Nors Vilniaus valdžia nuolat ragina gyventojus kuo mažiau važinėti automobiliais ir daugiau vaikščioti, pasirodo, kad sostinės centre vaikštinėti gali būti pavojinga gyvybei. Ir ne dėl chuliganų ar plėšikų, o dėl ant galvos byrančių tiltų. Vienas labiausiai apkrautų Geležinio vilko tiltas per Nerį byra stambiais betono gabalais.

Jie krenta ne tik į upę, bet ir į greta esančias dvi gatves, kuriose vyksta ne tik intensyvus eismas, bet dar ir šaligatviais vaikšto pėstieji. Miesto valdžia sako, kad nieko baisaus – byra tik apdaila, pačios konstrukcijos vis dar tvirtos, o byrantys betono gabalai bus pašalinti.

Vilniaus Geležinio vilko gatvės tiltas per Nerį yra viena labiausiai apkrautų sostinės arterijų – kasdien per šį tiltą važiuoja dešimtys tūkstančių mašinų. Tiltas statytas dar 1979-aisiais. Bet dabar jis jau pradėjo byrėti ir kelti pavojų žmonėms.

„Šitas jeigu tikrai ant galvos nukris, žmogų gali užmušti. Jeigu ne užmušti, tai traumuoti taip, kad žmogus jau nebus žmogumi. Net ir mažesnis už šį gabaliukas gali sužeisti“, – teigia praeivė.

Tilto nuolaužų matyti ne viena ir ne dvi. Betono gabalai mėtosi abiejose Neries pusėse. Tiek Upės gatvėje, tiek ir greta Seimo – Goštauto gatvėje.

Padėtį pakeisti gali ne eiliniai praeiviai, o Vilniaus valdžia. Po TV3 žinių kreipimosi ji jau pasiuntė specialistus įvertinti tilto būklę.

„Iš tikrųjų, nieko baisaus, tiltas, konstrukcijos laiko ir jokio pavojaus nekelia, paprasčiausiai nuo senumo byra apdailinės plokštės. Tas pats buvo ir Čiurlionio viaduke, kuris šiai dienai tvarkomas“, – teigia Vilniaus savivaldybės Infrastruktūros grupės atstovas Arūnas Visockas.

„Žinoma, manau, kad gali ir mirtinai žmogų sužaloti, gi labai didžiulis aukštis. Ir pirmiausia dviratininkai važinėja, vaikai, labai pavojinga“, – sako praeivė moteris.

Savivaldybės atstovas sako, kad darbininkai gavo nurodymą įdėmiai apžiūrėti tilto konstrukcijas ir pašalinti dalis, kurios gali atskilti ir nukristi vilniečiams ant galvų.

„Dėl senumo tiltai taip, apdailiniai elementai nuo lietaus jie kažkiek susidėvi ir byra, bet tikrai pavojaus laikančioms konstrukcijoms nekelia, važinėti ir vaikščioti pačiu tiltu tikrai saugu“, – tvirtina Vilniaus savivaldybės Infrastruktūros grupės atstovas Arūnas Visockas

Savivaldybės atstovas sako, kad kitais metais galbūt bus pradėtas ir tilto remontas, nors jam esą reikalingas tik kosmetinis, o ne kapitalinis tvarkymas. Šiemet miesto biudžetas yra milijardas 200 milijonų eurų. Tai rekordinis miesto biudžetas per ketverius metus, lyginant su 2019-aisiais jis beveik padvigubėjo.

„Mieste visų tiltų, išskyrus kelis, būklė tikrai yra gera, o tokių, kaip Valakampių tiltas, šiai dienai yra projektuojamas, dėl to yra leidžiamas tik viešojo transporto eismas pirmomis juostomis, dėl pavojingų įtempimų tilte. — Tai tik vienas toks probleminis tiltas mieste? — Ne vienas, yra ir Kazbėjų, kuris šiai dienai yra uždarytas eismas“, – pasakoja Vilniaus savivaldybės Infrastruktūros grupės atstovas Arūnas Visockas.

Kad tiltai Lietuvoje iš tiesų gali griūti ir tai nėra vien teorinė rizika, Lietuva pamatė šiemet, kai Kėdainiuose įgriuvo tiltas virš Nevėžio upės. Iš viso Lietuvoje yra apie 70 valstybės prižiūrimų tiltų ir viadukų, kurių būklė bloga ir juos būtina remontuoti. Bet pinigų jiems tvarkyti nepakanka. Kiek avarinės būklės tiltų ir viadukų yra savivaldybėse – atskiros statistikos nėra.

Autorius: Mindaugas Vasiliauskas, TV3.lt

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

43 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist