Pagrindinė Suomijos oro vežėja „Finnair“ paskelbė apie tai, jog pradeda savanorišką keleivių ir jų rankinio bagažo svėrimą. Dėl šio bendrovės ketinimo netruko sureaguoti įvairios užsienio naujienų priemonės kaip CNN, „Times“, BBC ir kitos.
Nors „Finnair“ nebūtų pirmoji oro bendrovė priėmusi tokį sprendimą, bet Europoje ji tampa viena pirmųjų. 2023-aisiais „Korean Air“ tam tikriems skrydžiams vykdė anoniminį keleivių svėrimą kartu su jų rankiniu bagažu.
Tais pačiais metais „Air New Zealand“ vykdė panašią programą kai kuriems keleiviams, kurie skraidė jos vykdomais tolimaisiais maršrutais – pavyzdžiui, tarp Oklando ir Niujorko JFK.
„Finnair“ sprendimas sukėlė pasipiktinimo bangą Europoje
Šis sprendimas neliko nepastebėtas ir tarp žmonių: dalis ėmė piktintis tokiu sprendimu ir neslėpė ketinimo nuo šiol vengti šios oro bendrovės skrydžių. Tiesa, didžioji dalis net nesistengė pasigilinti, kodėl ir kaip bus vykdomas toks svėrimas.
Kaip teigiama, prieš skrydį, prie išvykimo vartų, keleivių kartu su rankiniu bagažu bus prašoma atsistoti ant svarstyklių, gautas rodmuo bus įrašomas į sistemą, kad būtų pagerintas lėktuvo svorio balanso skaičiavimas.
„Finnair“ ramina visus dėl kilusios nuostabos ir pasipiktinimo bangos bei teigia, jog visi tokie svėrimai yra „anonimiški ir savanoriški“ bei tai padės užtikrinti, kad oro bendrovė neviršytų nustatyto maksimalaus orlaivio svorio saugiam pakilimui. Taip pat bendrovės komentare nurodoma, jog jokie keleivių duomenys apie svorį nebus siejami su jų vardais ar užsakymo numeriais, ar tuo labiau šių keleivių skrydžiams ateityje.
Kodėl svėrimas gali būti toks svarbus?
Orlaiviams taikomi didžiausi svorio ir svorio centro apribojimai. Bet koks šių apribojimų viršijimas gali reikšti, kad orlaivis gali neturėti pakankamai galios kilti arba, kai orlaivis turi per daug svorio vienoje pusėje, pilotas gali nesuvaldyti orlaivio. Abu scenarijai gali būti katastrofiški ir baigtis aviakatastrofa.
Į orlaivio svorį įeina paties orlaivio ir jo degalų svoris, registruotas bagažas ir kroviniai, maitinimas lėktuve, vandens bakai ir keleiviai. Todėl dažnu atveju tiek keleivių ir jų bagažo svoris įvertinamas apytiksliai. Tikslumas tampa itin aktualus bei mažinant degalų suvartojimą ir CO2 emisiją.
Parengta pagal užsienio spaudą