Susisiekimo ministras Marius Skuodis tikisi, kad „Via Balticos“ kelio atkarpos tarp Marijampolės ir Lietuvos-Lenkijos sienos darbai bus baigti iki 2024 m. pabaigos bei nuo Vilniaus iki Varšuvos bus galima vykti „aukščiausio lygio automagistrale“.

„Tikslas, kad 2024 m. pabaigoje, nuo pat Kauno ar Vilniaus iki Lenkijos ir Varšuvos galėtume važiuoti aukščiausio lygio, saugia automagistrale be jokių kliūčių“, – penktadienį žurnalistams teigė M. Skuodis.

Politikas aiškina, kad vykstantys kelio darbai pakeis situaciją iš esmės ir šiandien pradedami darbai kelio iki Lietuvos-Lenkijos sienos septynių kilometrų atkarpoje.

„Jau pasirašyta rangos sutartis kitoje atkarpoje, po nepilnų metų mes turėsime aukščiausio lygio automagistralę. Daugiau nei 12 kilometrų atkarpoje, tuoj pat bus skelbiamos konkursas atkarpai prie Marijampolės ir tai reiškia, kad kitų metų pirmą pusmetį mes matysime darbus praktiškai 30 kilometrų atkarpoje vienu metu“, – sakė ministras.

„Naujos automagistralės statybų, su tiltais, jungiamaisiais keliais, netgi su tiltu gyvūnams, koks šiandien ateina reikalavimas iš mūsų įsipareigojimų aplinkosaugai ir Europos Sąjungai. Dar po tam tikro nedidelio laiko, mes matysime darbus net 40 kilometrų atkarpoje vienu metu“, – pridūrė jis.

M. Skuodis tvirtino, kad darbai pradedami yra vienoje iš intensyviausių magistralės atkarpų, kur eismo intensyvumas siekia apie 10 tūkst. automobilių per parą ir didžioji dalis automobilių yra sunkiasvorės transporto priemonės. Taip pat, pasak jo, kelio rekonstrukcija į automagistralę buvo būtina, siekiant užtikrinti vairuotojų ir keleivių saugumą.

„Eismas tikrai yra labai intensyvus ir neduok Dieve, kažkas atsitinka, mes turime labai dideles spūstis, kas man, kaip ministrui, visą laiką kelia didžiausią nerimą, tai eismo įvykiai. Tai yra vienas nesaugiausių kelių, ne dėl to, kad norėjome, jog jis būtų nesaugus, bet tiesiog egzistuojanti infrastruktūra ir eismo intensyvumas lemia tai, kad čia turime pernelyg daug skaudžių eismo įvykių“, – tvirtino Vyriausybės narys.

Tuo tarpu VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius tvirtino, kad„Via Baltica“ yra vienas svarbiausių mūsų šalies kelių, kuris jungia Baltijos šalis su Lenkija ir kitomis Europos valstybėmis.

„Šis kelias yra strategiškai svarbi jungtis Lietuvos ir tarptautiniam susisiekimui, todėl šio kelio modernizavimas – vienas prioritetinių šalies susisiekimo infrastruktūros projektų. Šiuo metu didžioji dalis „Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos yra tik dviejų eismo juostų, todėl išaugus eismo intensyvumui, ypač krovininių automobilių, eismo sąlygos šiame kelyje yra sudėtingos. Baigus rekonstrukcijos darbus, šis kelias taps ne tik modernesnis, bet ir saugesnis“, – tvirtino R. Lipkevičius.

Šiandien tarptautinei magistralei „Via Baltica“ priklausančio magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 76 km įkasta kapsulė, skelbianti simbolinę šio kelio vieno ruožo nuo 72,50 iki 79 km rekonstravimo darbų pradžią. Šį ruožą planuojama rekonstruoti į keturias eismo juostas, įrengti pirmą šalyje „žaliąjį tiltą“ (gyvūnų migracijai), tunelinį pravažiavimą, sankirtą, jungiamuosius kelius ir kitus kelių elementus. Planuojama, kad šiame ruože statybos darbai bus baigti kitų metų rudenį. Sutarties vertė – apie 55,8 mln. eurų.

Eismas šiame 40 km „Via Baltica“ ruože yra vienas intensyviausių Lietuvoje – vidutinis metinis paros eismo intensyvumas šiame siekia iki 10 tūkst. automobilių per parą, iš jų net iki 60 proc. sudaro krovininis transportas.

Šiomis dienomis jau pasirašyta kito „Via Baltica“ ruožo nuo 79 iki 85 km rangos darbų sutartis. Taip pat pabaigus projektavimą, šiais metais ketinama pradėti viešojo pirkimo procedūras ir ruožui nuo 56,83 km iki 72,50 km. Planuojama, kad ketvirtojo šios magistralės ruožo nuo 85 km iki 97,06 km rangos darbų viešojo pirkimo procedūros bus pradėtos šių metų pabaigoje – 2023 m. pirmoje pusėje.

Viso apie 40 km „Via Baltica“ ruožo (nuo 56,83 iki 97,06 km) rangos darbų pabaiga planuojama 2024 m. gruodžio mėn., dviem metais anksčiau nei planuota.

Rekonstravus „Via Baltica“ ruožą nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos, jis atitiks tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus.

Pradedamų darbų vietoje įkasant kapsulę su laišku ateities kartoms, bus pažymėta ruožo tarp Marijampolės ir Lietuvos–Lenkijos sienos rekonstravimo į 4 eismo juostų magistralę pradžia. 

Ignas Dobrovolskas (ELTA)

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

18 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Kitas pranešimas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

TAIP PAT SKAITYKITE

Reklama

Kaip vertinate, jog buvo atsisakyta įgyvendinti grandiozinį Baltojo tilto rekonstrukcijos projektą?

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.