Rugsėjo 28 d. Užupio Meno Inkubatoriaus galerija transformavosi į siurrealistinį dykumų miražą – čia atidaryta pirmoji personalinė keramikės, Užupio Meno Inkubatoriaus rezidentės Miglės Grigutytės paroda ,,Einantys”. Atidarymo dalyvius pasitiko neįprasta menininė instaliacija – dviejose galerijos erdvėse nugulė net 7 tonos smėlio. Šiose ,,kopose” įsikūrė neaiškaus pavidalo moliniai objektai, į smėlį besiremiantys daugybe kojų, sustingę amžinoje ,,kažkada” būsenoje.

Anot parodos autorės Miglė Grigutytės, „Einantys“ yra šiek tiek ironiškas parodos pavadinimas, kalbanatis daugiau apie norinčius eiti ir išeiti, tačiau negalinčius. Tai paroda apie žmones, vietas ir laiką, kurio negalime paleisti, apie buvimą įstrigus praeityje. Parodoje eksponuojami darbai – dideli gyvūnai su daugybe kojų, kurios, regis, turėtų juos vesti pirmyn. Tačiau jie lieka nejudrūs, nelanksčios molinės kojytės negali jų niekur nunešti. Eksponuojamuose skulptūriniuose objektuose vyrauja sintezė tarp natūralių, žemiškų medžiagų – molį ir smėlį čia papildo bebrų apgraužtos medžio šakos, autorės vadinamos „bebrinukėmis“, kurios tampa „Einančių“ kojomis. Pristatydama parodą M. Grigutytė teigė, jog būent šių objektų panaudojimą įkvėpė bebrų elgesio cikliškumas – šios lazdos simbolizuoja nuolatinę bebrų ir žmonių kovą dėl teritorijos – netoli autorės sodybos esančioje kūdroje bebrai kiekvieną žiemą stato savo gūžtą, o kaimynystėje gyvenantys žmonės pavasarį juos ardo. Kaip ir šios istorijos dalyviai amžinai kovoja dėl savo vietos, taip ir parodoje eksponuojami gyvūnai įstrigę amžinoje „kažkada“ būsenoje. Kartu M. Grigutytei svarbus ir „bebrinukių” objektiškumas, istorija, likusi ant jų, irgi kalba apie praeitį – bebrų dantų žymės – kaip randai, įsirėžę odoje.

Parodoje eksponuojami skulptūriniai objektai meistriškai naikina ribą tarp meno ir funkcionalumo, žymėdami naują autorės M. Grigutytės kūrybinį etapą. Kalbėdama apie dažnai kylančias abejones dėl keramikos funkcionalumo ir meninės vertės, autorė teigia: ,,Šioje parodoje jaučiuosi susitaikiusi su abiem poliais. Nors į „Einančius“ žiūriu kaip į meno objektus, man netrukdo jų galima funkcija. Naudojami „Einantys“ tampa tarsi namų gyvūnais ir taip išjuda, kurdami naują dabartį”. Parodos atidarymo metu M. Grigutytė atviravo, jog pradžioje kūriniai jai asocijavosi su negatyviomis emocijomis – vidine stagnacija, negalėjimu ištrūkti iš, to kas jau buvo. Parodos eksponavimo etapas, kuomet gyvūnai atsidūrė savotiškoje dykumoje, įkvėpė menininkę įžvelgti kūriniuose pokytį, skatinantį judėti į priekį.

Pasak parodos kuratorės, Užupio Meno Inkubatoriaus galerijos vadovės G. Onos Tvarkūnaitės: „Netradicinis keramikos panaudojimas primena apie pagarbos savo kultūrai bei tradiciniams amatams svarbą, kuria konceptualų pasakojimą apie amintį, laiką ir kismą. Paroda kalba ir apie strigimą praeityje, ir apie iš to neišvengiamai gimstančias naujas formas.“

Parodą „Einantys“ kviečiame aplankyti iki spalio 21 d. Užupio Meno Inkubatoriaus galerijoje (Užupio g. 2A).

Galerijos darbo laikas II-VI, 12:00-18:00 val.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

1 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist