Dviratininkų radarai fiksuos neatsakingus vairuotojus keliuose

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per šių metų sausį-liepą šalies keliuose įvyko apie 200 įskaitinių eismo įvykių, kurių metu nukentėjo dviratininkai. Neišvengta ir itin skaudžių padarinių – du jų žuvo. Tikimasi, kad gerinti situaciją keliuose padės specialūs radarai, kurie padės fiksuoti vairuotojų daromus Kelių eismo taisyklių pažeidimus bei perspėti pačius dviratininkus apie pavojingai artėjančius automobilius. Taip pat pavyko Vilniuje įrengti pirmuosius Lietuvos istorijoje kelio ženklus su 1,5 metro lenkimo rekomendacija. Greitu metu jie bus pastatyti ir Druskininkuose.

„Dviratininkų bendruomenė šalyje auga, jų vis dažniau sutinkame ir užmiesčio keliuose. Ir nors vairavimo kultūra šalyje per pastarąjį dešimtmetį yra ženkliai pagerėjus, statistika vis dar negailestinga: praktiškai kasdien turime eismo įvykius, kurių metu nukenčia dviratininkai. Tai ir paskatino mus šių metų „Minam 100“ dalyvių labdaros mokesčio dalį surinktų lėšų skirti radarų įsigijimui. Tikimės, kad ši technologinė inovacija prisidės prie saugumo situacijos gerinimo keliuose“, – sako moterų važiavimo renginio „Minam 100“ iniciatorė, dviratininkė-entuziastė Vita Degutienė.

VšĮ „Minam100“ ketina nupirkti 20 „Garmin“ radarų, kurie bus perduoti jaunųjų dviratininkų mokykloms. Šių mokyklų mokiniai nuolat treniruojasi šalies keliuose, užmiestyje. „Šiais metais per „Minam100“ labdaringą važiavimą surinkome vien iš moterų labdaros mokesčio daugiau nei 12 000 Eur, kurie bus skirti dviračių mokykloms visoje Lietuvoje. O būtent užmiestyje ir kyla pavojingiausios situacijos, nes čia automobiliai važiuoja didesniu greičiu“, – sako labdaros iniciatyvos VšĮ „Minam100“ prezidentas Jonas Pivoriūnas.

Ant dviračių montuojami radarai fiksuoja iš galo atvažiuojančių automobilių skaičių ir jų greitį ir apie tai informuoja dviratininką per ant jo vairo įrengtą kompiuterį (jo ekraną). Dviratininkas, pastebėjęs neadekvačiai dideliu greičiu atlekiantį automobilį, galės pats imtis prevencinių veiksmų ir, pavyzdžiui, pasukti į kelkraštį, taip minimizuodamas pavojų sau.

„Šie radarai taip pat įrašo aplinkinį vaizdą. Todėl ketiname bendradarbiauti su Lietuvos kelių policijos tarnyba ir informuoti ją apie Kelių eismo taisyklių akivaizdžiai nesilaikančius ir didelį pavojų sukėlusius pažeidėjus. Tikimės, kad tai padės drausminti neatsakingus vairuotojus“, – sako „Minam 100“ vadovas.

Ji taip pat priduria, kad radarai ypatingi ir tuo, kad vieno radaro pakanka keliolikos dviratininkų grupei. „Vienas radaras gali siųsti informaciją ne į vieną, o iškart į keliolika ar net keliasdešimt greta esančių kompiuterių. Tad važiuojančiai dviratininkų grupei pakanka turėti vieną radarą, kad visi jaustųsi saugesni“, – aiškina J. Pivoriūnas.

„Minam100“ įkūrėjos nuomone, 20 radarų – tik pradžia. „Vertinsime šio projekto efektą, poveikį, dviratininkų saugumo jausmo pokytį ir neatmetame galimybės, kad šių radarų projektą ateityje išplėsime“, – sako V. Degutienė.

7-tą kartą įvykusio kasmetinio labdaringo moterų važiavimo „Minam100“ metu dalyves sveikino Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas, LR vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė, Lietuvos tautinio olimpinio komiteto prezidentė Daina Gudzinevičiūtė, vienas geriausių visų laikų Lietuvos dviratininkų Ramūnas Navardauskas, , žurnalo „Happy365“ redaktorė Jurga Baltrukonytė, kun. Ričardas Doveika, kartu mynė ir TV laidų vedėja Beata Nicholson.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

36 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist