Metų pradžioje nemažai diskusijų sukėlė policijos pasidalintas vaizdo įrašas, kuriame autobusas nutrenkia staigiai prieš jį išbėgusį vaikiną. Šis atsistojo ir nuėjo. Tačiau paaiškėjo, kad stabdant autobuse parkrito ir susižeidė keleiviai. Policija prašė pagalbos identifikuojant minėtą vaikiną, o draudikai atkreipia dėmesį, kad tokių atvejų būna, tad reikia klausytis ir paisyti saugumo instrukcijų viešajame transporte.

Draudimo bendrovės BTA Asmens draudimo produktų vadovas Gediminas Bulenokas sako, kad bendrąja prasme už keleivių saugumą viešajame transporte atsakingas vežėjas.

„Įmonės, sudarydamos keleivių vežimo sutartis su miestu, įsipareigoja paslaugas teikti atsakingai ir saugiai. Taip pat reikalaujama, kad vežėjai turėtų transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (TPVAPD) sutartis. Pagal jas kompensuojama žala, jei nutinka nelaimė kelyje ar pačiame autobuse. Tačiau ir patys keleiviai turėtų pasirūpinti savo saugumu – paisyti saugos instrukcijų, laikytis už turėklų ir pan. Papildomas Asmens draudimas tokiais atvejais taip pat pagelbėtų, nes žmogus būtų garantuotas, kad gaus kompensaciją, net jei kiltų ginčas dėl įvykio ir tektų ilgai aiškintis, kas kaltas“, – teigia BTA Asmens draudimo produktų vadovas.

Vežėjai turi būti apsidraudę

Viešojo transporto paslaugas Vilniuje organizuojanti savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“, veikianti su prekės ženklu JUDU, atkreipia dėmesį į tai, kad viešasis transportas juda bendrame eisme ir kartais automobilių vairuotojai bei kiti eismo dalyviai nepagalvoja, kad autobusų ir troleibusų stabdymo kelias yra gerokai ilgesnis nei lengvųjų automobilių.

Siekiant išvengti didesnių nelaimių kelyje, viešojo transporto vairuotojai esant būtinybei yra privesti staigiai stabdyti. Tokiais atvejais visko pasitaiko. Tačiau patys keleiviai, anot JUDU atstovų, nukenčia labai retai – maždaug kartą per pusmetį. Tiesa, tokie incidentai yra nereguliarūs, tad surasti dėsningumą – dėl ko ir kada dažniausiai nutinka tokie įvykiai – yra labai sunku. Visgi vieną šios lygties nežinomųjų JUDU išsiaiškino: dažniausiai keleiviai susižaloja, kuomet staigaus stabdymo momentas sutampa su laiku, kai keleiviai pakyla iš savo vietų ir eina link durų nesilaikydami už turėklų.

Teigiama, kad nukentėję keleiviai kartais kreipiasi į JUDU dėl žalos atlyginimo. To daryti neverta. Savivaldybės įmonė šiais klausimais padėti negali – kompensacijų reikalus sprendžia vežėjai. Visi jie turi civilinį veiklos draudimą.

Esminės saugos taisyklės

JUDU primena, kad saugi kelionė viešuoju transportu prasideda stotelėje. Į ją keleiviai turėtų atvykti šiek tiek anksčiau, mat ne transportas turi laukti atbėgančio keleivio, o atvirkščiai. Užsidarant durims nevalia pro jas brautis ir bandyti jas sulaikyti, pavyzdžiui, kišant į tarpą kuprinę, rankinę ar ką nors kito.

Stotelėje atvyksiančio autobuso ar troleibuso reikėtų laukti atsitraukus nuo įvažos krašto ar kelkraščio, pasiruošti įlipimui ar išlipimui, t. y. pakelti akis nuo mobiliųjų telefonų ar kitų įrenginių. Įlipus į transportą, jeigu yra laisvų vietų, reikėtų atsisėsti, o vykstant su mažais vaikais, senyvo amžiaus ar sunkiau judančiais bendrakeleiviais, pirmiausia pasirūpinti jų saugumu. Jei sėdimos vietos užimtos, keleivių prašoma įsikibti į turėklus ir laikytis visos kelionės metu.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

13 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar karinių pratybų metu Vilniuje turi būti skelbiama komendanto valanda?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist