Viešasis transportas

Linas Jonauskas: dabar – geriausias laikas pasiūlyti vilniečiams nemokamą viešąjį transportą

Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos Seime narys Linas Jonauskas teigia, kad jau pribrendo žingsnis pasiūlyti gyventojams nemokamą viešąjį transportą Vilniuje ir kituose didžiuosiuose miestuose.

„Sveikintina, kad Vilniaus miesto savivaldybė suteikė galimybę miesto viešuoju transportu nemokamai naudotis ukrainiečiams, tačiau, mano manymu, suteikus galimybę juo nemokamai naudotis visiems registruotiems miesto gyventojams, būtų galima išspręsti bent kelias miesto problemas. Dabar tam yra itin geras laikas“, – teigia L. Jonauskas.

Jis mano, kad galimybė miesto gyventojams nemokamai naudotis viešuoju transportu ne tik paskatins sostinėje registruotis kituose miestuose prisiregistravusius, tačiau gyvenančius ir dirbančius Vilniuje, sumažins oro taršą, spūstis, bet ir prisidės mažinant socialinę atskirtį.

 

„Šiandien Vilniuje gyvena daugybė žmonių, kurie mokosi, naudojasi jo infrastruktūra, tačiau yra registruoti savo gimtuosiuose miestuose, o jų mokesčiai nukeliauja ne į sostinės, o į kitų miestų savivaldybių biudžetus. Nemokamas viešasis transportas galėtų paskatinti gyventojus registruotis Vilniuje. Taip sostinės biudžetas pasipildytų didesniais surenkamais mokesčiais, kuriuos galima būtų panaudoti to paties viešojo transporto infrastruktūrai ir transporto parko atnaujinimui. Daugybė gydytojų, mokslininkų kalba apie neigiamą oro taršos poveikį visam žmogaus organizmui, sukeliantį priešlaikines mirtis. Oro tarša Vilnius lenkia ir kai kuriuos didžiuosius Europos miestus. Augančios kuro kainos ir nemokamas keleivio bilietas galėtų žmones paskatinti persėsti iš automobilių į viešąjį transportą. Tai ne tik sumažintų taršą, jos poveikį  žmonių sveikatai, automobilių spūstis, bet ir prisidėtų mažinant socialinę atskirtį. Yra žmonių, kuriems kelionė iki miesto centro yra prabanga, o augant maisto, šildymo kainoms socialinė atskirtis tik didės“, – sako Seimo narys.

Parlamentaras L. Jonauskas teigia, kad nemokamo transporto Vilniaus mieste idėjai įgyvendinti prireiktų 30 milijonų eurų.

„30 milijonų eurų nėra didelė suma, jei mes kalbame apie žmonių sveikatą, mažesnį mirtingumą nuo oro taršos ir švaresnį miestą. Dalis finansų gali būti surenkama per gyventojų sumokamus mokesčius. Padaugės Vilniuje registruotų gyventojų, augs ir įplaukos į sostinės biudžetą. Taip pat miestų oro taršos mažinimo sprendimams ir nemokamam viešajam transporto galėtų būti skiriami pinigai iš Klimato kaitos specialiosios programos“, – teigia  L. Jonauskas.

 

Pasak parlamentaro, nemokamo viešojo transporto idėja nėra nauja ar neįgyvendinama. Ją įgyvendina ne tik užsienio, bet ir Lietuvos miestai.

„Vienas geriausių pavyzdžių – Talinas. Nuo 2013 metų Taline registruoti gyventojai viešuoju transportu naudojasi nemokamai. Pastebima, kad viešojo transporto naudotojų skaičius išaugo, o tarša mieste sumažėjo. Lietuvoje kai kurios savivaldybės jau siūlo savo gyventojams mieste ir rajone viešuoju transporto važiuoti nemokamai. Tokia galimybe jau naudojamasi Šilalėje, Plungėje, Kretingoje, Mažeikiuose, Varėnoje, Tauragėje, greitai nemokamai galės važinėti ir Trakų rajono gyventojai. Didžiausias poveikis oro taršos mažinimui įvyktų įgyvendinus nemokamą transportą Vilniuje ir kituose didžiuosiuose Lietuvos miestuose, kurie pasižymi itin didele automobilizacija ir transporto keliama tarša“, – sako Linas Jonauskas. 

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
121 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
28 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Gediminas

Socialdemokratai, kaip įprasta, gyvena svajonių pasaulyje, kur tik panorėjus, kažką galima duoti nemokamai. Lengva, kai esi Seimo opozicijoje, ir esi už nieką neatsakingas. Realiame gyvenime VVT vairuotojai streikuoja dėl mažų atlyginimų ir panašiai. Vis dar važinėja senutėliai Škoda troleibusai, nes naujas troleibusas kainuoja pusę milijono. Jau ir taip yra daug nuolaidų, nustatytų Seimo, be to savivaldybė nusprendė vaikams, mokytojams ir kt. padaryti bilietus už 10 eurų metams. Kodėl turėtų visi važinėti nemokamai? Jeigu žmonės važinėja automobiliais, vadinasi kaina jiems nerūpi. Ir dabar persėsti iš automobilio į autobusą būtų daug pigiau. Bet ne, patys renkasi automobilį ir patys skundžiasi kamščiais, kuro… Skaityti daugiau

Andrejus

Manau butu labai geras sprendimas. Teisingai pastebeta, kad Talinas tokia praktika taiko jau ne vienerius metus.

adekvatus

Jūs ką juokaujat , ar apsirūkę? Neturit lėšų padorioms vairuotojų algoms, naujų transporto linijų tiesimui, o svaičiojat tokias iliuzijas.

Realus

Linai Vainauskai jusu pasiulymas yra haliucinaciju pozymis, kodel tiesiog nepradejus nuo paprastesniu veiksmu ir labiau realistisku megu svarstyti tai kas yra nelabai realu. Gal geriau pradekite nuo vienkartiniu bilieteliu kainu ir ju laiko intervalo, kodel intervalo nes norint pavaziuoti 2-3 stoteles man uztrunka 5-8min, bet mokama uz bilieteli kaip uz 30min, gana nelogiska, tiesa? kitas dalykas i kuri turetumete atsizvelgti tai i posovietino keleiviu kontroles brutaluma, ne fizini o psichologini, jie yra genami tikslo issrasyti bauda jeigu tavo bilietelis pries 30sec baigesi o tau jau reikia islipti nors stovejau kamstyje ne del savo noro ir neturiu noro moketi uz 30min… Skaityti daugiau

Gediminas

Čia Seimo narys, jis nieko negali pakeisti Vilniaus savivaldybės įmonėje. O kontrolė daugmaž taip, kaip jūs sakote, buvo pertvarkyta jau prieš kelis metus.

Lina

Labai smagu kad būtų nemokamas transportas, gyvenu Vilniuje ir esu čia deklaruota,į darbą važiuoju viešuoju transportu ir visai mane tai tenkina. Tik klausimas padarius nemokamą transportą kaip dažnai važiuotu autobusai ir troleibusai? Nes jai daugumą pradės naudotis tai busim kaip silkės skardineje 😀

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button