Pirmadienį Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) ir Laisvės partijos frakcijos Vilniaus miesto taryboje pasirašė koalicijos sutartį, kurioje numatomą didelį dėmesį skirti subalansuotai judumo politikai sostinėje. Tikslui pagerinti sąlygas susisiekimui pėsčiomis bei skirtingomis transporto priemonėmis Vilniuje numatyta 18 uždavinių, tarp kurių – problematiškiausių transporto mazgų rekonstrukcija, bent 159-ių naujų autonominės ridos troleibusų pirkimas, sąlygų elektromobilių krovimui gerinimas.

Prioritetas blogiausios būklės dangų tvarkymui

Koalicijos sutartyje numatoma siekti, kad dauguma Vilniaus miesto gatvių ir takų turėtų kokybišką dangą, prioritetą skiriant blogiausios būklės dangoms. Taip pat, įvertinus didžiausio intensyvumo gatves ir sankryžas, tikimasi pradėti problemiškiausių transporto mazgų rekonstrukciją.

Sostinės valdantieji taip pat pasižada įgyvendinti projektą Gariūnų g., Šiaurinės g. projektą iki Ozo draustinio, M. Lietuvio g. projektą, išvažiavimo į Trakų miesto pusę rekonstrukciją į 4 eismo juostų gatvę, tunelį į Tarandę, Nemenčinės plento likusios atkarpos rekonstrukciją bei Minsko pl.-Gurių g. dviejų lygių sankryžą.

Numatoma parkavimo vietų skaičiaus plėtra, geresnės sąlygos elektromobilių krovimui

Vilniuje bus siekiama plėsti parkavimo vietų skaičių mažo intensyvumo gatvėse, tęsti vejos koriais grįstų stovėjimo aikštelių įrengimą daugiabučių kiemuose ir kartu su privačiais partneriais vystyti didelį parkavimo vietų skaičių turinčių aikštelių sukūrimą gyvenamuosiuose rajonuose.

Taip pat, numatoma pagerinti sąlygas elektromobilių krovimui – inicijuoti didelės galios krovimo stotelių plėtrą, tęsti mažesnės galios, prie apšvietimo stulpų montuojamų kroviklių įrengimą, standartizuoti krovimo stotelių šalia daugiabučių įrengimo procedūrą.

Galiausiai, sostinėje turės būti sujungti miesto šviesoforai į išmanią eismo valdymo sistemą.

Bus perkami nauji troleibusai, plečiamas A juostų tinklas

Koalicinėje sutartyje teigiama, kad sostinėje per artimiausią kadenciją bus nupirkti mažiausiai 159 naujus autonominės ridos troleibusus ir atnaujinti kontaktinį tinklą. Taip pat, numatoma įgyvendinti Darnaus judumo planą ir užtikrinti, kad visos naujai įsigyjamos viešojo transporto priemonės būtų netaršios bei konkursuoti atnaujinamus ir naujus maršrutus.

Vilniuje planuojama išplėsti greitųjų autobusų maršrutų skaičių, prioritetą skiriant pietinei miesto daliai, plėsti A juostų tinklą bei viešojo transporto jungtis su pakraščio seniūnijomis ir naujais gyvenamųjų namų kvartalais, užtikrinti viešojo transporto stotelių tinklo plėtrą bei gerinti laukimo patirtį viešojo transporto laukimo paviljonuose (stotelėse), pritaikyti viešąjį transportą žmonėms su negalia.

Galiausiai, bendradarbiaujant su UAB „LTG Link“, bus siekiama integruoti esamus geležinkelio maršrutus su miesto viešojo transporto tvarkaraščiais ir bilietais ir pasiūlyti naujus maršrutus iš stoties į Naująją Vilnią, Pavilnį, Trakų Vokę, Salininkus ir Panerius bei Vilniaus rajoną.

Siekiama užbaigti dviračių takų tinklo sujungimą, įrengti naujas pėsčiųjų perėjas

Koalicinę sutartį pasirašiusios politinės jėgos įsipareigojo sostinėje užbaigti dviračių takų tinklo sujungimą, užtikrinant, kad 90 proc. gyventojų pagrindinį dviračių taką pasiektų 250 m atstumu nuo namų. Taip pat, įrengti kokybiškas dviračių takų jungtis – numatant dviračių eismą gatve, užtikrinti reikiamus nuvažiavimus, ženklinimą ir gatvės dalies, skirtos dviratininkams, žymėjimą, sujungti nesusisiekiančius, tačiau arti esančius dviračių takus, šalia gyvenamųjų rajonų statyti dviračių saugyklas.

Vilniuje bus siekiama užtikrinti kokybišką pėsčiųjų ir dviračių takų valymą rudens ir žiemos metu bei įrengti pėsčiųjų perėjas prie pat gatvių susikirtimų. Taip pat, numatoma įrengti įstrižines pėsčiųjų perėjas bei specialias pėsčiųjų perėjas dviračių ir pėsčiųjų takų sankirtose.

Galiausiai, Vilniuje bus auginama dviračių elektrinių priemonių naudojimo kultūra ir įvedami greičio ribojimai pavojingose zonose. Esant poreikiui, sostinės valdantieji numato konkrečias dviračių elektrinių priemonių stovėjimo vietas.

ELTA primena, kad TS-LKD ir Laisvės partijos frakcijos Vilniaus miesto taryboje pirmadienį padėjo parašus po koalicijos sutartimi.

Koalicijos programoje numatyta 12 tikslų naujajai miesto valdžiai.

Frakcijoms pavyko susitarti dėl vienodo vicemerų skaičiaus savivaldybėje – po 2 vicemerus turės tiek konservatorių, tiek Laisvės partijos frakcijos. Laisvės partijos frakcijos deleguotų vicemerų atsakomybių numatytos sritys – švietimas ir sportas.

Iš aštuonių Vilniaus savivaldybės taryboje esančių komitetų, konservatoriai pirmininkus deleguos į 5, o Laisvės partijos frakcija – 3 komitetus. „Laisviečių“ deleguoti pirmininkai vadovaus Sveikatos, Miesto ūkio ir Miesto plėtros komitetams.

Valdančiajai koalicijai Vilniaus savivaldybės taryboje priklausys 28 iš 51 tarybos narių – 19 konservatorių ir 9 „laisviečiai“.

Konservatoriai siūlė į valdančiąją koaliciją jungtis ir 4 į tarybą išrinktiems Lietuvos socialdemokratų partijos atstovams. Visgi Vilniaus socialdemokratų taryba nusprendė nepriimti iš konservatorių gauto kvietimo pradėti derybas dėl valdančiosios koalicijos Vilniuje.

Pasak jų, sprendimas buvo priimtas vadovaujantis ideologiniais skirtumais tarp socialdemokratų ir valdančiąją ašį sudarančių partijų bei vilniečių poreikių turėti alternatyvią, visiems miesto gyventojams atstovaujančią ir girdimą politinę jėgą.

Ignas Dobrovolskas (ELTA)

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

14 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar karinių pratybų metu Vilniuje turi būti skelbiama komendanto valanda?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist