Sostinės 700-asis jubiliejus – puiki proga geriau pažinti ne tik miesto istoriją, kultūrą, bet ir gastronominį paveldą. Per šį laikotarpį miesto kultūrą formavo ir kava, juk ne veltui turime kavos pertraukėles ar susitinkame pokalbiui prie puodelio kavos. Kaip kava keitėsi kartu su Vilniumi ir koks jos istorinis skonis, „Caffeine“ ieškos drauge su gastronominės kultūros tyrinėtoju prof. dr. Rimvydu Laužiku ir pristatys jau pavasarį.

Kava – užėmusi garbingą vietą dažno lietuvio racione. Prof. dr. R. Laužikas pasakoja, kad kavos influenceriu galima įvardyti Abiejų Tautų Respublikos valdovą Joną Sobieskį, pirmiausiai šis gėrimas paplito jo dvare, vėliau –XVIII a. ėmė rastis pirmosios kavinės miestuose, prie visuomenės poreikių prisitaikė ir smuklės, taip pat siūliusios kava savo lankytojams.

Tiesa, ilgus metus kava buvo prabangos dalykas, prof. dr. R. Laužikas, sako, kad XIX a. pupelių svaras galėjo kainuoti nuo 30 kapeikų iki vieno rublio, kai toks pat kiekis juodos duonos kainavo 1–2 kapeikas, o pramonės darbininkas per metus uždirbdavo apie 200 rublių, todėl natūralu, kad ja galėjo mėgautis ne visi ir tikrai ne kiekvieną dieną.

Natūralu, kad prieš šimtmečius, naują gėrimą pažinę miestiečiai improvizavo ir ieškojo savo kavos gaminimo receptų, tad ir skonio suvokimas šiandieniam žmogui gali priversti kilstelti antakius. Prof. dr. R. Laužikas pasakoja, kad vyravo supratimas, jog kava privalo būti karti, todėl tokį efektą ir buvo siekiamą sukurti ją ilgai verdant, stipriai skrudinant ar įdedant cikorijos.

Kavinių tinklo „Caffeine“ tinklo kavos kokybės ir mokymų vadovas Gediminas Sereika, pasakoja, kad ir šiandien lietuviai, ypač vyresnioji karta pirmenybę dažnai teikia kartesnei, o ne rūgščiai kavai. Vis dėlto, anot jo, šiandien kai kurie senovės lietuvių naudoti paruošimo būdai jau yra netinkami. „Kavos jau seniai nebeverdame, natūralu ir, kad dalis ingredientų, kuriuos naudojo mūsų protėviai yra nebeaktualūs ar nepriimtini šiuolaikinio žmogaus skoniu, vis dėlto, galima pastebėti, kad kai kurios tendencijos sugrįžta, o gal ir nebuvo pasikeitusios“, – įžvalgomis dalijasi ekspertas.

Ieškant idėjos, ką padovanoti Vilniui jubiliejaus proga, „Reitan Convenience Lithuania“, valdančios kavinių tinklą „Caffeine“, marketingo ir komunikacijos vadovė Lina Kaminskaitė pasakoja, kad atėjo mintis atsigręžti į kavos kultūrą, kuri yra neatsiejama miesto dalis, čia lankosi ne tik vietiniai, bet ir turistai, miesto svečiai, dažnai baristai ne tik padeda išsirinkti kavą, bet ir pataria, kurias miesto vietas aplankyti. „Norime suteikti galimybę klientams paragauti kavos, kurios puodelyje sutilptų Vilniaus istorija. Tiesa, kadangi ši kava bus skirta šiuolaikiniam žmogui, ieškome skonių derinių, kurie ne tik atspindėtų istoriją, stebintų, bet ir būtų patrauklūs šiandieniam miestiečiui“, – sako L. Kaminskaitė.

Planuojama, kad Vilniaus kava bus pristatyta pavasarį, kol kas neatskleidžiama, kokio skonio gali tikėtis svečiai.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

6 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar karinių pratybų metu Vilniuje turi būti skelbiama komendanto valanda?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist