„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) Grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ iš Šveicarijos traukinių gamintojos „Stadler“ grupės įmonės įsigis naujus elektrinius ir elektrinius-baterinius traukinius. Pagal „LTG Link“ užsakymą traukinius pagamins įmonė „Stadler Polska“. Viešąjį pirkimą laimėjęs tiekėjas 226,5 mln. eurų vertės sutartimi įsipareigojo pagaminti 15 itin komfortiškų traukinių, užtikrinti techninę pagalbą jų priežiūrai ir atsarginių dalių tiekimą iki 2037 m.

Planuojama, kad pagal šveicarišką technologiją pagamintų elektrinių traukinių bandymai Lietuvoje startuos 2025 m., o bendrovės klientai keliauti pirmaisiais naujais traukiniais pradės 2026 m. viduryje. Pirkdama šiuos traukinius „LTG Link“ taip pat įsigijo traukinių techninės pagalbos  paslaugas itin ilgam laikotarpiui – iki pat 2037 m. Tarp numatytų paslaugų – atsarginių dalių tiekimas, techninė pagalba ir konsultacijos traukinių eksploatavimo ir jų priežiūros, depų atnaujinimo klausimais, garantija traukinių baterijoms ir kt. Be to, sutartyje numatyta, jog esant poreikiui, „LTG Link“ galės įsigyti papildomų traukinių.

„Šis didžiausias įmonės sandoris pakeis ne tik traukinių parką, tai iš esmės bus naujos kokybės traukiniai, kurie reikš naujos kokybės keliones keleiviams, jie bus visiškai pritaikyti neįgaliesiems ir individualių poreikių turintiems žmonėms. Kartu tai reiškia naują epochą geležinkelių sektoriuje įmonei ryžtingai sukant į Vakarus ir galutinai atsisakant bet kokių ryšių, traukinių dalių ar aptarnavimo iš rytinių kaimynų“, – sako Susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Naujieji žaliąja elektros energija varomi traukiniai bus dviejų tipų. Numatoma, kad artimiausioje ateityje geležinkelio ruožu Vilnius–Klaipėda kursuos elektriniai, o neelektrifikuotomis geležinkelio atkarpomis – bateriniai traukiniai. Šiais traukiniais be papildomo įkrovimo bus galima įveikti iki 70 km.

Kaip sako LTG generalinis direktorius Egidijus Lazauskas pabrėžia ilgalaikį įmonių Grupės įsipareigojimą prisidėti prie tvaraus transporto sistemos plėtros Lietuvoje: „Šis įsipareigojimas reikalauja kompleksinių sprendimų, apimančių tiek infrastruktūros projektus, tiek ir paslaugas keleiviams bei verslo įmonėms. Susitarimas su Šveicarijos kapitalo kompanija – dar vienas žingsnis į priekį plėtojant žaliąjį susisiekimą traukiniais. Į priekį judant pagrindinės Lietuvos geležinkelio arterijos Vilnius–Klaipėda elektrifikavimui, įsigyjame modernius elektrinių traukinius, užtikrinsiančius naują kelionių kultūrą ir patirtį. Tokiu būdu žengiame dar vieną žingsnį švarios transporto ateities link“.

Sutartį pasirašiusios keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ vadovas Linas Baužys pabrėžia bendrovės tikslą tiek dabar, tiek ir ateityje įsigyti tik aukštus kokybės ir komforto reikalavimus atitinkančius žaliąja elektros energija varomus traukinius. Tiek šie, tiek ateityje įsigyjami traukiniai turėtų būti pritaikyti ir atitikti aukštus keleivių, turinčių individualius poreikius, aptarnavimo standartus, o salonuose šių keleivių judėjimas būtų be jokių ribojimų.

„Kasdien siekiame, kad vis daugiau žmonių persėstų į aplinkai draugišką geležinkelių transportą. Šiandien galime drąsiai sakyti, jog naujieji traukiniai reikšmingai prisidės įgyvendinant mūsų darnaus judumo tikslus. Jie atneš reikšmingą kelionių traukiniais kokybės ir patirties šuolį visiems keleiviams.

Jau netrukus bus pradėti būtent Lietuvai pritaikytų traukinių projektavimo darbai. Tiek karštomis vasaromis, tiek šaltomis žiemomis tinkami eksploatuoti ir plačiajai geležinkelio vėžei pritaikyti bateriniai traukiniai bus pirmieji tokio tipo traukiniai Šiaurės Europos regione. O kartu su viešąjį pirkimą laimėjusiu tiekėju užtikrinsime jų efektyvų eksploatavimą daugelį metų“, – sako L. Baužys.

Traukiniai bus itin tylūs, skirti dirbti ar atsipalaiduoti kelionės metu, visiškai pritaikyti žmonėms, turintiems ribotą judumą – juose nebus jokių judėjimą ribojančių laiptelių, visos sėdėjimo vietos bus jaukios ir patogios. Elektriniuose traukiniuose veiks bistro.

Tiekėjas taip pat įsipareigoja konsultuoti „LTG Link“ elektrinių traukinių depo rekonstrukcijos klausimais bei pateikti specifinę įrangą šių traukinių priežiūrai ar remontui. Jis taip pat  turės užtikrinti pakaitinių traukinių komponentų, kurie bus naudojami per visą 30 metų traukinių eksploatacijos ciklą, tiekimą.

„Visame pasaulyje „Stadler“ jau pardavė daugiau nei 2500 „Flirt“ modelio traukinių. Tai yra  patikrintas, patikimas ir patogus lengvos modulinės konstrukcijos traukinių modelis, kurį galima pritaikyti skirtingiems energijos šaltiniams. Tokiu būdu galima tiek atliepti reiklių klientų lūkesčius, tiek ir užtikrinti aplinkai draugiškas keliones. Džiaugiuosi, kad jau greitai keleiviai mūsų traukiniais keliaus ir po Lietuvą. Esu tikras, kad jie pamėgs šiuos traukinius ir mėgausis kelionėmis“, – teigia „Stadler Group“ vykdomasis pirmininkas Peteris Spuhleris.

Didžiausio šalies geležinkelių istorijoje tarptautinio traukinių viešojo pirkimo rezultatai buvo vertinami tiek pagal ekonominio naudingumo kriterijus (traukinių kaina, suteikiama garantija, techninės priežiūros kaštai), tiek pagal kokybinius techninius parametrus (komforto ir triukšmo lygis, sėdynių skaičius, baterinių traukinių technologijos išbaigtumo lygis, traukinių patikimumas, traukinių pristatymo laikas ir t. t.).

Viešasis pirkimas naujiems ekologiškiems elektriniams traukiniams įsigyti buvo paskelbtas 2020 m. pabaigoje.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

67 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist