrengiamos saulės elektrinės galia sieks 55 KW.

Viena pirmųjų tokio tipo saulės jėgainių Lietuvoje

„Artery“ yra vienas pirmųjų projektų Lietuvoje, kuriame naudojami BIPV saulės moduliai (į pastatą integruota fotovoltinė sistema). BIPV saulės moduliai ne tik gamina elektrą, bet ir atlieka įprasto pastato stiklo fasado užduotis šiluminiu, vizualiniu bei mechaniniu aspektais“, – pasakoja Martynas Liočas, saulės modulių gamintojos „ML System“ atstovas Baltijos šalims.

Pasak atstovo, įprastus saulės modulius su BIPV saulės moduliais vienija tik tai, kad jie abu gamina elektrą panaudodami saulės energiją. Standartinius saulės modulius įmanoma panaudoti kaip fasado elementus, tačiau jie vis tik turėtų būti tvirtinami ant tikrojo fasado ir projektas turėtų būti rengiamas atsižvelgiant į standartinių saulės modulių išmatavimus bei kitas savybes.

„ML System“ gaminami BIPV moduliai pasižymi kiekvieno parametro pritaikymu prie jau parengto projekto. „Modulių matmenys, stiklo storis, forma ir, svarbiausia, vizualinė išvaizda visada pritaikomi prie projekto poreikių ir architektų vizijos. „Artery“ projektui pagaminti moduliai vizualiai nesiskirs nuo pastato fasade naudojamo stiklo, tad praeiviai net nesuvoks, jog dalis fasado iš tiesų yra saulės elektrinė“, – teigia M. Liočas.

Elektrą gamins net liftai 

Išskirtiniai saulės moduliai – ne vienintelis tvarus „Artery“ sprendimas. Verslo centre elektros energiją generuos net išmanūs liftai. Liftai sukomplektuoti su regeneracinėmis pavaromis, kurių pagalba bus generuojama elektros energija. Skaičiuojama, kad jos pakaks patenkinti apie 30 proc. liftų energijos poreikio.

Pats Konstitucijos prospekte kylančio „Artery“ fasadas, kuriame bus sumontuoti saulės moduliai – ne mažiau išskirtinis. Jam naudojamas stiklas padengtas „Diamomnd66“ danga, kuri suteikia skoningą ir neperspaustą atspindžio efektą ir padeda pasiekti esminį šio statinio tikslą – maksimalų architektūrinį vientisumą.

Stiklus laikys unikali fasado konstrukcija, specialiai sukurta šiam projektui. Jos išskirtinumas – fasade nebus matomų konstrukcinių detalių, tad praeiviams atrodys, jog jis visas padarytas iš stiklo.

Sistemos kūrime, testavime, gamybos ir kokybės užtikrinimo procesuose aktyviai dalyvavo „KGC Switzerland“ projektavimo komanda, turinti didelę patirtį dirbant su garsiausiais pasaulio architektais ir projektais, įskaitant aukščiausią pastatą pasaulyje „Burj Khalifa“ Dubajuje, „The Gherkin“ dangoraižį Londone ir daugelį kitų rezonansinių projektų.

Daugiau nei 20 tūkst. kv. m ploto modernus A+ energinio naudingumo klasės verslo centras, į kurį investuojama daugiau nei 70 mln. eurų, planuojama, bus sertifikuotas pasauliniu BREEAM „Excellent New Construction“ tvarumo sertifikatu, atitinkančiu „žaliam“ pastatui keliamus reikalavimus.

Verslo centre taip pat bus įrengtos viešosios erdvės su restoranų, kavinių, mažmeninės prekybos ir paslaugų zonomis, o 35 metrų aukščio atriumas miesto gyventojams ir svečiams bus atviras visą parą.

Į pastatą bus integruota ir požeminė perėja, jungianti prie Vilniaus miesto savivaldybės esančią Europos aikštę su Baltuoju tiltu. Automobiliu į pastatą bus galima patekti iš trijų pusių, taip maksimaliai paskirstant automobilių srautus ir išvengiant spūsčių.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

12 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar karinių pratybų metu Vilniuje turi būti skelbiama komendanto valanda?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist