Ne visi sportininkai dienas iki artėjančių svarbių varžybų skaičiuoja ramiai ir be jokios įtampos. Neretai belaukiant savojo starto aplanko nerimas, tampa sunku suvaldyti jaudulį, o kartu dingsta ir reikiamas pasitikėjimas savimi.

Dalinamės keliais naudingais patarimais, kurie padės išlaikyti rimtį ir sėkmingiau pasiruošti kitoms varžyboms.

Sutelk dėmesį į tai, ką gali kontroliuoti: nesiblaškyk ir koncentruokis į tai, kas priklauso nuo tavęs – į savo pasiruošimą, pasirodymą. Bergždžiai neeikvok energijos tam, ko negali sukontroliuoti ir negalvok apie tai, kaip atrodo ar pasirodys tavo varžovai.

Vizualizuok sėkmę: vizualizacija yra galingas įrankis, galintis padėti paruošti protą būsimoms varžyboms. Skirk šiek tiek laiko, kad įsivaizduotum, kaip įgyvendini savo tikslus. Susidėliok pilną vaizdinį galvoje – vizualizuok savo atėjimą į startą, užlipimą ant bokštelio, šuolį į vandenį, kiekvieną grybšnį iki pat finišo.

Laikykis savo rutinos: prieš varžybas stenkis neprarasti įprasto dienos režimo, įskaitant treniruočių tvarkaraštį, nusistovėjusią miego rutiną ir sveikos mitybos įpročius. Varžybų metu tai irgi gali prisidėti prie geresnės tavo savijautos.

Atsipalaiduok: yra nemažai technikų ir praktikų, kurios gali sėkmingai padėti sumažinti stresą ir nerimą: nuo gilaus kvėpavimo pratimų iki progresuojančios raumenų relaksacijos. Rask sau geriausiai veikiantį metodą.

Pasikalbėk su treneriu arba sporto psichologu: kartais net ir trumpas pokalbis su savo treneriu ar sporto psichologu gali padėti susikaupti, suvaldyti emocijas ir išlaikyti motyvaciją svarbių varžybų metu. Neatsisakyk šios paramos ir naudingų patarimų iš profesionalų.

Išlaikyk pozityvumą: visas kylančias neigiamas mintis vyk šalin. Verčiau padrąsink save, kartok sau, kad „esi pasiruošęs“ arba „padarysi viską, ką gali“.

Mėgaukis: atmink, kad sunkiai dirbai tam, kad pasiektum tai, kur dabar esi. Prisimink, kodėl sportuoji ir stenkis mėgaukis patirtimi ir varžybų procesu, o ne tik rezultatu.

Reikia nepamiršti, kad šiek tiek jaudulio prieš varžybas yra visiškai normalu. Tai natūralus kūno atsakas, kuris reikiamu metu sportininkui gali ne tik suteikti papildomo adrenalino, bet ir padėti išlaikyti budrumą bei geriau suvokti supančią aplinką. Be to, jaudinimasis prieš startą išduoda ir siekį gerai pasirodyti, o juk tinkamas nusiteikimas taip pat yra svarbu.

Verta pažymėti, kad jaudinasi visi – net ir patyrę elitiniai sportininkai. Tik būtent juos nuo mėgėjų dažniausiai ir išskiria gebėjimas suvaldyti nerimą, stresą ir nukreipti jį teisinga linkme. O to kiekvienas gali išmokti.

ltuswimming.com

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

4 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar važiuosite (važiuotumėte) į Nidą „Pajūrio ekspresu“ net 7 valandas?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist