Turto bankas užbaigė Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) pastato atnaujinimo projektą. Jo metu pastatas pritaikytas individualių poreikių turintiems žmonėms, ženkliai pagerintos jo energinės savybės. 5,8mln. eurų atsiėję darbai buvo finansuojami Turto banko ir ES fondų lėšomis.

A. Vivulskio g. 11, Vilniuje esančio, daugiau nei 3000 kv. m pastato atnaujinimo projektui buvo keliami ypatingi reikalavimai, tiek susiję su ministerijos veikla, tiek ir dėl paties statinio vietos mieste bei jo architektūros.

„Valstybės pastatų atnaujinimo programa mums yra kur kas daugiau nei energinis efektyvumas. Šių projektų metu siekiame pagerinti darbo sąlygas, pritaikyti pastatus individualių poreikių žmonėms, įrengiame elektromobilių įkrovimo stoteles, įgyvendiname kitus sprendimus. Džiaugiamės, kai atnaujinimo projektai paskatina ir pastatuose įsikūrusias institucijas siekti efektyvumo“, – teigia Ernestas Česokas, Turto banko laikinasis vadovas.

Kadangi ministerija taiko mišrų darbo būdą, įgyvendinus projektą, ji mažina fizinių darbo vietų skaičių ir atsisakiusi beveik 1000 kv. metrų ploto tampa viena efektyviausiai plotą naudojančių institucijų.

Viso atnaujinimo projekto metu buvo bendradarbiaujama ir konsultuojamasi su individualių poreikių turinčiais žmonėmis. Net jau beveik užbaigus darbus, jie lankėsi pastate, vaikščiojo po jį ir teikė siūlymus, ką dar būtų galima pagerinti, kad pastatas būtų maksimaliai pritaikytas individualių poreikių turintiems žmonėms. Pastate buvo įrengtos taktilinės dangos, specialios ryškios juostos ant durų, keltuvai ir daugybė kitų sprendimų.

„Džiaugiamės sėkmės istorija – Turto banko, rangovų bei ministerijos, kai profesionalių darbuotojų energija pavirto kokybiškai ir laiku renovuota ministerijos būstine. Kartu didžiuojamės, kad saugomoje teritorijoje esantis pastatas gali ne tik pasiekti B energinio efektyvumo klasę, bet ir būti draugiškas bei visapusiškai pritaikytas žmonėms su negalia“, – sako Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerė Ana Selčinskienė.

Pastatą reikėjo apšiltinti, tačiau turėjo būti išsaugotos unikalios pastato architektūrinės formos. Dėl šios priežasties architektai pastato apšiltinimui pasiūlė rinktis retai naudojamą fenolio putų medžiagą. Reikia santykinai mažesnio jos kiekio, kad būtų pasiektas reikiamas apšiltinimo efektas. Taip pat buvo modernizuotos šildymo ir vėdinimo sistemos, pakeisti langai.

Įgyvendinus projektą, pastato energinis efektyvumas padidėjo nuo F iki B klasės, o jo energinis sąnaudos sumažėjo perpus. 

Šis projektas buvo vienas tokių, kuomet vykdant darbus, galima „perskaityti“ pastato istoriją. Kadangi pastatas patenka į Vilniaus senamiesčio teritoriją, prieš pradedant darbus buvo atlikti archeologiniai tyrimai.

„Istorinių statinių pritaikymas šiuolaikiniams efektyvumo, tvarumo, prieinamumo ir komforto standartams reikalauja modernių technologijų. Todėl džiugina integralus Turto banko požiūris į tokių objektų modernizavimą bei nuoširdus noras kurti kokybiškas ir ilgalaikes erdves. Tiek projektavimo, tiek ir darbų atlikimo etapuose išmanūs sprendimai bei inovatyvių medžiagų panaudojimas leido sukurti itin geras sąlygas pastate dirbsiantiems bei jo svečiams, tuo pat metu išsaugant objekto istorinę vertę“, – teigia vienos iš didžiausių Lietuvoje statybų bendrovių „ Naresta“ vadovas Tadas Grincevičius.

Projekto metu, Turto banko lėšomis taip pat buvo suremontuoti kabinetai, kitos vidaus patalpos, modernizuota apšvietimo sistema, įrengtos specialios saugumo priemonės, atsižvelgiant į ne viešą institucijos veiklos dalį, įrengta automobilių stovėjimo aikštelė su elektromobilių įkrovimo stotele. Ministerijoje taip pat įrengtas dyzelinis generatorius, kuris užtikrins nepertraukiamą elektros tiekimą esant ekstremalioms situacijoms.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

2 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist