Lietuvos keliuose vis daugėja greičio matuoklių. Mėgstantiems su vėjeliu nulėkti prie jūros, teks mažinti greitį, praneša LNK.

Kur reikės mažinti greitį, ką dar fiksuos greičio matuokliai pasakoja Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktorius Aivaras Vilkelis. 

– Lietuvos keliuose daugiau greičio matuoklių, mėgstantiems su vėjeliu nulėkti prie jūros teks mažinti greitį. Momentinio ir vidutinio greičio matuoklių atsiras ne tik pagrindinėje magistralėje. Daugiau nei pusė šimto vairuotojus stebinčių ir fiksuojančių akių bus ir kituose keliuose, daugiausiai numatoma jų įrengti Šiaulių apylinkėse, vieną ties Kaunu, važiuojant Jonavos link. Netrukus bus įrengtas ir ilgiausias greičio matavimo ruožas, jis tęsis net 31 kilometrą. Pagal ką yra atrenkamos vietos, kur statyti greičio matuoklius?

– Mes turime 3 pagrindinius kriterijus, kurie nusako, kaip reikia parengti greičio matuoklius. Du esminiai yra eismo įvykiai ir eismo įvykiai, kuriuose yra nukentėję dėl to, kad viršijamas leistinas greitis. Ir kitas rodiklis – eismo intensyvumas, vadinasi, koks eismo intensyvumas yra konkrečiame ruože, ir kur jis yra didžiausias, ten suteikiamas prioritetas greičio matuoklio įrengimui. Kadangi kuo didesnis eismo intensyvumas, tikėtina, yra didesnė eismo įvykių rizika.

– Netrukus bus įrengtas ilgiausias greičio ruožas, tai bus padaryta magistralėje Vilnius-Klaipėda. Ar šiuo matuokliu nėra ginčijamas pačios magistralės faktorius, juk tai nėra miesto ar rajono kelias, ten nėra gyventojų, tai yra keturių eismo juostų kelias su plačia skiriamąja juosta. 

– Kaip ir minėjau, pagrindiniai du kriterijai, kurie nulemia, kur reikia įrengti greičio matuoklius, norint sumažinti įvykių skaičių, nesusiję ar tai automagistralė ar greitkelis. Kadangi ten įvyksta eismo įvykiai ir statistika rodo, kad jie yra dėl nepasirinkto saugaus leistino greičio, todėl tam, kad jų mažėtų, matuokliai turi būti įrengti. Automagistralės, greitkeliai yra saugiausi pagal parametrus, atitvarus, sankryžų skaičių, bet leistinas greitis, pavyzdžiui, vasaros sezono metu yra 130. Jeigu jis yra viršijamas ir įvyksta eismo įvykiai, vadinasi, ir automagistralėse reikalinga greičio kontrolė.

– Už Kryžkalnio prasidėsiantis vidutinio greičio ruožas tęsis net 31 km. Iš jūsų atsakymų galima suprasti, kad šioje atkarpoje įvyksta daugiau avarijų ir tai yra dėl greičio? 

– Yra keletas sužeistų, žuvusių žmonių. Tai rodo, kad priežastis buvo greičio viršijimas, todėl tas ruožas turi būti stebimas ir greičio kontrolė atliekama.

– Net ir pastačius greičio matuoklius, avarijų statistika yra prasta. Šiais metais iki liepos mėnesio eismo įvykiuose, pirminiais duomenimis, žuvo 45% daugiau eismo dalyvių nei pernai. Kiek dėl nesaugaus greičio, nėra tikslių duomenų. Kyla klausimas, ar tikrai greičio matuokliai atlieka savo tikrąją funkciją? Ar tai yra skirta papildyti baudų aruodą?

– Jau maždaug metai turime daug ruožų, kuriuose yra įrengta apie 130 vidutinio, 70 momentinio greičio matuoklių. Statistika rodo, kad žuvusių skaičius yra keliais kartais mažesnis.

– Na, bet statistika rodo, kad lyginant su praėjusiais, ji yra blogesnė.

– Statistika blogesnė yra visame kelių tinkle Lietuvoje, tačiau tuose ruožuose, kur yra įrengti greičio matuokliai, statistika rodo priešingą efektą, kad ženkliai mažėja sužeistų ir žuvusių skaičius. Vadinasi, priemonė yra labai efektyvi, o kelių policijos statistika ir analizė vienareikšmiškai indikuoja, kad didžioji dalis eismo įvykių, kai žmonės nukenčia yra greičio viršijimas.

– Vairuotojus stebina ir tai, kad kartais vidutinio greičio zonoje būna pastatytas ir momentinis matuoklis. Kodėl?

– Reikia atkreipti dėmesį, kad greičio matuokliai atlieka vieną funkciją, bet yra ir kiti matuokliai, kurie fiksuoja kitus pažeidimus. Pavyzdžiui, techninę apžiūrą, civilinės atsakomybės draudimą arba kelių mokestį. Todėl atrodo, kad jie atlieka tą pačią funkciją, bet ne. Greičio matuokliai yra greičio matuokliai, o kiti matuokliai atlieka kitą kontrolės funkciją.

– Dar labiau sumažinti greitį prieš momentinį matuoklį, kuris yra vidutinio greičio zonoje, nevertėtų? 

– Visada rekomenduojama laikytis kelių eismo taisyklių, nepriklausomai nuo to, kokie ženklai.

– Mes pritariame jums, nes saugumas keliuose yra svarbiausia. Kalbant apie kitus, momentinius matuoklius, kam to reikia?

– Kiti matuokliai gali patikrinti, ar vairuotojai turi civilinės atsakomybės draudimą, ar sumokami mokesčiai už kelius, kas yra svarbu. Norint plėsti, investuoti ir prižiūrėti kelius, reikalingos lėšos. Čia yra skirta krovininiams automobiliams. Tikslas yra, kad visiems būtų vienodos sąlygos. Taip pat yra labai svarbu techninė apžiūra, kad automobiliai būtų tvarkingi.

– Šis naujų greičio matuoklių diegimas Lietuvos keliuose yra paskutinis, ar planuose yra įrengti juos visuose Lietuvos keliuose?

Tokio tikslo nėra, šiuo metu rengiame šiuos matuoklius. Didžioji dalis bus įrengti kitais metais, tada bus stebima, žiūrimas aktyvumas ir tada priimami sprendimai: ar reikia plėsti, ar užtenka to, ką turime.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

67 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar karinių pratybų metu Vilniuje turi būti skelbiama komendanto valanda?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist