Transportas

A1 kelio atkarpa nuo Vilniaus iki Kauno tampa automagistrale

Balandžio 1 d. nuo Vilniaus iki Kauno (A1 kelio Vilnius–KaunasKlaipėda ruožui nuo 18,1 km iki 95 km) bus suteikta automagistralės kategorija, informuoja valstybės įmonė Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Magistralinio kelio Vilnius-Kaunas ruožui suteikiant automagistralės kategoriją svarbiausia yra eismo sauga ir eismo organizavimas, dėl to taip pat atsiranda galimybė važiuoti didesniu greičiu (arba pasiekti kelionės tikslą greičiau). Užtikrinus reikiamus saugos ir techninius reikalavimus juo galima bus važiuoti 130 km/h greičiu vasarą ir 110 km/h greičiu žiemą.

„Magistralinio kelio Vilnius-Kaunas ruožui suteikiant automagistralės kategoriją ir jame didinant greitį, svarbiausia yra eismo saugumas. Vykdant šį projektą, buvo įdiegta visa eilė saugos priemonių – atitvarai, greičio valdymo ir įspėjimo sistemos, jutikliai, fiksuojantys kelio dangos būklę, kintamieji ženklai, nesaugiose vietose padidintos greitėjimo ir lėtėjimo juostos ir kt. – daug priemonių, kurios turės užtikrinti vairuotojų saugumą“, – sako susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.

 

„Ruožui nuo Vilniaus iki Kauno suteikta automagistralės kategorija tik po to, kai buvo įdiegta inžinerinių eismo saugos priemonių visuma, kuri padės užtikrinti ne tik patogų, bet ir saugų susisiekimą tokio intensyvumo keliu. Vidutinis metinis paros eismo intensyvumas nuo Vilniaus iki Kauno siekia beveik 30 tūkst. automobilių per parą ir tai viena labiausiai apkrautų Lietuvos valstybinės reikšmės transporto arterijų“, – sako  VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Remigijus Lipkevičius.

Įgyvendinant magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda projektą, ruože nuo Vilniaus iki Kauno pakeisti metaliniai apsauginiai atitvarai skiriamojoje kelio juostoje, dalyje kelio ruožų įrengtos tinklo tvoros nuo laukinių gyvūnų. Taip pat rekonstruotos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, įrengtos perėjos skirtingame lygyje su pėsčiųjų takais, apšvietimas.

Be to, magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože nuo Vilniaus iki Kauno įrengtos 49 naujos greičio valdymo ir įspėjimo sistemos, kurias sudaro elektroniniai kintamos informacijos kelio ženklai (toliau – KIŽ), orų sąlygų jutikliai, fiksuojantys kelio dangos būklę, temperatūrą, vėjo stiprumą ir kitus parametrus, bei transporto srautų analizavimo įrenginiai, apskaičiuojantys eismo srautus konkrečiose kelio vietose. Šios sistemos, kai keičiasi eismo sąlygos, padeda vairuotojams pasirinkti saugų greitį, numatyti galimus eismo trikdžius, kad būtų užtikrintas saugus susisiekimas.

 

Pagrindinis rekonstravimo darbų, vykdomų minėtame ruože, tikslas – užtikrinti eismo saugos reikalavimus, tokio intensyvumo keliams atitinkančias sąlygas.

Visų įgyvendintų projektų, kurių reikėjo, kad būtų užtikrinti automagistralėms keliami reikalavimai, vertė apie 47,6 mln. eurų. 

Po balandžio 1 d. bendras automagistralių ruožų, esančių keliuose A1, A2, A5, Lietuvoje ilgis sudarys daugiau nei 400 km.

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
37 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
13 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Kornelija

Cia nieko nepakeis, visados atsiras tu kurie 90-100kmph vaziuos antra juosta

Ričardas

Pagaliau. Baikit verkti! Nenorit greičiau – važiuokit lėčiau pirmoje juostoje.
Bet yra vienas rimtas dar neišspręstas dalykas :
KADA AUTOMAGISTRALĖSE UŽDRAUSIT FŪROMS LENKTI???
Tai padarius būtų padaryta tikrai daug vardan eismo saugumo!!!

Vaclovas

Apie vilkikus kalbate? O ar mokate vairuoti? Juk kaip vokietis nemokate, net kaip vokiečių namų šeimininkė kas mūsip geba vairuoti!? Junki Youtube, veski raktinius žodžius, mokinkis. Nuoroda: AutoTopNl – spoksoki, stebėki, nors plaukus raukis iš nekantrybės, kaip įgudėliai germanų kraštų vairuoja. Juk nemoki taip. Prierašas: nepykite už tiesą.

Vaclovas

Lietuviški vilkikai runija 80-85 km/val. greičiu, gudų vilkikų galimybės didesnės – jų vairuotojai nori važiuoti didžiausiu leistinu 88 km/val. ir šiek tiek didesniu… Aš tikrai matau, kaip lietuviškų bendrovių vilkikai netraukia tų 88 km/val. greičio, tai ką daryti gudų ir rusų vilkikų vairuotojams, jei jų nauji vilkikai net apkrauti tempia tuos 88 km/val. (ir šiek tiek daugiau, bet kam tai Lietuvoje įdomu).

Vaclovas

Vilnius-Kaunas – 140 km/val., Kaunas-Prienai – 75 km/val. (abu didžiausi leistini greičio parodymai pagal važio greitmatį) ką reiškia? Ogi susidūrimą arba apvirtimą. Pamąstykime, kodėl.

Paskutinį kartą redaguota 3 mėnesius (Vaclovas)
PSEUDO GREITKELIS

O TIE SKELBEJAI KAD ŠIS KELIAS TAMPA GREITKELIU BENT MATE KOKIO “LYGIO” TO KELIO DANGA TEN YRA ?????? VIETOMIS PIRMOJE JUOSTOJE IR 90 KM/H YRA PER DAUK….APSKRITAI LIETUVOJE KELIAI GRIUVA AKYSE…INVESTUOJAMA TIK JUOS PALOPYTI ..VISKAS KAIP SUSTOJO KOKIAIS 2009 TAIP TOLIAU TIK LOPO.

Vaclovas

Pataikavimas, kuris mano nuomone kai kam gali tapti pražūtingu. Kelio danga, įtemptos eismo sąlygos tenai jokiu būdu neleidžia judėti saugiai 140 km/val. (pagal greitmatį) greičiu. Tatai leis dar labiau suįžūlėti gausiai kektai lekiantų, kurių viena pagrindinių pulsenų yra, slenkant pirma juosta, laukti numatomos aukos, kuomet ji ims lenkti, tuomet visa galia prišokti prie jos galo, mirkčiojant ir kitaip versti kuo greičiau užleisti antrąją juostą. Žinoma, tai nieko nauja, tačiau menkų gebėjimų, patirties vairuotojui iš išgąsčio metusis į pirmą juostą jau ne nuo 110-120, bet 140 km/val. (jam nereikėtų važiuoti tokiu greičiu, bet juk mūsip yra nesuprantama, jei važiuoji lėčiau nei… Skaityti daugiau

Kestis

Apverktina kelio danga?

Vaclovas

🙂 Apverktinos kelio dangos būklės. Ir perskaitėte, ir pataisėte – žinutės sumanytojui tai tikras džiaugsmas!

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button