Šiemet Vilniuje įgyvendinti rekordiniai gatvių remonto darbai – viso atnaujinti 105,6 km gatvių. Palyginimui, šiemet atnaujinta 3 kartus didesnis gatvių ilgis nei pernai. Taip pat iš viso atnaujinta 62 km pėsčiųjų takų ir įrengti 11,2 km dviračių takų. 

„Nuo pat kadencijos pradžios su komanda kėlėme sau ambicingą tikslą – atnaujinti 100 km gatvių, pasiekti, kad kuo daugiau Vilniaus miesto gatvių atitiktų optimalų kokybinį lygį. Atsisakėme praktikos taisyti duobes prasto stovio ruožuose – vietoj to asfaltavome ištisas gatvių atkarpas. Dėkoju vilniečiams už kantrybę. Nors šiltąjį sezoną turėjome laikinų nepatogumų, šiandien jie virsta kokybiškesnėmis kasdienėmis kelionėmis“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas

Šiemet, lyginant su praėjusiais metais, atnaujintų gatvių ilgis – 3 kartus didesnis. Pernai viso atnaujinta 34,6 km, 2021 m. – 11,8 km, 2020 m. – 58 km, 2019 m. – 50,7 km, 2018 m. – 68,4 km, 2017 m. – 59,1 km. 

Kiekvienos gatvės atnaujinimo atveju, asfalto danga ir kiti sprendiniai buvo parenkami individualiai, atsižvelgiama į konkrečios gatvės atkarpos intensyvumą ir tenkančią apkrovą. Didžiausio intensyvumo gatvėse viršutiniam asfaltbetonio sluoksniui buvo naudojami polimerų priedai, kurių dėka viršutinis dėvimas sluoksnis tampa atsparesnis didesniam automobilių srauto intensyvumui. 

„Mūsų tikslas buvo ne tik formaliai pasiekti įspūdingą atnaujintų gatvių skaičių, bet ir padaryti tai kokybiškai, kad į tas pačias vietas netektų grįžti po metų ar dvejų. Skyrėme didelį dėmesį geriausių technologinių sprendimų paieškoms ir peržiūrėjome procesus dėl kokybės kontrolės“, – sako V. Benkunskas

Visiems atliktiems viršutinio sluoksnio remonto darbams taikomas 3 metų garantinis laikotarpis, o jeigu klojama dviem arba trimis sluoksniais, taikomas 5 metų garantinis laikotarpis, todėl atsiradusius defektus darbus atlikęs rangovas privalės tvarkyti savo lėšomis, o savivaldybei tai papildomai nekainuos.

Prioritetas atnaujinant dangas teikiamas pačios prasčiausios būklės gatvėms, kurių sąrašas sudaromas remiantis gatvių skenavimo rezultatų analize. Vilniaus gatvės skenuojamos siekiant įvertinti asfalto dangos nusidėvėjimą. 

Objektyvūs, duomenimis grįsti sprendimai leidžia kasmet sutaupyti apie 5 proc. gatvių remontui skiriamų lėšų. Remiantis šia metodika sprendimai bus priimami ir kitąmet.

2023 m. buvo nuskenuota 1200 km Vilniaus miesto gatvių dangų – visos asfaltuotos eismo juostos.

Gatvės, kuriose šiemet buvo remontuojamos didžiausios atkarpos: 

  • Savanorių pr. (tarp Liepsnos g. ir žiedo) – 2680 m;
  • Ozo g. – 2538 m;
  • Kalvarijų g. (prie Ateities g.) – 2120 m;
  • Vėjo g. – 2100 m;
  • Geležinio Vilko g. (Nuo posūkio į J. Kazlausko g. iki posūkio į Didlaukio g.) – 1824 m;
  • Juodasis kelias – 1600 m;
  • Mildos g. – 1500 m;
  • Panerių g. – 1403 m;
  • Kiaunių g. – 1400 m;

Didžiąją gatvių remonto darbų dalį vykdė UAB „Grinda“, UAB „Kerista“, UAB „YIT Lietuva“, UAB „Kamitra ir Ko“, UAB ,,Fegda“ ir UAB „Eurovia Lietuva“. 

Kitais metais planuojama Nemenčinės plento rekonstrukcija nuo Kairėnų g. iki miesto ribos. Taip pat Helsinkio g. rekonstrukcija nuo Vakarinio aplinkelio viaduko iki Talino g. Planuojamas jungiamasis kelias Tarandėje, taip pat Ozo g., Ukmergės g. ir Siesikų g. rekonstrukcija. Taip pat T. Narbuto g. nuo Laisvės pr. iki Erelių g. ir tarp Sėlių g. ir Laisvės pr. kapitalinis remontas. Planuojama ir Lazdynėlių g. nuo Erfurto g. iki Lietaus g. rekonstrukcija. 

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

17 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist