„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė tęsia Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos atnaujinimo projektą „Vilnius Connect“. Siekiant pačiu efektyviausiu būdu įgyvendinti projektą, pradėta rengti „Vilnius Connect“ įgyvendinimo galimybių studija. Ją atliks viešųjų pirkimų būdu atrinkta konsultacijų įmonė „Peritus sprendimai“, su kuria jau pasirašyta sutartis.

„Įgyvendindami Vilniaus geležinkelio stoties atnaujinimo projektą „Vilnius Connect“, kuriame daugiafunkcę erdvę, pakeisiančią tiek traukinių keleivių patirtis, tiek aplinkinių rajonų veidą ir gyvenimo kokybę. Tikime, kad šis projektas dėl savo masto bei išskirtinumo gali būti įdomus ir verslui, todėl imamės skirtingų tolimesnių projekto eigos scenarijų analizės, kuri apims projekto įgyvendinimą koncesijos būdu ir galimus alternatyvius finansavimo šaltinius. Visa tai leis priimti analize grįstą sprendimą, kaip geriausiai ir greičiausiai įgyvendinti šį miestui svarbų projektą“,  sako „Vilnius Connect“ programos vadovas Žilvinas Abaravičius.

Atliekamos galimybių studijos metu, remdamiesi teisine, technine, ekonomine, ir rinkos analize, konsultantai pateiks išsamų vertinimą dėl „Vilnius Connect“ įgyvendinimo viešojo ir privataus sektorių bendradarbiavimo (koncesijos) būdo bei pasiūlys geriausią projekto vystymo alternatyvą ir įgyvendinimo gaires. Planuojama, kad galimybių studija bus parengta kitų metų antrąjį ketvirtį.

Remdamasi galimybių studijos rezultatais, LTG grupė spręs, ar projektas bus įgyvendinamas koncesijos būdu.

Verslui įdomi pramoninių zonų konversija

Kaip pabrėžia Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) atstovai, Vilniaus geležinkelio stoties atnaujinimo projektas verslui įdomus dėl kelių priežasčių – pirmiausiai dėl vizijos sujungti pietinę miesto dalį su centru ir didelių galimybių pramoninių zonų konversijai.

„Visos iniciatyvos įtraukti viešąjį ir privatų sektorių į partnerystę yra sveikintinos. Tokių sėkmingų pavyzdžių Lietuvoje yra, bet nepakankamai. Kodėl verslui įdomus toks projektas – dėl savo mastelio, įtakos, poveikio aplinkiniams rajonams, sujungiant pietinę miesto dalį su miesto centru, nes transformuojasi visa teritorija, įdomu ir aktualu, kiek ten galima statyti, kelti aplinkinių sklypų vertę, teritorija turi potencialą konversijai. Norisi palinkėti, kad rengiant studiją būtų įtraukti ir suinteresuotieji verslo subjektai, turintys tokių projektų įgyvendinimo patirčių ne tik Lietuvoje, kad turinys būtų kuo praktiškesnis, tikslinis ir įgyvendinamas“, – vardijo Mindaugas Statulevičius, LNTPA prezidentas.

Ruošiamasi projektavimo darbų startui

LTG Grupė patvirtino finansavimą pirmajam projektavimo darbų etapui. Šiuo metu vykdomos viešųjų pirkimų procedūros, o jas užbaigus, bus pasirašyta projektavimo paslaugų sutartis su architektų kompanija „Zaha Hadid Architects“, laimėjusia Vilniaus miesto savivaldybės ir infrastruktūros modernizavimu bei plėtra besirūpinančios bendrovės „LTG Infra“ skelbtą architektūrinį konkursą.

Pirmasis projektavimo darbų etapas tęsis iki 2024 metų trečiojo ketvirčio, o visų projekte numatytų projektavimo darbų trukmė priklausys nuo pasirinkto kitų etapų finansavimo būdo. Pirmojo projektavimo etapo metu bus patikslinti ir pagal galiojančius teisės aktus su institucijomis suderinti architektūrinio konkurso sprendiniai. Bus atlikti reikalingi teritorijos tyrimai, numatyti prisijungimo prie inžinerinių tinklų sprendimai. Šie projektiniai pasiūlymai taps užduoties dalimi  kitam projektavimo etapui – techniniam projektui parengti.

Įvykdžius visus projektavimo etapus, bus parengtas rangos darbų projektas. Po to bus skelbiamas rangos darbų konkursas. Rangos darbų metu projektavimo darbus atlikusi „Zaha Hadid Architects“ vykdys ir statinio projekto vykdymo priežiūros darbus.

Naujos erdvės ir patogios jungtys

Bendrovės „LTG Infra“ ir Vilniaus miesto savivaldybės skelbtą architektūrinį konkursą laimėjusi studija „Zaha Hadid Architects“ pristatė idėją „Green Connect“, kuria siekiama įkurti modernų daugiafunkcį centrą su viešosiomis erdvėmis. Vienas iš studijos pasiūlytų sprendinių – apie 9 500 kv. m statinys virš geležinkelio bėgių, sujungsiantis Naujininkų rajoną su Naujamiesčiu ir Senamiesčiu. Šiame statinyje turėtų įsikurti komercinės erdvės bei nauja keleivių laukimo salė su tiesioginiu praėjimu į peronus. Virš bėgių taip pat numatytos patogios jungtys pėstiesiems ir dviratininkams.

Įgyvendinant projektą, planuojama, keisis ir Stoties aikštė bei Vilniaus miesto viešojo transporto terminalas. Už šiuos pokyčius projekte atsakinga Vilniaus miesto savivaldybė.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

19 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist