Vilniaus gyventojai skundžiasi, kad vienoje miesto perėjų jaučiasi itin nesaugūs, tačiau institucijos nieko dėl to nedaro. Savivaldybė tikina rengsianti sankryžos atnaujinimo projektą, o pareigūnai sako jokių signalų apie tai negavę, tačiau žada situaciją įvertinti pasitelkus neviešą patruliavimą.

Portalo lrytas.lt redakciją pasiekė skaitytojo reakcija į vairuotojų elgesį Vilniuje esančių Naugarduko ir Birželio 23-iosios gatvių sankryžos perėjoje. Vyras tikina, kad šioje perėjoje jaučiasi nesaugiai – vairuotojai pralekia pro šalį net nestabdydami, kartais važiuoja be šviesų ar išlipa ir ima konfliktuoti.

„Jeigu pėstieji laukia prie perėjos, vairuotojai turėtų sustoti juos praleisti, bet taip nevyksta. Kartą ėjau su geltona striuke, tikrai buvau matomas, įžengiau į perėją, bet vairuotojas nestabdė, pakėliau ranką, tai jis kirto per stabdžius, buvau apspardytas“, – pasakoja vyras ir priduria, kad panašūs įvykiai čia kartojasi dažnai.

Kalbėdamas telefonu su žurnaliste vyriškis taip pat ėjo lauke netoli šios perėjos ir net nutraukė savo mintį išberdamas: „Va, ir dabar ėjo per perėją du vyresni žmonės, mašina pravažiavo jiems palei kojas.“

Skaitytojas pasakoja kreipęsis ir į Vilniaus miesto savivaldybę, ir į pareigūnus, tačiau pagalbos iš institucijų nesulaukė. Anot jo, savivaldybė paragino kreiptis į policiją ir pranešė, kad ši perėja 2025 m. bus įtraukta į pavojingų vietų sąrašą, bet ką tai pakeis – nepatikslino. O policijai reikalingi įrodymai, nes tik paskambinti ir pasakyti nusižengusio automobilio valstybinį numerį nepakanka.

Policija gali atsekti pagal numerį, bet vairuotojas gali meluoti, kad nevairavo. Aš juos suprantu, juk ir pėsčiasis gali sumaišyti, ne taip pasakyti ar pamatyti valstybinį numerį, o vienas simbolis ne toks ir tai jau kita mašina, kitas vairuotojas. Bet aš filmuotos medžiagos neturiu, sudėtinga eiti per perėją, pavyzdžiui, dar stumti vaiko vėžimėlį ir dar filmuoti, be to, nelabai ir galima taip daryti“, – situaciją dėsto vilnietis.

Jo manymu, pigiausia ir efektyviausia būtų šioje perėjoje pastatyti kameras, bet savivaldybė to padaryti negali. Ant šalia esančių pastatų taip pat nėra vaizdo stebėjimo įrangos. Galbūt „trikojis“ greičio matuoklis priverstų vairuotojus sumažinti greitį, bet vis tiek nepriverstų sustoti prie perėjos, todėl reikėtų saugesnių sprendimų.

„Čia yra T formos sankryža, seniau lyg ir žadėjo padaryti žieduką, bet dabar jau nebedarys. Manau, kad pigiausias variantas – pastatyti kameras, ar 1–2 kartus per mėnesį pastatyti „trikojį“ ir pažiūrėti kuom tai baigsis. Tikriausiai, kol ko nors nenunešė ant kapoto – tol nieko ir nebus“, – sako vilnietis, pridurdamas, kad iš pažiūros vairuotojai ne tik nesustoja prie perėjos, bet šioje gatvėje dažnai ir viršija greitį.

Vilniaus miesto savivaldybė patvirtino, kad yra gavusi keleto gyventojų nusiskundimų ir pasiūlymų dėl pėsčiųjų saugumo Naugarduko ir Birželio 23-osios gatvių sankryžoje. O ši sankryža yra įtraukta į 2024–2025 metų naujų pėsčiųjų perėjų įrengimo ir esamų perėjų pertvarkymo sąrašą.

Be to, kaip informuoja savivaldybės atstovas, šiemet numatyta pradėti rengti Birželio 23-osios gatvės ir jos prieigų, įskaitant sankryžą su Naugarduko gatve, atnaujinimo projektą.

„Jį rengiant bus vertinami automobilių, pėsčiųjų ir dviratininkų srautai, pagal kuriuos bus parinktas tinkamiausias sankryžos su Naugarduko gatve tipas bei atitinkami infrastruktūros pakeitimai, didinantys eismo saugumą ir patogumą.

Neabejotinai bus didinamas ir pėsčiųjų perėjų saugumas, tam turėtų būti pasitelktas kryptinis apšvietimas, greitį mažinantys kalneliai ir kitos priemonės“, – teigiama savivaldybės komentare.

Policija atkreips dėmesį

Vilniaus apskrities Kelių policijos pareigūnas Donatas Mankauskas sako, kad problema gali kilti ir dėl to, jog šiose gatvėse iš abiejų pusių stovi automobiliai, kurie apsunkina matomumą vairuotojams.

„Toje vietoje yra subraižytos automobilių stovėjimo vietos. Automobiliai ten stovi nepažeisdami jokių taisyklių, tačiau tai trukdo matomumui“, – teigia D.Mankauskas ir priduria, kad galbūt vairuotojai norėdami įveikti sankryžą, mažiau dėmesio skiria pėstiesiems.

Pasak Kelių policijos pareigūno, pėstieji dažnai irgi elgiasi nepakankamai saugiai, žengia į perėją neapsidairę, neįsitikinę, kad vairuotojai juos mato ir praleidžia. Jis primena, kad eismo įvykių metu, kuomet automobilis susiduria su pėsčiuoju, labiausiai nukenčia žmogaus sveikata, todėl prašo pėsčiųjų apie tai pagalvoti ir būti atidesniems.

Greitį aplinkiniai irgi gali suvokti pakankamai subjektyviai, jeigu žmogui įžengus į perėją vairuotojas važiavo leistinu 50 km per valandą greičiu ir staigiai stabdant automobilis ėmė čiuožti, pėsčiajam gali atrodyti, kad greitis buvo žymiai didesnis.

Kaip pasakoja D.Mankauskas, net jeigu pėsčiasis nufotografuotų automobilį, kuris esą nepraleido jo per perėją ar sukėlė avarinę situaciją, tikimybė, kad nusižengimas būtų įrodytas – menka.

„Nuotraukoje būtų užfiksuotas tiesiog gatvėje stovintis automobilis. Jokio akivaizdaus neleistino veiksmo. Nebent pėsčiasis susirastų dar porą gatvėje buvusių įvykio liudininkų, kurie galėtų papasakoti kas įvyko, kaip atrodė vairuotojas, pavyzdžiui, patvirtinti, kad vairavo vyras, o ne moteris ir panašiai“, – teigia D.Mankauskas.

Tiesa, pareigūnas tikina, kad dėl šios perėjos konkrečių signalų nebuvo gauta, tačiau taip galėjo nutikti todėl, kad pranešėjai kreipėsi pagalbos numeriu 112 arba rašė nusiskundimus per e.policijos portalą, tačiau nesikreipė tiesiai į Kelių policiją.

Visgi, pėstieji pagalbos turėtų sulaukti. Pastatyti „trikojo“ greičio matuoklio toje vietoje nėra galimybės, tačiau pareigūnai žada pasitelkti kitus policijos metodus.

„Dabar atkreipsime dėmesį, pastatysime neviešą patruliavimą, tai yra, toje vietoje pasivažinės pareigūnai su nežymėtu automobiliu ir pastebės situaciją“, – tikina D.Mankauskas.

O tam, kad visi panašūs piliečių nusiskundimai pasiektų tinkamas rankas ir problemos būtų greičiau sprendžiamos, policininkas pataria susisiekus pagalbos numeriu informaciją nukreipti į Kelių policiją.

„Kreipdamiesi numeriu 112, pranešėjai turėtų pasakyti, kad informaciją perduotų Kelių policijai. Tada ji mus pasiekia, gauname ir elektroniniu paštu, todėl galime greičiau sureaguoti ir spręsti kilusias problemas“, – pastebėjusiems panašaus pobūdžio problemas pataria D.Mankauskas.

Pagal policijos pateiktus duomenis, bendrai šalyje praėjusiais metais užfiksuota 4 318 atvejų, kai vairuotojai nesustojo prieš pėsčiųjų perėją ir nepraleido pėsčiųjų eismo dalyvių, kai to reikalauja Kelių eismo taisyklės.

Verta paminėti, kad pėstieji nusižengimų skaičiumi nenusileidžia vairuotojams per 2023 metus užfiksuoti 4 226 pėsčiųjų eismo dalyvių padaryti pažeidimai.

Autorė: Miglė Golubovaitė, Lrytas.lt

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

18 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar karinių pratybų metu Vilniuje turi būti skelbiama komendanto valanda?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist