Energetikos ir technikos muziejaus Katilų salėje veikia Lauryno J. Kamarausko fotografijų paroda „Tekstūriai“.

Jei labai stipriai užsimerktume, gal pavyktų atsiminti, koks jausmas buvo nuo gimties visą pasaulį patirti taktiliškai. Gyvenimas kaip tekstūra ant liežuvio ir ant pirštų.

Jeigu labai plačiai atsimerktume, turbūt paaiškėtų, kad niekas nepakito: viskas, ką matome, yra tekstūros. Viskas kas mus paveikia – paliečia. Prie tokio pirmapradžio matymo ir grįžtama šiuo fotografijų ciklu: nuotraukose nerandame objekto, vien jaučiame, ar šio esama šiurkštaus, vilnonio, ašutinio ar pavandenijusio. Čia nesuponuojamas tūris ar turinys, nekuriamas pasakojimas ir nebrukamas tekstas. Čia susiduriame su paprasčiausiu paviršiumi, kuris leidžiasi liečiamas, ir kurio paliesti galime būti patys.

„Nežinau, kaip patirti pasaulį, tad mėginu taip, kaip mokėjau iš pradžių – apčiuopomis, – sako autorius. – Naviguoju gyvenime atsiremdamas į vertikalius paviršius ir griūdamas ant horizontalių. Akis bei ausis irgi įtempdamas. Tam daug nereikia – vien nesibrauti už objekto tekstūros ir nekurti perteklinio tūrio, turinio, teksto. Vien patirtis, vien tik tiek.“

Parodos ašis – bandymas kalbėti vaizdu, jame užšifruotomis architektūros tekstūromis ir tūriais, lyg tai būtų tekstas. Fotojuostos kadrai labiau skirti perteikti jausmą nei mintį. Tai – lyg eilės, kupletai ar haiku žodžio pasaulyje. Šia paroda fotomenininkas siekia pažvelgti į pasaulį jį nuasmenindamas, palikdamas tik jausmą, kurį žiūrovas patirs savaip.

Laurynas J. Kamarauskas – garso dizaineris, muzikantas ir fotografas, savo kūriniuose nagrinėjantis jausminius žmonių polius, kaip mus veikia tam tikri garsai ir vizualinės formos, kaip visi mūsų pojūčiai, prisiliesdami prie pasaulio dirgiklių, mus paliečia, kurie dirgikliai pradeda dirginti, kurie – maloniai glostyti, kaip tai kinta nuo skirtingų asmenybių bei patirčių. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje studijuoja garso dizaino specialybę, kino filmų, muzikos, teatro ir kitų projektų garso įrašų inžinierius, veda paskaitas „Skalvijos“ kino akademijoje. Kuria muziką ir muzikines kompozicijas iš atmosferos garsų, pavyzdžiui, vėjo, lietaus lašų ar šviesoforo skleidžiamų garsinių signalų ar kitų aplink esamų garsų, net jei jie girdimi tik su specialiais mikrofonais. Šią patirtį ir tyrinėjimus talpina muzikos grupėje „Sraigės Efektas“.

„Fotografavimas pagavo paauglystėje, kai pirktą seną „Ricoh XR“ serijos juostinį fotoaparatą bandžiau tyrinėti kartu su tėčio senuoju „Zenit“, – pasakojo L. J.  Kamarauskas. – Pirmieji bandymai leido suprasti kompozicijos ir kontrastų svarbą, išmokti skirtingus juostų niuansus, pasirinkti techninius sprendimus atitinkamam kadrui ir valdyti fototechniką kaip įrankį. Laikui bėgant atsirado skaitmeniniai fotoaparatai, bet intensyviausiai su juosta fotografuoti pradėjau 2017 m. Kas metus vis daugėja paspaustų kadrų kiekis. Nuo 2023 m. pradžios pradėjau gilintis į juostų ryškinimą ir foto didinimą per didintuvus. Dabar daugiausiai naudoju „Minolta“ fotoaparatus „Minolta XD-5“ ir „x-300s“.“

Paroda veiks iki rugpjūčio 27 d.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

3 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Lukiškių aikštėje vėl turėtų būti atidarytas paplūdimys?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist